PDA

View Full Version : Gitaar op PC



Dennie
12 augustus 2002, 12:07
Ik wil mijn gitaar gaan aansluiten op de pc, hoe kan ik dit het beste doen???? Ik heb ook een Boss GT-6, misschien kan iemand mij helpen??

Lacrymosa
12 augustus 2002, 12:29
mooi geluidje maken, een verloop plugje kopen (van groot naar klein) een snoertje in je mic ingang of line in van je geluidskaart en een snoertje van je uitgang van je boss
dan moet je als outputs je headphones selecteren (zo gaat et iig bij de gt-3)
zeg maar een menutje waar jekan kiezen tussen, combo, stack, power amp, headphones etc.

CheerS!!

Dennie
12 augustus 2002, 12:32
Hoe heet zo'n verloop snoertje en waar kan ik die halen?

Lacrymosa
12 augustus 2002, 13:38
bij iedere willekeurige audio winkel kan je zon verloop stekkertje halen, kost bijna nix

je moet er 1 hebben die van grote naar kleine Jack gaat

als je trouwens perse stereo wil opnemen kan je het volgende doen:
Koopt 2 van die verloop stekkertjes, en 1 x een 2 mono naar 1 stereo dan plug je de 2 uitgangen van je GT in zon verloop dan die verloop in je 2 naar 1 en die naar je PC

Let er wel op dat er een miniem klein beetje van je signaal verloren gaat en alsje er wat voor wil uitgeven kan je het beste gouden verloop pluggen nemen, maar als je alleen wil klooien maakt et geen drol uit.

CheerS!!

Dennie
12 augustus 2002, 13:41
Is een midi kabel die je op je gameport aansluit misschien een beter idee?

Lacrymosa
12 augustus 2002, 13:44
kan je via midi opnemen dan?
(ik ben geen midi expert hoor, ik weet er shit van, alleen dat je er mee kan schakelen)

zo ja, hoe doe je dat dan?
(technische uitleg is gewenst)

CheerS!!

Dennie
12 augustus 2002, 14:00
Ik heb dit ook maar net gelezen ( http://www.bossgtcentral.com --> forum ), ik d8 misschien weet jij hier meer van..... dus hier kan ik nix over zeggen, misschien iemand anders?

Sandman
12 augustus 2002, 14:55
Vlgs mij kan je met midi niet opnemen.
Ik heb een pod2 aangesloten op mn pc. Middels midi kan ik via software de pod2 sturen en middels de stereoaudiokabels tussen pod2 en pc kan ik muziek opnemen.

Ik ken de gt6 niet, maar ongewijfeld heeft die een audio-out. Die link je met de audio-in op je geluidskaart of je mic-in als dat beter gaat. Dan nog recordingsoftware en je bent er klaar voor.

grtz
Niels

Dennie
12 augustus 2002, 14:56
Er zit wel een digital out op de GT-6

poeyerke
12 augustus 2002, 15:11
Als je een digital in op je PC hebt kun je met een "digitaal coax" kabeltje op je PC opnemen.
Dit gaat perfect, heel weining ruis enz.

Anders gewoon via de line-out met een kabel naar de line-in op je PC.

Vergulde aansluitingen hebben alleen nut al ook de aansluitingen van je app. verguld zijn (en zelfs dan is het minimaal). De aansluitingen op je Boss GT-6 zijn niet verguld en die op een PC vaak ook niet.

Via midi kun je geen opnamen maken met de GT-6, alleen geluiden uitwisselen en schakelen.

Lacrymosa
12 augustus 2002, 15:26
gouden connecties maakt altijd uit, want het oxideerd bijna niet, dus minder weerstand.

maar das verder een beetje off-topic

CheerS!!

B_FORCE
12 augustus 2002, 21:49
ik heb el proggies gevonden (ooit) waarmee je je gitaar kon opnemen (en zelf vervormen, dus gewoon een effectprocessor) ik weet de linx alleen niet meer, moet je ff zoekn in diverse zoekmachines-.

basswasp
12 augustus 2002, 23:29
'k heb een keer een Guitar FX gevonden op KaZaA... de crack staat er ook op... Bij mij werkte het programma alleen niet altijd even goed en konden m'n pc-speakertje 't geluid van m'n bas niet aan :sad: