PDA

View Full Version : SD Little '59



Bobbel
28 april 2005, 00:41
Hey!

Ik had nog een setje Seymour Duncans little '59 humbuckers liggen en zoals sommige misschien weten heb ik er laatst één in mijn strat geslagen (in de brugpositie)... maar nou weten vele hier wel dat de singel coil op een strat nogal schel klinkt... nou is dit ook het geval bij mijn strat... nou heb ik veel verschillende settings op mijn amp geprobeerd, maar ik krijg er niet echt een warm geluid uit... de scheur is wel goed, maar nou nog het warme geluid, want het blijft enigsinds schel... weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast Bedankt!

scholier
28 april 2005, 07:13
ik heb ook een strat, (een squier), hij klonk eers ook heel schel maar ik heb nou gewoon het hals-element iets omhoog gedraaid, ik gebruik het hasl nou voor blues en soms rock. Als ik een iet scheller geluid wil kies ik de hals en de mid samen. En bij liedjes zoals hey joe ofso kan je dan het brugelement gebruiken.

Stinooo
28 april 2005, 10:10
Je kan proberen om met je tonepot wat hoog weg te draaien, dan is het scherpe randje er een beetje vanaf.

Bobbel
28 april 2005, 10:50
ik heb ook een strat, (een squier), hij klonk eers ook heel schel maar ik heb nou gewoon het hals-element iets omhoog gedraaid, ik gebruik het hasl nou voor blues en soms rock. Als ik een iet scheller geluid wil kies ik de hals en de mid samen. En bij liedjes zoals hey joe ofso kan je dan het brugelement gebruiken.

bedankt, maar ik had het over het brug element, daar heb ik de single coil vervangen voor een humbucker (in single coil formaat)


Je kan proberen om met je tonepot wat hoog weg te draaien, dan is het scherpe randje er een beetje vanaf.

Ja dat werkte wel enigsinds... had ik ook al geprobeerd, maar niet het geluid dat ik er van verwacht... Ik ga hem er ook zo uithalen, want ik gebruik hem niet en vind het lelijk staan...

Bigfoot414
28 april 2005, 10:54
Wat voor muziek speel jij eignlijk met een SD 59? Ik zit er nl over te denken om er 1 in mn Tele te proppen om em meer power te geven.
Ik speel veel verschillende stijlen, behalve extreme metal.
Is het een beetje een allround PU of alleen maar voor keihard scheuren?

Jeroenvanhulsteijn
28 april 2005, 11:52
Haal wat hoog weg (>10kHz) en voeg wat laagmid toe (400-600hZ??). Bv met een eq pedaaltje (parametrisch is beter instelbaar).

Of zoek eerst uit welke frequenties je wilt versterken/filteren. En maak dan een filtercircuitje :)

Bobbel
28 april 2005, 12:49
Haal wat hoog weg (>10kHz) en voeg wat laagmid toe (400-600hZ??). Bv met een eq pedaaltje (parametrisch is beter instelbaar).

Of zoek eerst uit welke frequenties je wilt versterken/filteren. En maak dan een filtercircuitje :)

Ik snap wat je bedoelt, maar heb geen idee hoe het moet...

BTW... ik heb de little '59 weer vervangen voor mijn Lace Sensor... staat ook mooier 3 dezelfde :D

vulvasonic
28 april 2005, 13:13
Haal wat hoog weg (>10kHz) en voeg wat laagmid toe (400-600hZ??). Bv met een eq pedaaltje (parametrisch is beter instelbaar).

Of zoek eerst uit welke frequenties je wilt versterken/filteren. En maak dan een filtercircuitje :)

Ik snap wat je bedoelt, maar heb geen idee hoe het moet...

BTW... ik heb de little '59 weer vervangen voor mijn Lace Sensor... staat ook mooier 3 dezelfde :D

Wat wil je ervoor hebben? :D

Bobbel
28 april 2005, 14:24
Ik heb er twee liggen praktisch nieuw... voor € 80,- met verzendkosten is ie van jou... :wink:

mrfever
1 mei 2005, 23:54
Hey ik heb nog een oude squier staan die ik opzich wel wil upgraden. Die mini humbucker past toch gewoon in de brugpostitie? Of gaat dat niet zo makkelijk als ik denk ;)
Heb in ieder geval wel interesse, maar dan voor 1.

vulvasonic
2 mei 2005, 00:11
80 euri per twee, of 80 euri per stuk?

Bobbel
2 mei 2005, 07:06
als ik ze alle twee voor die prijs verkoop dan verkoop ik ze snel voor de prijs denk ik :wink: ... dus één maar...