PDA

View Full Version : Conservatiorium vraagje "



bazzieman
28 april 2005, 16:07
Hallo,

ik ben op zoek naar een test op internet waarmee je kan wordne toegelaten op het conservatorium, had ik namelijk wat van gehoord! weet
iemand waar ik dat kan vinden!?
Alvast bedankt!

Bas

Azrael
28 april 2005, 16:33
Je kunt alleen een theorie test vinden op de site van het Amsterdams conservatorium. Maar dat zegt niet zoveel.....

Matt19
29 april 2005, 22:23
Bij het conservatorium van Zwolle kun je een dictaat bestellen met alle theorie en solfege voor een toelatingsexamen. Het heet "Algemene muziekleer en van blad zingen voor het voortraject". Om deze te bestellen moet je ff naar het conservatorium bellen. Volgens mij kostte het iets van 20 euro.

BassAgent
30 april 2005, 15:57
Bij het conservatorium van Zwolle kun je een dictaat bestellen met alle theorie en solfege voor een toelatingsexamen. Het heet "Algemene muziekleer en van blad zingen voor het voortraject". Om deze te bestellen moet je ff naar het conservatorium bellen. Volgens mij kostte het iets van 20 euro.
Ik heb m ja. Wel handig, maar er staat nergens bij wat je moet doen. Ik volg ook theorieles van het conservatorium Arnhem. Ik doe een soort van vooropleiding, beetje lastig uitleggen, maar het houdt ongeveer in dat ik 1x per week theorieles heb en 2x per jaar hoofdvakles en nog een aantal bij-dingen.

Matt19
5 mei 2005, 17:32
Het spreekt voor zich wat je moet doen, in het dictaat staat de uitleg boven de oefening. Als je die maakt kun je het nakijken met de losse bladzijden die er bij zitten. Bovendien staan er enkele toelatingstesten in van enkele jaren geleden. Lijkt me precies wat je zoekt.

sneez0r
5 mei 2005, 17:39
... 2x per jaar hoofdvakles ...
Dat lijkt me niet echt opschieten :>

BassAgent
5 mei 2005, 19:52
... 2x per jaar hoofdvakles ...
Dat lijkt me niet echt opschieten :>
Nee, maar ik heb ook nog les van een docent op de plaatselijke muziekschool, zoals ik daarvoor ook al had.