PDA

View Full Version : Tremsetters



Lord Abortion
27 april 2005, 18:17
oere!

Lord Abortion
27 april 2005, 18:18
Ik ben dus van plan om mijn Floyd wat stabieler te maken, en waarschijnlijk met een Rockinger Black Box:

http://www.rockinger.com/Media/Shop/16060.jpg

Is dit een goed systeem voor een Floyd Rose, of zijn er betere toestelletjes?

Lord Abortion
29 april 2005, 08:15
niemand?

Azrael
29 april 2005, 10:27
Zal ik je maar uit de brand helpen dan?

Ik heb hetzelfde systeem in mijn gitaar. Ik was er wel tevreden over in het begin. Later ging ik mij ergeren omdat ik hem toch voelde zitten. Toen heb ik helemaal vast gedraait zodat mijn tremolo (Lo-pro edge) alleen nog maar naarbeneden kon. Dat werkte maar aangezien ik de tremolo toen helemaal niet meer gebruikte heb ik de trem maar volledig geblocked met hout. Ik vond het dus niet zo geweldig.

toevoeging : Kijk eens op op www.jemsite.com forum en zoek eens op blackbox/tremsetter etc....daar staan wel wat goede topics met meningen erover.

Dick Wolkendeck
29 april 2005, 10:34
Ik heb de Tremsetter, zit ook op de oudere JEMs van Vai. Werkt prima. Let wel: losjes wiebelen (Hank Marvin, Malmsteen etc. doen dat veel) voelt wel heel anders! Er is een duidelijke overgang te voelen tussen omhoog en omlaag, en met veel gain kan dat hoorbaar zijn als de noot bijna is uitgestorven. Niets is zonder nadelen, zeg maar (ik heb hem wel heel strak staan zodat ik door kan spelen als er een snaar knapt).

Het mooie is dat double stops mooi zuiver klinken, lekker gieren à la Zakk Wylde of ALbert Lee gaat prima, en snaren zijn makkelijker op te drukken omdat de trem niet meer tegenwerkt door de overige snaren omlaag te stemmen als je een snaar opdrukt.

Maar of die Rockinger wat is? Vraag eens aan een bouwer zoals Peer Dellen of Dick Dijkman wat hun ervaringen zijn. Inbouw kan lastig zijn, soms moet er geboord worden. Dan is een boor met flexibele boorkop of een soort tandartsboor bijna onmisbaar.

Succes!

Orpheo
29 april 2005, 11:19
over die rockinger blackbox.
bij mijn weten heeft NeeraDJ van dit forum ook zo'n ding in zijn CS KE2 kelly zitten. je kan hem PM-en als je wilt (of als hij dit topic leest, wellicht zal hij antwoorden....of ben ik nu weer TE enthousiast...... :roll: )

vulvasonic
29 april 2005, 12:44
Vriend van mij heeft er een in z'n JEM zitten. Hij is er niet zo tevreden over. En ik ook niet trouwens. Je voelt inderdaad de overgang van 'naar beneden' naar 'naar boven'. Prettig wiebelen is er dus niet meer bij.

Maar het heeft vast ook wel wat voordelen, al kon ik ze zo snel niet bedenken.

Azrael
29 april 2005, 13:13
Vriend van mij heeft er een in z'n JEM zitten. Hij is er niet zo tevreden over. En ik ook niet trouwens. Je voelt inderdaad de overgang van 'naar beneden' naar 'naar boven'. Prettig wiebelen is er dus niet meer bij.

Maar het heeft vast ook wel wat voordelen, al kon ik ze zo snel niet bedenken.

Voordelen los van de nadelen zijn......

In-tune string bending
Geen stemmingsproblemen meer met omlaag en omhoog tremolo-en
Meer sustain (hangt van de strakheid af)
Meer attack
Minder flutter (kan ook een nadeel zijn)

vulvasonic
29 april 2005, 14:37
Vriend van mij heeft er een in z'n JEM zitten. Hij is er niet zo tevreden over. En ik ook niet trouwens. Je voelt inderdaad de overgang van 'naar beneden' naar 'naar boven'. Prettig wiebelen is er dus niet meer bij.

Maar het heeft vast ook wel wat voordelen, al kon ik ze zo snel niet bedenken.

Voordelen los van de nadelen zijn......

In-tune string bending
Geen stemmingsproblemen meer met omlaag en omhoog tremolo-en
Meer sustain (hangt van de strakheid af)
Meer attack
Minder flutter (kan ook een nadeel zijn)

Klopt natuurlijk, maar je moet je wel even gaan afvragen waar je de tremolo voor gebruikt. Voor mij is het genoemde nadeel dermate groot dat ik dan liever zonder tremolo speel. Tenslotte zijn alle 'voordelen' van zo'n ding heel normaal op een non-trem gitaar.

Wormaap
29 april 2005, 14:52
Persoonlijk lijkt het me redelijk onhandig en onnatuurlijk aanvoelen. Double stops kan ik prima doen op m'n Charvel met Kahler 2700, wel met 4 veren. Stemmingsproblemen heb je met een goede trem niet, sustain ligt natuurlijk ook voor een groot deel af van je trem en gitaar, maar ik heb niet te klagen hier, meer attack zou ik niet weten, maar het is niet zo dat ik attack mis ofzo, en nog minder flutter dan met 4 veren lijkt me niet echt fijn :o
Voordat je zo'n tremsetter koopt, probeer eens om gewoon veel veren aan je trem te hangen, dat scheelt vaak al gigantisch :)

AART
29 april 2005, 14:59
ik denk er ook over want ik gebruik de trem zelden, alleen als ik heel rigoreus bezig ga, dus dan is ie wel handig.

Azrael
29 april 2005, 15:08
Vriend van mij heeft er een in z'n JEM zitten. Hij is er niet zo tevreden over. En ik ook niet trouwens. Je voelt inderdaad de overgang van 'naar beneden' naar 'naar boven'. Prettig wiebelen is er dus niet meer bij.

Maar het heeft vast ook wel wat voordelen, al kon ik ze zo snel niet bedenken.

Voordelen los van de nadelen zijn......

In-tune string bending
Geen stemmingsproblemen meer met omlaag en omhoog tremolo-en
Meer sustain (hangt van de strakheid af)
Meer attack
Minder flutter (kan ook een nadeel zijn)

Klopt natuurlijk, maar je moet je wel even gaan afvragen waar je de tremolo voor gebruikt. Voor mij is het genoemde nadeel dermate groot dat ik dan liever zonder tremolo speel. Tenslotte zijn alle 'voordelen' van zo'n ding heel normaal op een non-trem gitaar.

zie mijn vorige posts over mijn ervaringen ermee....

Lord Abortion
29 april 2005, 16:29
Voordelen los van de nadelen zijn......

In-tune string bending
Geen stemmingsproblemen meer met omlaag en omhoog tremolo-en
Meer sustain (hangt van de strakheid af)
Meer attack
Minder flutter (kan ook een nadeel zijn)

Ik zal er dus eentje kopen denk ik. Zoveel gebruik ik mijn trem niet en vooral extra sustain kan ik wel gebruiken.

Azrael
29 april 2005, 18:52
Voordelen los van de nadelen zijn......

In-tune string bending
Geen stemmingsproblemen meer met omlaag en omhoog tremolo-en
Meer sustain (hangt van de strakheid af)
Meer attack
Minder flutter (kan ook een nadeel zijn)

Ik zal er dus eentje kopen denk ik. Zoveel gebruik ik mijn trem niet en vooral extra sustain kan ik wel gebruiken.

Je tremolo blockeren is dan ook een optie he? Geef nog meer sustain en als je hem toch niet gebruikt geeft blokeren met hout het beste resultaat.

Lord Abortion
29 april 2005, 19:59
Let wel: ik gebruik hem niet veel, m.a.w. ik gebruik hem wel. Dus houd ik het graag toch een beetje functioneel.

Ic3gl0vE
30 april 2005, 15:48
Wat is flutter?

Wormaap
30 april 2005, 15:49
Da's wanneer je een tikje tegen je tremolo geeft, dat'ie dan zeg maar een tijdje op en neer trilt, kun je heel leuke dingen mee doen :-D

pietvanbuiten
3 mei 2005, 17:36
zijn die tremsetters ook geschikt voor een tremoloblock in een am. stand. strat??

Ibanez RuleZ
4 mei 2005, 11:10
wat dacht je daar mee te bereiken? volgens mij is dat bij een vintage tremolo niet echt een nodig puntje, alleen bij een zwevende

Harrald