PDA

View Full Version : Is dit niet een beetje te duur?



dejohan
28 april 2005, 17:41
Dacht ik.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=41125

Shaggy
28 april 2005, 18:05
Hij is wel erg mooi maar 800 vind ik wel veel .. 2e handse jappen heb ik ook voor 350 euro zien weggaan

Diedo
28 april 2005, 18:15
hehe ja ik zag em ook al.

In een tweedehands winkel in utrecht hing ook een vergelijkbare, alleen dan met gouden hardware, en die was uit ´87 en ze wilden er 650,- voor hebben :???:

taylor
29 april 2005, 11:17
er staat dat die uit 85 is,je moet weten dat japan toen het enigste land waar fenders gemaakt werden in usa lag de productie stil door verhuizing,opzet van nieuwe productie lijn.

over het algemeen worden die strats gezien als beter dan usa,als je al in die termen kan praten

marc_o
29 april 2005, 12:02
absoluut te duur, mooi is ook maar verf.

Ash ketchum
29 april 2005, 12:09
Hij is cker te duur; de snaar geleiders zijn vervangen, stukje verf dat eraf is en de mechanieken zijn waarschijnlijk vervangen als het een 60's reissue moet voorstellen.
Kortom teveel voor een niet origineel instrument

dejohan
29 april 2005, 12:35
Een USA strat vind je voor 500-600 euro, dan vind ik dit echt schandalig.

skabouter
29 april 2005, 14:18
nou, ik denk dat het heel goed zou kunnen. die ouwe jaren 80 jappen zijn beter dan de huidige usa`s, en voor die prijs heb je waarschijnlijk een erg goeie strat. ik heb een tijdje terug een soortgelijke tele getest (ook jap uit die tijd), en de eigenaar had er 900 voor betaald, maar zo klonk hij ook. erg goed instrument !

ik denk dat het vooral dat "jap" is dat het nogal duur doet klinken. maar waarschijnlijk is het meer dan terecht.

dejohan
29 april 2005, 14:27
nou, ik denk dat het heel goed zou kunnen. die ouwe jaren 80 jappen zijn beter dan de huidige usa`s, en voor die prijs heb je waarschijnlijk een erg goeie strat. ik heb een tijdje terug een soortgelijke tele getest (ook jap uit die tijd), en de eigenaar had er 900 voor betaald, maar zo klonk hij ook. erg goed instrument !

ik denk dat het vooral dat "jap" is dat het nogal duur doet klinken. maar waarschijnlijk is het meer dan terecht.

Ik heb een jap strat uit 86 of 87, en heb ook een jaren 90 USA strat gehad. Ik heb ze tegelijk in mijn bezit gehad, dus ik heb ze uitgebreid kunnen vergelijken, en hoewel de jap een heel goed instrument is, zeker voor de prijs, was de USA toch iets beter, zowel qua sound als qua afwerking. Zeker weten.
De jappen waren begin jaren 80 misschien beter dan de toenmalige USA's, maar ze zijn zeker niet beter dan de latere USA strats, dat is m.i. een sprookje van verkopers.

Nicci
29 april 2005, 16:56
nou, ik denk dat het heel goed zou kunnen. die ouwe jaren 80 jappen zijn beter dan de huidige usa`s,

zegt men . . .
dit soort dingen kan je alleen maar beweren als je er veel, ik bedoel veel, hebt geprobeerd.

BassAgent
29 april 2005, 16:59
hij krijgt er van mij (met beschadiging :o ) nog geen 500 euro voor.

THW
29 april 2005, 17:23
Wel mooi, wit met zo'n slagplaat

groovyB3
29 april 2005, 17:39
Idd, wel de juiste kleurcombinatie, maar VEEL te duur. 1985 is niet de eerste serie zoals ie zegt.

Nicci
29 april 2005, 17:53
nou, ik denk dat het heel goed zou kunnen. die ouwe jaren 80 jappen zijn beter dan de huidige usa`s,

zegt men . . .
dit soort dingen kan je alleen maar beweren als je er veel, ik bedoel veel, hebt geprobeerd.
ik zie veel advertenties die overdreven duur zijn en het gaat vaak om japanse producten die oorspronkelijk helemaal niet zo duur waren.
of deze strat in kwestie werkelijk zo goed is, is maar zeer de vraag.
of hij €800 waard is, is voor mij bijna geen vraag. niet dus.

Ash ketchum
29 april 2005, 18:07
ach met proberen kom je er ook achter.
Voor dat geld kan je zelf een beter stratje samenstellen en is ie ook naar eigen wens

Robbert
29 april 2005, 21:48
Hij heeft wel een groene sticker op de kop, das 40% korting toch?