PDA

View Full Version : Serienummer Squier strat



Zerah
27 april 2005, 17:06
Ik ben op zoek naar het jaar waarin mijn squier strat is gemaakt. Onderstaande site geeft de mogelijkheid om dat te vinden, maar die is voor Fender. Geldt de data in die tabel ook voor Squier? Dit zou betekenen dat mijn Squier dateert uit 1961.

http://www.rexc.com/services/datingfender.htm

alvast bedankt voor de reacties.

Bl44t44p
27 april 2005, 19:54
Bestonden er in 1961 al Squiers dan :razz:

Maargoed, even serieus, dat geldt enkel voor Fenders (staat er ook groot op huh). Geloof wel dat er een dergelijke site voor Squiers is.. weet alleen niet welke :)

Overigens hebben Squiers verder, behalve het feit dat er Fender op de gitaren staat, weinig met Fender te maken :)

harrie-beton
27 april 2005, 21:59
squier is een enorme massaproductie gitaar zoals bakstenen, en de serienummers zijn niet van belang en er zit geen logica in.

Alleen de duurdere fenders (USA made) hebben een traceerbaar serienummer.

Cubensis
27 april 2005, 22:42
squier is een enorme massaproductie gitaar zoals bakstenen, en de serienummers zijn niet van belang en er zit geen logica in.

Alleen de duurdere fenders (USA made) hebben een traceerbaar serienummer.
uh...mexicaanse en japanse ook hoor :P

Quink
27 april 2005, 22:46
squier is een enorme massaproductie gitaar zoals bakstenen, en de serienummers zijn niet van belang en er zit geen logica in.

Alleen de duurdere fenders (USA made) hebben een traceerbaar serienummer.
uh...mexicaanse en japanse ook hoor :P

Idd. En de vroegere Squiers ook... :-?

Zerah
28 april 2005, 08:17
Ja dat bedoel ik. De laatste jaren is het massaproductie, maar de Squier die ik pas heb gekocht is een oudje en speelt/klinkt heerlijk. Niet te vergelijken met de squiers van tegenwoordig, en zelfs niet met veel Fenders van nu.

Op een eerder gegeven link vond ik serienummers die in de buurt kwamen maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Als je even niks te doen hebt kan je misschien even voor me kijken:


E610990

harrie-beton
28 april 2005, 11:10
zerah,

je moet goed lezen. De squier is altijd massaproductie geweest en die serienummers op die multiplex gitaren zijn niet van belang. Hoewel het misschien heerlijk speelt voor jou, is het goedkope fabrieksgitaar waar er miljoenen van zijn.

"Oudje" zegt niks natuurlijk, ik heb kort een squier gehad in 1986. Wat is oud voor een gitaar?? De squiers zijn gemaakt sinds 1980 geloof ik.

Kort: vergeet het serienummer en probeer eens een betere gitaar.

hb

Diedo
28 april 2005, 11:57
dit vind ik dan wel weer een van de minst nuttige antwoorden van deze week...

die jongen wil gewoon weten in welk jaar zn gitaar gemaakt is, en nu zeg jij meteen dat hij maar beter het serienummer kan vergeten en een betere gitaar moet halen?!?!

Squiers van de JV series zijn zeker ook troep? multiplex gitaren waar er miljoenen van gemaakt zijn. En al die mensen er maar veel geld voor neerleggen; allemaal sukkels, of niet?

om kort te zijn: nogal kort te de bocht, of niet dan?

hulde voor de mensen die gewoon lekker spelen op een gitaar zonder zich druk te maken over de reputatie van het merk.

harrie-beton
28 april 2005, 13:43
ik herhaal wat ik lees op Engelse forums over "dating fenders".
http://www.rexc.com/services/datingfender.htm
Squiers zijn (in goed nederlands) "el cheapo fenders" en die serienummers zijn niet bijgehouden.

Als hij blij is met zijn squier prima toch? 8-)
Ik heb ook een tijdje een squier gehad en was daar tevreden over toen ik net speelde.

Maar je moet niet iets eruit halen wat er niet in zit.

Een squier is niet te dateren tenzij je de jaar-ringen van het multiplex hout gaat tellen :D

Zerah
28 april 2005, 14:24
Veel gitaristen hebben dure spullen van dure merken, en denken dat ze daar goed van worden. Geloof me, op mn squier speel ik de meeste gitaristen weg, ook qua geluid.

Blijf jij ondertussen maar herhalen wat je 'leest op engelse forums', ik vorm liever mijn eigen mening.



Trouwens, iets wat wel bijzonder was, er zat voor elk element een aparte switch op, ipv de enkele switch die er normaal op zit. Zo kan je dus het 1e element samen met het 3e aanzetten, of alle drie tegelijk. Heerlijk funk geluidje! Hij is ook nog eens helemaal uit elkaar gehaald en gereviseerd door Sjak Zwier, voor de kenners een bekende gitaarbouwer.

Quink
28 april 2005, 15:04
zerah,

je moet goed lezen. De squier is altijd massaproductie geweest en die serienummers op die multiplex gitaren zijn niet van belang. Bla bla bla

Wat een hoop geleuter. Dat je één keer de fout in gaat kan uiteraard gebeuren. Maar om te koop te blijven lopen met je gebrek aan kennis van de materie :-?

Goed. Nogmaals, voor degenen met een betonnen plaat voor hun kop. De Squiers die in Japan zijn gemaakt, JV, SQ en ik geloof de E serie zijn wel te dateren. De Squiers uit Chinazië, Koresië, etc. niet meer.

harrie-beton
28 april 2005, 15:18
nou zerah, in welk land is je gitaar gemaakt
ideaal zou zijn info over de kop van de gitaar (foto?)
plus de element setup als die nog origineel is
en tremolo systeem.

Een Strat uit de E serie + 6 cijfers uit Japan zou jaren 80 zijn maar bij Squiers kan ik niks vinden over serienummers. Iedereen haalt dezelfde bron aan bij Fender en die zeggen over die Squiers "not dated".

guvnor
29 april 2005, 09:29
E + 6 digits uit Japan zijn gebouwd tussen 84 en 87. E6xxxxx wil echter niet zeggen dat ie 86 komt.

Cubensis
29 april 2005, 10:11
nou zerah, in welk land is je gitaar gemaakt
ideaal zou zijn info over de kop van de gitaar (foto?)
plus de element setup als die nog origineel is
en tremolo systeem.

Een Strat uit de E serie + 6 cijfers uit Japan zou jaren 80 zijn maar bij Squiers kan ik niks vinden over serienummers. Iedereen haalt dezelfde bron aan bij Fender en die zeggen over die Squiers "not dated".
ik kan t fout hebben, maar volgens mij bestond fender japan ten tijde van squier japan nieteens, squier ging naar korea en toen werden in die squier fabriek de jap fenders gebouwd?
en oude squiers kan je ook niet precies daten, alleen 'ongeveer' bijvoorbeeld als je serienummer met 'JV' begint weet je niet de precieze productiedatum, je weet alleen dat t een JV is (en die zijn uit '82 en '83 )

harrie-beton
29 april 2005, 10:54
Ik heb trouwens een japanse strat gehad uit jaren 80 met soortgelijk nummer maar dat was geen squier.

Serienummer E666515 en bij een verbouwing zag ik dat de body van multiplex was en het toplaagje (3 mm) van de body was een mooi plankje uit 1 stuk. Echt nep zeg maar


In welk land is je squier gemaakt