PDA

View Full Version : Wat is nu echt een goede distortion/overdrive?



rhcp_schipper
27 april 2005, 14:50
Ik heb nu zelf een boss od-20 drivezone, en ik wil graag een nieuw distortion/overdrive pedaal! Maar ik weet niet zo goed wat nu een goed pedaal is? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt!
groeten tim

jpb
27 april 2005, 15:01
Tim, koop een TIM (geen grap). Verder, kun je wat meer informatie geven over welke stijl/amp/budget etc. etc.

BartL
27 april 2005, 17:43
Misschien een Ibanez SML (die ik toevallig op marktplaats heb staan :D )?

Anders een Hughes & Kettner Tubefactor, iets meer metal-gericht.

Zelf vind ik de Visual Sound Jekyll & Hyde ook nogsteeds goed. Heb ik zelf nogsteeds en dat blijft voorlopig ook wel zo denk ik :)

Mitch
27 april 2005, 17:51
Een DS-2 en een Big Muff schijnen wel aardig te zijn :D

PeArLjAm
27 april 2005, 18:22
Een DS-2 en een Big Muff schijnen wel aardig te zijn :D

mwa.. je vergeet de metalzone..

rhcp_schipper
27 april 2005, 18:28
mijn budget is nog hellemaal niks(moet eerst mijn od-20 verkopen :-D ). Mijn stijl is RED HOT CHILI PEPPERS........en de gewone normale rock muziek. Ik heb een yamaha jx40 amp........dus als jullie een beetje aanraders hebben zou dat wel heel erg fijn zijn :-D :-D :-D

Groeten Tim

Speeddemon
27 april 2005, 19:51
Tubefactor.

(is meer rock dan metal gericht. Wat overigens niet wil zeggen dat met de juiste tools je er niet een bruut vette metalsound uit kan halen)

Verder, kijk ook eens naar de Zoom PD-01 Power Driver en de Zoom HL-01 Hyper Lead.

rhcp_schipper
27 april 2005, 22:11
welke tubefactor? En de Zoom HL-01 Hyper Lead lijkt me echt een super pedaal, ziet er erg strak uit!!!!! :-D . Verder nog iemand suggesties over een goed distortion pedaal???? :???: :???:

Dirk_Hendrik
27 april 2005, 22:27
Blijkbaar een ander pedaal dat er stak uitziet.
:roll:
Misschien toch een metalzone?

Speeddemon
27 april 2005, 22:28
welke tubefactor? En de Zoom HL-01 Hyper Lead lijkt me echt een super pedaal, ziet er erg strak uit!!!!! :-D . Verder nog iemand suggesties over een goed distortion pedaal???? :???: :???:
de Hughes & Kettner Tubefactor.
http://www.amtec.pl/kettner/tube/tubefactor.jpg

Echt buizenpedaal (intern 290 Volt!!!)

ook een aanrader: Tonebone Radial Hot British.
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Tonebone-Hot-british.jpg

rhcp_schipper
27 april 2005, 22:35
en een zoom Tri Metal TM-01 - Analog Distortion Pedal, is dat een beetje een goede??????

Speeddemon
27 april 2005, 22:45
en een zoom Tri Metal TM-01 - Analog Distortion Pedal, is dat een beetje een goede??????
erg scooped metal geluid (denk aan Metallica en Pantera). Schijnt ook alleen fatsoenlijk te klinken op buizenamps.

Ik denk dat de HL-01 veelzijdiger is. Die kun je namelijk ook als boost, lichte overdrive, rock overdrive/distortion en scooped metal distortion gebruiken.

rhcp_schipper
27 april 2005, 22:48
en een zoom Tri Metal TM-01 - Analog Distortion Pedal, is dat een beetje een goede??????
erg scooped metal geluid (denk aan Metallica en Pantera). Schijnt ook alleen fatsoenlijk te klinken op buizenamps.

