PDA

View Full Version : Ik ga een semi-acoustische gitaar kopen. Heb advies nodig



northstate
28 april 2005, 03:26
Hallo, allen

Ik ben nieuw op dit forum en allereerst hoop ik dat de vraag niet afschrikt, ik zie dat die hier veel gesteld wordt.

Maar goed, ik zoek dus een semi-acoustische gitaar.

Het punt is dit: afgezien van dat je natuurlijk altijd moet gaan spelen en de verschillen tussen instrumenten moet voelen, heb ik toch een aantal dingen waar ik hulp bij nodig heb. Dit is mijn situatie:

-Ik speel in een band en heb een gitaar nodig die live uitversterkt goed klinkt.
-Mijn budget ligt rond de 300 euro.
-Ik ben vooral geinteresseerd in een 12-snarige gitaar, maar is geen must.

Dus de vragen zijn eigenlijk:

-Ik hoor goede dingen van Richwood en Stagg, zijn er meerdere merken die goed bevonden worden?
-Merken die ik moet vermijden? (mocht een ijverige verkoper me iets willen aansmeren...)
-Ik kom veel gitaren van Vintage tegen, is dat wat?
-Iemand tips over hoe goed te zoeken naar dit soort gitaren op Marktplaats en zo?
-(en ja...) Is de Fender Telecoustic iets om te overwegen of meer voor de verzamelaar? (ik vind em erg mooi :-)


Alvast bedankt, ik stel iedere hulp heel erg op prijs.

Ritch
28 april 2005, 07:30
Richwood word hier veelal aangeprezen, maar die betreffen (alleen? :oops: ) de Vintage Series van RW. Sash heeft meer verstand van RW dan ik iig. Stagg moet je vermijden dus, ziet er van buiten leuk uit, van binnen zuigen die dingen.

Je zou kunnen kijken voor een tweedehands Ibanez Artcore. (AS-83) Misschien nog wel nieuw.

angorawol
28 april 2005, 09:08
Voor dat bedrag zou ik ook op zoek gaan naar een tweedehands instrument. Al eens gedacht aan Seagull, trouwens. Goede gitaren voor weinig geld. Is het uitzicht belangrijk?
Eigenlijk is €300 voor een mooie gitaar met een goede uitversterking een beetje te weinig, hoor.

SBloke
28 april 2005, 11:30
Een goede semi-accousctische is naar mijn mening een Ovation celebrity...

Vaak te vinden op marktplaats enzo.. klinken zowel versterkt als onverstrekt erg lekker... en hebben een beetje een typisch geluidje

Luca P
30 april 2005, 00:32
Let op! Dit is een semi acoustische gitaar:

http://www.zzounds.com/media/feed/large/GIBES335.jpg

En dit een elektrisch/acoustische:

http://www.music-tenon.com/GUITAR%20(BASS.CLASSIC/THG-73.jpg

Ritch
30 april 2005, 01:55
Ja, ik was ook al in de war, maarzoals velen hier ben ik niet bemachtigd om mn vorige post te bewerken :evil:

JesseBeau
2 mei 2005, 13:38
Let op! Dit is een semi acoustische gitaar:

http://www.zzounds.com/media/feed/large/GIBES335.jpg

En dit een elektrisch/acoustische:

http://www.music-tenon.com/GUITAR%20(BASS.CLASSIC/THG-73.jpg

Ik had daar laatst nog een discussie over...
Maar ik had het dus toch goed! Thanks Luca P!

Squier4ever
2 mei 2005, 22:23
Ik hoor goede dingen van Richwood en Stagg

NOOOOOOOOOOOH
gééééééén Stagg plz!!!

daar komt alleen maar verdriet van serieus.......

bij de plaatselijke muziekboer ligt nou ook een 12-snarige stagg, wat een compleet @#%!#@$^@$^@#$%~@#$^(&*)^*()%&Î*$^&#@-ding :evil:

anyway neem dan een cort earth 70? voor ongeveer 200 euries en laat een
element inbouwn

Squier4ever
2 mei 2005, 22:23
Ik hoor goede dingen van Richwood en Stagg

NOOOOOOOOOOOH
gééééééén Stagg plz!!!

daar komt alleen maar verdriet van serieus.......

bij de plaatselijke muziekboer ligt nou ook een 12-snarige stagg, wat een compleet @#%!#@$^@$^@#$%~@#$^(&*)^*()%&Î*$^&#@-ding :evil:

anyway neem dan een cort earth 70? voor ongeveer 200 euries en laat een
element inbouwn

Manne
6 mei 2005, 16:28
ik ben nieuw hier en heb ook een kort vraagje:

is een Cort staalsnarige gitaar een goeie? ik zou graag goede en slechte ervaringen willen weten.

Manne
6 mei 2005, 16:29
ik ben nieuw hier en heb ook een kort vraagje:

is een Cort staalsnarige gitaar een goeie? ik zou graag goede en slechte ervaringen willen weten.

Manne
6 mei 2005, 16:30
ik ben nieuw hier en heb ook een kort vraagje:

is een Cort staalsnarige gitaar een goeie? ik zou graag goede en slechte ervaringen willen weten.

Manne
6 mei 2005, 16:31
sorry, compi gaf error aan, niet dus :)

SBloke
6 mei 2005, 19:19
Semi-accoustisch... en redelijk betaalbaar


Ga een keer langs bij Huub Boel in Zutphen. Heeft hele mooie ES335 modellen van het merk Shine. Gebouwd in Korea dus de meeste mensen willen hem al niet :wink: Maar ze klinken als en tiet... inclusief eigen koffertje enzo en in de meest geweldige kleuren (Een vriend van me heeft een kermit-groene..... bij gebrek aan een betere beschrijving van de kleur) maar natuurlijk ook in de "standaard" kleuren en sunburst motieven.