PDA

View Full Version : Baby Taylor?



jeevee
28 april 2005, 16:06
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik speel al ong. 20 jaar akoestische gitaar met veel plezier.
Ik wil voor mijn zoon (een beginnende gitarist) een Baby Taylor kopen (364 euro) omdat ik zelf goede ervaringen met Taylor heb.
Heeft iemand advies over/ervaringen met de Baby Taylor?

Alvast bedankt

bert k
28 april 2005, 16:49
Let op: de Baby Taylor is een 3/4 gitaar. De Big Baby is het grote model. Het zijn budget-Taylors. Niet slecht, maar die kwaliteit vind je ook bij andere merken voor hetzelfde geld.

angorawol
28 april 2005, 19:41
Je kan beter een Art & Lutherie gitaar kopen, wel letten dat hij een solid bovenblad heeft.
Maar een Baby Taylor is natuurlijk 'cute'

Oude Drummer
1 mei 2005, 00:37
Baby Taylor? Hij is klein, maar ik weet niet of het een kindergitaar is. Meer een reisgitaar voor volwassenen. Het is misschien veel geld voor een gitaartje, maar dat geldt voor iedere Taylor. Die zeurende pijn in je achterzak ben je na 2 akkoorden al vergeten... Prachtig helder geluid, flink volume, speelt als een fluitje en kan overal mee naar toe. En spelen in een beperkte ruimte als een auto of het zithoekje van een boot gaat ook zonder overal tegenaan te stoten. Past in het bagagevak van een vliegtuig. Inderdaad ik heb er een...

bert k
1 mei 2005, 00:46
De Baby heeft een kortere halslengte, het is echt een 3/4 gitaar. Een reisgitaar heeft een volle lengte, en een kleinere body.
Kijk hier maar: http://www.taylorguitars.com/guitars/models/baby.html

angorawol
1 mei 2005, 01:14
Ik kan het niet laten als ik ze tegenkom in een winkel erop te spelen, ik vind het bijzondere fijne gitaartjes, maar gewoon te duur. Ik zoek eerder een Grand van Seagull en die ben ik nog niet tegengekomen, een kleine gitaar met een gewone mensuur. Toegegeven ik val wel voor kleine instrumenten.

chris c
3 mei 2005, 14:40
Ik vind de baby taylor niet ideaal voor kinderen. Voor kleine kinderen niet omdat er stalen snaren op staan (te hard), en voor grotere kinderen niet omdat die toch moeten leren spelen met een standaardmensuur.

bert k
3 mei 2005, 22:05
Mee eens. Ik was negen toen ik begon, en dat was op een normale gitaar.
Ik was vandaag bij Feedback, en ik heb (naast allerlei anderen) een tijdje op een Baby Taylor zitten spelen. Sorry, maar ik vind het niks. Inderdaad een erg klein gitaartje, kort halsje. Maar ook lelijk afgewerkt, kaal uitgevoerd, en een klank die me nauwelijks overtuigd. Voor 400 euro is er veel beter te krijgen.

GretschCC
5 mei 2005, 21:05
Dat ben ik toch niet met je eens Bert, over het geluid ben ik ook niet te spreken, althans het is niet het geluid wat ik van een taylor gewend ben maar de afwerking is (ookal is de contructie met de welbekende schroef door de toets wat apart) uitstekend! Niets op aan te merken..

bert k
5 mei 2005, 21:55
Nou, hij zat wel degelijk in elkaar ja. Maar die schroef.... nou nee. :-(

...rock...
7 mei 2005, 20:44
als je zoon nog niet van de grote kant is dan is zo'n baby taylor ben zeer goed maar mijn ervaringen Art&lutherie en seagull(godin) zijn ook zeer goed voor beginnende gitaren!
Ikzelf zou het nog wel zien zitten om een taylor te kopen 1 van de 600 series waarschijnlijk
greetz