PDA

View Full Version : gibson maakt gitaar met digitale output per snaar



harrie-beton
28 april 2005, 15:16
http://www.record-producer.com/learn.cfm?a=2281

harrie-beton
28 april 2005, 15:17
Gibson have chosen to go further. This guitar has an Ethernet connector!

The Ethernet cable from the guitar connects to an eight-channel breakout box. No, this is not an eight-string guitar - the other two channels are for a monitor signal coming back to the guitar. The guitar, naturally, has a headphone connector.

So the benefit now is that each string can be processed and digitized individually inside the guitar, giving control over level and tone for each string. Then each string can be amplified or recorded individually. This is indeed something new...

Imagine using a different effect on each string! You can't say that's been done before.

Anders Destium
28 april 2005, 15:19
Is dus wél eerder gedaan, wat ze doen is vergelijkbaar met Rolandelementen en gitaarsynthesizers....



Ze zijn geloof ik al een paar maanden uit (er is al een topic voor geweest een tijd terug)!

Richwoodje
28 april 2005, 15:19
is hier een tijd geleden al langs gekomen...

niet echt een nuttige actie dunkt me

Richwoodje
28 april 2005, 15:20
is hier een tijd geleden al langs gekomen...

niet echt een nuttige actie dunkt me

Fumi SG
28 april 2005, 15:29
niet echt een nuttig actie??..... dit is best wel handig hoor! Je kunt nu alles per snaar regelen, zoals de overdrive die per snaar verschillend is. Je kunt zelfs op iedere snaar een aparte amp aansluiten. Lijkt mij best een goede zet van Gibson....

Is inderdaad al eens een topic over geweest.

BassAgent
28 april 2005, 15:42
Ik vind t echt nergens op slaan. Als je dat gaat bespelen, ga dan verdorie gewoon Joe Zawinul imiteren en koop 6 keyboards.

Anders Destium
28 april 2005, 15:50
niet echt een nuttig actie??..... dit is best wel handig hoor! Je kunt nu alles per snaar regelen, zoals de overdrive die per snaar verschillend is. Je kunt zelfs op iedere snaar een aparte amp aansluiten. Lijkt mij best een goede zet van Gibson....

Is inderdaad al eens een topic over geweest.

Kom je dan ook nog aan spelen toe of niet :lol: Speelgoed, meer kan ik er niet van maken. Het is een gitaar, geen synthesizer :wink:

harrie-beton
28 april 2005, 16:38
ik had wel gezocht of iemand me voor was geweest met dit onderwerp.
Tja...



On topic, het lijkt me ook niks, waarom zou je elke snaar apart bewerken met effecten en dan uitversterken? WHY
Bedenk dan ook hoeveel effecten je nodig hebt met 6 snaren.

Het verlies in de kabels is wel nul..

john.3001
28 april 2005, 16:52
Er zullen vast wel toepassingen voor dit soort instrumenten zijn, live bijvoorbeeld kun je er wel grappige dingen mee doen. In de handen van Matt Bellamy kan dit nog wel interessante momenten opleveren. Maar in de studio wordt alles tegenwoordig toch in de computer bewerkt, dus wat moet je dan met zo'n ding? Feit blijft echter wel dat Leo Fender (of Rickenbacker, Merle Travis, Les Paul, iig de uitvinder van de elektrische gitaar) op deze manier steeds meer de uitvinder van de synthesizer begint te worden...

IndiepoprockJesse
28 april 2005, 17:15
tja, snap niet zozeer wat dit met een synth te maken heeft?! het is gewoon alsof je 6 outputs heb op je gitaar, voor elke snaar 1.. simpel as that.. sluit op de drie bassnaren een dikke fuzz aan, en bespeel de rest van de snaren clean.. of op elke snaar een ander effect, weet je hoe ultiem die space sessies gaan worden dan haha..

het is gewoon uitgebreider dan een gitaar, en heeft niets met een synh (synthesis) te maken (zoals dat roland gedoe)..

Ik ben wel benieuwd, kunnen best interessante dingen uit komen..

Jesse//

Wormaap
28 april 2005, 17:49
De reacties vind ik wel enigszins conservatief hier :P Het is niet alsof hiermee de normale gitaar gaat verwijnen ofzo. Persoonlijk ben ik vooral best benieuwd hier naar, dit kan volgens mij best wel héél leuke dingen op gaan leveren :-D

Anders Destium
28 april 2005, 17:57
Er zijn van die innovaties waarvan je denkt: Hé, daar zou ik best iets aan kunnen hebben. Ik heb alleen nog nooit gedacht: kon ik maar al mijn snaren apart versterken :wink:

Shaggy
28 april 2005, 18:03
was casio daar ook niet bezig?? volgens hebben ze een digitale gitaar met nylon snaren of zoiets dergelijks

RS-Rik
28 april 2005, 18:07
Is op zich wel handig met arpeggio achtige dingen, open snaren klinken harder dan gefrette, kun je dat mooi ff bijstellen

Wormaap
28 april 2005, 18:10
Er zijn van die innovaties waarvan je denkt: Hé, daar zou ik best iets aan kunnen hebben. Ik heb alleen nog nooit gedacht: kon ik maar al mijn snaren apart versterken :wink:
Iedereen zij bij de eerste fuzzes waarschijnlijk ook 'oh daar had ik nooit aan gedacht, dat ik m'n geluid ook kut kon laten klinken' :P Standaard je sologeluid op de hoge snaren en een dik ritmegeluid op de lage ofzo zou wel geinig zijn toch? Zijn best wel wat coole dingen te bedenken die hiermee zouden kunnen :-D

Anders Destium
28 april 2005, 19:12
Ja, en als je dan midden in een nummer omschakelt ben je geheid de lul :)

hoofd
28 april 2005, 19:23
Tsja, en als je al dacht dat nu veel effecten had...dan neem je zo'n gitaar, en kan je nog 5 maal die effecten aanschaffen :D

Volgens mij zou Sash/Groovyb3 die gitaar niet overleven...elke snaar kan je weer apart aanpassen aan toon en effecten, overload, overload, error error error :wink:

Azrael
28 april 2005, 22:54
Ik denk dat ik dalijk met een multi-effect al teveel mogelijkheden heb..............................











LAAT STAAN DAT OOK NOG EENS PER SNAAR TE MOETEN DOEN! :razz:

AutoStatic
28 april 2005, 23:03
was casio daar ook niet bezig?? volgens hebben ze een digitale gitaar met nylon snaren of zoiets dergelijks

Ja, die midi gitaar van casio, heb daar wel eens iemand mee zien spelen, en dat was alweer een paar jaar terug.

Thedevilinside
29 april 2005, 08:47
niet echt een nuttig actie??..... dit is best wel handig hoor! Je kunt nu alles per snaar regelen, zoals de overdrive die per snaar verschillend is. Je kunt zelfs op iedere snaar een aparte amp aansluiten. Lijkt mij best een goede zet van Gibson....

Is inderdaad al eens een topic over geweest.

Euhuh en allemaal ook stuk voor stuk van die geweldige toepassingen :roll:

Ik denk dat gibson ergens centjes verliest en beseft dat ze af en toe iets moeten doen, MET ALLEEN HEEL VEEL GELD VRAGEN VOOR ZWAAR OVER GEWAARDEERDE GITAREN KOM JE ER NIET MEER.

Maar met dit soort bullshit ook niet :D

taylor
29 april 2005, 10:56
ja idd je zult er best leuke dingen mee kunnen doen,maar of het echt bruikbaar is of nutig voor een pro gitarist da's natuurlijk een 2e ding.

bedoel er worden zoveel dingen bedacht zoals gitaarsynth,variax gitaar, modeling,software ect blijft hele ff leuk dan heb je het wel weer gezien,uitendelijk gaat iedereen weer terug naar zijn gitaar met amp daar kan niks tegen op!

je moet ook meer zien als aanvulling op niet vervanging van de gitaar.

harrie-beton
29 april 2005, 11:03
Volgens is de pickup onder de snaren niet in staat om 100% de snaren te scheiden. De E snaar komt ook wel een beetje binnen op de rest van het element.