PDA

View Full Version : Weet iemand goeie linkshandige bassen????



jer
27 april 2005, 15:55
Eeey mensen. Ik speel al 2 jaar bas en ik ben nu toe aan een andere.
Weet iemand wat een goede linkshandige 5 snarige bas is?
Mijn budget is niet hoger dan 600,-.


Laterzzz

Iron Maiden
27 april 2005, 19:25
Misschien een 2e handse warwick??
Je zult gewoon goed moeten zoeken, op marktplaats, speurders enz.
Of kijk eens op de verschillende sites van winkels, of die misschien een linkshandige 5 snaar hebben. Je kan natuurlijk ook naar een van de grote muziekzaken in Duitsland gaan, daar hebben ze vast een groot assortiment linkshandige bassen.

RopStop
27 april 2005, 19:59
Paul's bassmatters heeft altijd behoorlijk wat lefty's staan. www.bassmatters.nl (Hij heeft meer bassen dan op z'n zite staan).

Chris Wolstenholme
27 april 2005, 20:34
ik ben lefty en speel op een heerlijke g en l, bij staffhorst in utrecht hebben ze er nog een. verder heeft yamaha ook goede bassen en doet fender tegenwoordig ook weer usa linkshandige bassen :) maar echt ga voo g en l.

Phyrexian
28 april 2005, 10:09
Warwick maakt inderdaad erg goede en kwalitatieve linkshandige basgitaren. Check 'm out. Vooral in Duitsland is het aanbod erg groot.

jer
28 april 2005, 17:44
Oke en weet iemand ook wat van Schecter bassen?

Chris Wolstenholme
28 april 2005, 22:46
heb ik ook naar gekeken, zien er leuk uit maar kan je eigenlijk alleen via denemarken of belgie importeren via de importeur en dat is moeilijk testen. denk wel dat het de B lijn uit azie is en niet de USA modellen. momenteel hangt er nog een super G&L bij staffhorst afgeprijst naar 999E *( normaal 1500E) beste linkshandige bassen die ik tot nog toe gevoeld heb ( maar ik ben wel subjectief ) :D

jer
29 april 2005, 16:38
Maar die is niet 5 snarig

jer
29 april 2005, 19:58
Weet iemand ook misschien wat van Traben bassen?
www.trabenbass.com

jer
29 april 2005, 19:59
Weet iemand ook misschien wat van Traben bassen?
www.trabenbass.com

Pedulla
4 mei 2005, 21:38
Hoi Jer,

Kijk eens op http://www.leftybass.com/e_start.htm. Dit is een site, waar je als linkshandige bassist ook kan aanmelden voor alleen linkshandige bassisten (wij elitevolk dus eigenlijk). Er staat ook een overzicht van wat er 2e hands wereldwijd wordt aangeboden. Kan je ook goed zien wat er allemaal te koop is als lefty. Ik zag er een mooie Bass Collecition SB325 te koop staan (in Nederland) voor 800 eurootjes. Is boven je budget maar hij ziet er wel gelikt uit. Heb zelf ook regelmatig staan kwijlen op de Bass Collection bassen. Ik ben later een nieuwe Pedulla en een 2e hands Warwick Thumb NT beide 5 snarig tegen het lijf gelopen (lang leve internet). Dit zijn mooie planken maar ook weer wat verder dan je budget.

Succes met je zoektocht.

Chris Wolstenholme
5 mei 2005, 11:37
verdorie heb jij nou de nick die ik op basgitaarforum.nl gebruik HIER geclaimd?

das niet helder :-D

Chris Wolstenholme
5 mei 2005, 11:38
en nog linkshandig ook, enige verschil is dat jij een pedulla HEB en ik er een WIL :(