PDA

View Full Version : Na 6 jaar weet ik welke gitaar ik heb (hehe)



Anders Destium
12 augustus 2002, 13:35
Ik weet het nog precies, ik was uitgekeken op mijn Squier strat (in 't zwart zoals het hoort) en zag bij Rock Palace (Den Haag) een bloedmooie 2e hands Ibanez staan uit zoals het aanzag de RX-serie voor 600 gulden. Ik vond dit nogal apart want vrijwel alle nieuwe RX-en waren goedkoper dan 600 piek. Ik heb mijn Squier geruild tegen deze beauty, dat was echt een topdeal vond ik, en dat vind ik nog steeds!

Ik was gelijk verliefd toen ik hem zag.
de top was zeer mooi hardhout met een parelmoeren slagplaat en goudkleurige hardware, maar TOT net wist ik niet wat voor een het was, ik vond het toen ik een RG kocht ook zo raar dat deze gitaar eigenlijk niet beter klonk dan mijn oude.

MAAR: Toen ik net op een site de Ibanezcatalogus van 1994US bekeek zag ik hem staan: een RX750PM, met een mahonie en padauk body (sweet) en V7 en V8 humbuckers (nog een positieve verrassing), dit is het plaatje, het is de rechter dus, alleen jammer dat de parelmoeren slagplaat niet echt van de pagina springt :grin:
http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1994/94015.jpg

Sorry voor dit langdradige verhaal maar in de vakantie ga ik verslagen schrijven tóch missen :grin:

Lacrymosa
12 augustus 2002, 13:41
mooi ding

CheerS!!

Neals
12 augustus 2002, 19:19
das net die RG550

daar is ook zo'n zilveren van, dies mooi

Bennos
12 augustus 2002, 20:38
I know, smaken verschillen, maar ik vind deze gitaar echt Niet mooi! Persoonlijk houd ik er niet van als een merk het Fender model steelt. Er zit dan namelijk Geen nostalgie meer in.

Aan de andere kant is het zo dat het belangrijk is dat jij hem maar mooi vindt!

sash
12 augustus 2002, 20:56
Dus jij zegt dat Fender het beste merk is?



Nou dan heb je gelijk :grin:

B_FORCE
12 augustus 2002, 21:05
er is geen 1 merk het best, kwestie van smaak, ik vind et gewoon een mooie gitaar (fenders ook hoor, daar niet van)

Anders Destium
12 augustus 2002, 21:59
Toen ik deze naast mijn (toen nog) Squier strat hield was de keuze heel snel gemaakt hoor, dat hout heeft echt uitstraling :grin:

Ik vind hem nog steeds mooi, ik denk dat ik hem nooit niet ga wegdoen!

ArpeggioKing
13 augustus 2002, 13:58
Na 6 jaar weet ik nog steeds niet welke gitaar ik heb! , Het is een strat sunburst (handgemaakt) en ik heb hm over gekocht van een "kennis" dus tweedehands voor 400 piek.

Ik heb al vele dure gitaren bespeeld in de muziekzaak maar geen van allen is beter dan mijn srat. Toch zou ik wel s willen weten door wie hij is gemaakt, iemand suggesties hoe ik dit te weten kom??

Lacrymosa
13 augustus 2002, 14:04
Om daar achter te komen hebben we wat meer details van je gitaar nodig.

CheerS!!

Fenisi
13 augustus 2002, 21:18
Bennos niet miepen man

Anders Destium
13 augustus 2002, 21:32
Ieder zijn mening hier Fenisi, da's het mooie aan dit forum, vooral als iemand zijn merk ophemelt wordt er altijd gerelativeerd en da's misschien maar goed ook.

Voor Arpeggioking: ga er eens mee naar een gitaarbouwer, die kan je op de meeste fronten vast helpen!

Bennos
13 augustus 2002, 22:40
Niets aan toe te voegen Anders!