Ik denk dat de HL-01 veelzijdiger is. Die kun je namelijk ook als boost, lichte overdrive, rock overdrive/distortion en scooped metal distortion gebruiken. Super bedankt voor de reactie, nu moet ik er alleen nog een vinden :-? , en mijn boss od-20 zien te verkopen!

Groeten Tim

Dastard
28 april 2005, 00:02
Een Marshall Jackhammer (ook wel JH-1 genoemd)
Ik hoor nooit iemand erover, maar het is voor mij 1 van de betere overdrive/distortion pedalen die er zijn.
Na een dagje elke muziek winkel in a'dam te hebben bezocht en VEEL pedalen te hebben uitgetest, kwam ik uiteindelijk bij de JH-1, en dat ding klinkt geweldig...ik zeg niet dat je hem moet kopen maar ik zou hem zeker eens uittesten.

rhcp_schipper
28 april 2005, 07:53
ik vind dit forum echt zo super handig, en jullie reageren allemaal heel erg vriendelijk en snel! Echt super! :-D :D . Het is alleen zo jammer dat er bij mij in de buurt niet zoveel muziek winkels zijn! In ieder geval bedankt voor alle reacties! Als iemand nog meer suggesties heeft, ik zal het graag horen!

Groeten tim

rhcp_schipper
28 april 2005, 08:42
Is de Visual Sound route 66 een beetje te vergelijken met de Visual Sound Jekyll & Hyde, of juist hellemaal niet :???: :???:
Groeten tim

Bl44t44p
28 april 2005, 08:45
En Boss DS-1 ? Dat ding levert ook prima geluid hoor :)

BlackSun
28 april 2005, 10:09
Nog even waarschuwing: Koop GEEN Tri-Metal als je een transistorbak hebt. Geloof me..dat klinkt echt nergens naar.

BartL
28 april 2005, 10:46
Is de Visual Sound route 66 een beetje te vergelijken met de Visual Sound Jekyll & Hyde, of juist hellemaal niet :???: :???:
Groeten tim
Een Jekyll & Hyde heeft een Tubescreamer achtige kant en een metal-achtige kant. Althans, de Hyde kant is redelijk geschikt voor niet al te zware metal denk ik. Misschien vinden anderen het meer een dikke distortion.

De Route 66 is een overdrive en Compressor in 1. Is dus wat anders, al heb ik geen idee hoe de overdrive van dat pedaal klinkt.

Fuhgawz
28 april 2005, 11:11
Ik ben altijd een grote fan geweest van de ProCo Rat.

erik34
29 april 2005, 11:47
Deze: Heb je nooit meer een andere nodig! :-D
http://www.gguitars.com/images/emma/emma_reeza_thumb.jpg

Erik

jozum
3 mei 2005, 21:35
Hoi tim,

ik heb zelf de route 66 nu een half jaar, en ben er erg tevreden over. Je moet het inderdaad niet zien als een distortionpedaal, maar een overdrive/compressor-pedaal. Beide kanalen leveren een breed spectrum aan tonen: van een licht gebroken RHCP-sustain (denk under the bridge) tot een tubescreamer-achtige crunch (gebruikt gedeeltelijk zelfde techniek als ts-9). Geen distortion dus, hoewel je met een combinatie van de kanalen en een geduldig oor een heel eind verder komt dan de gebruikelijke pedalen als een ds-1.

Voor echte overdrive/distortion zou ik idd voor iets als de Reezafratzitz gaan, daar moet je niet te veel op willen besparen.

succes

rhcp_schipper
7 mei 2005, 10:41
Als het goed is heb ik mijn OD-20 verkocht :-D :-D :-D . En dan ga ik binnenkort op zoek naar een goed overdrive/distortion pedaal!
Ik ga gewoon veel pedalen uitproberen, en dan zal ik vast wel een goede vinden! Bedankt allemaal voor de reacties, nu weet ik in ieder geval, wat een beetje goede pedalen zijn. Echt super bedankt!

Groeten

Rock n' sad
7 mei 2005, 11:26
visual sound jeckyll & hyde heeft goede