PDA

View Full Version : fret buzz bij gloednieuwe gibson lp custom



ysy
12 augustus 2002, 10:23
Heb net een nieuwe gibson lp custom gekocht die zelfs nog in de doos zat en nu ik ermee thuis ben heb ik gemerkt dat er bij 2 snaren fret buzz is (vooral op 2de en 3de fret). Is dit wel normaal? Heeft iemand dit al gehad bij een nieuwe gibson? Kan ze laten afstellen het probleem volledig wegwerken zonder de speelbaarheid aan te tasten? De andere custom in de winkel had dit ook.

M.Reitsma
12 augustus 2002, 11:23
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem op mijn LP standard (nieuw) Ik heb geen kloe hoe ik dit verhelpen kan. Vooral op de 2e en 3e snaar op de onderste drie fretten komt het t' meeste voor.

P
12 augustus 2002, 11:25
Ik heb dan geen Gibson, maar mijn epi LP heft hetzelfde. Vooral met de d-snaar.

Lacrymosa
12 augustus 2002, 11:27
Hals Pen afstellen?
Frets afflakken?
Nieuwe topkam?

CheerS!!

M.Reitsma
12 augustus 2002, 11:56
Oké Ysy,... misschien heb je hier wat aan.

http://www.gibson.com/magazines/amplifier/1998/8/tipsheet.html

pimmetje
12 augustus 2002, 12:11
Bij de nieuwe gitaren niet meteen in paniek raken. Als er bij de levering van de nieuwe gitaar ook nieuwe snaren op zijn gezet, dan kan 't daaraan liggen.

Anders kan 't van alles zijn:
- een iets uitstekende fret... dus LATEN afvlakken.
- hals staat niet goed (waarschijnlijk iets te recht)... dus iets holler (laten) zetten.
- snaar staat te dicht op de hals... zadel ietsje hoger zetten
- kam is niet goed... terug naar de winkel.

Allereerst zou ik 't zadeltje proberen ietsje (niet te veel) hoger te zetten. Als dat niet helpt nog niets zelf doen... hij is immers gloedje nieuw.

Als stap 2 zou ik terug gaan naar de winkel om je klacht z.s.m. kenbaar te maken. Als zij je dan ook zeggen dat het binnen een dagje wel weg is (komt door nieuwe snaren oid) dan kan je tenminste over 2 of 3 dagen weer terug. Dan kunnen ze je niet zomaar wegsturen; een Gibson mag voor z'n prijs immers wel redelijk afgesteld geleverd worden ook.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2002-08-12 12:13 ]</font>

DOLBY
13 augustus 2002, 15:17
Het spijt me wel, maar als een gitaar in die prijsklasse op zo'n manier wordt afgeleverd, dan twijfel ik toch sterk aan de kwaliteit van het product en ook de deskundigheid van de winkel, en dat je dat accepteert.....
Enfin als ik jou was zou ik op hoge poten terug gaan naar de winkel en eisen dat ze hem perfect afstellen en indien dat niet mogelijk is onmiddellijk een andere gitaar bestellen. En laat je niet afschepen met smoesjes van 'hij moet nog ingespeeld worden' of 'dat hebben ze allemaal'. Een gitaar van die prijs moet gewoon perfect spelen.

Anders Destium
13 augustus 2002, 15:46
Ik zou ook teruggaan en hem laten afstellen, heel vaak wordt een gitaar die in een winkel wordt gehangen gelijk afgesteld (is wel prettig).
Als dit niet is gebeurd weet je dat je de eerste bent die er op speelt en hem in zijn handen heeft, maar ik betwijfel of ze elke gitaar afstellen in de fabriek als er veel erg ver op reis gaan!

gust
13 augustus 2002, 20:43
Ik heb mijn gibson lp deluxe nu ongeveer 1,5 jaar en ik had dit ook een beetje. Kwam daarbij dat ze behoorlijk moeilijk te bespelen was. Het leek alsof er een soort van afzetting was op de frets. Nu anderhalf jaar later is van dit alles niets meer te merken en speelt ze bijna vanzelf. Alleszins veel succes ermee!!!

M.Reitsma
14 augustus 2002, 07:30
Ik heb inderdaad wel het idee dat het elke dag beter wordt. Dat vanzelf spelen dat kun je trouwens wel letterlijk nemen zo soepel spelen die Custum &amp; Deluxe L.P's. Als je daar één keer op hebt gespeeld dan laat je voortaan een vergelijking met een Epi wel achterwege. Want het prijsverschil gaat echt wel wat verder dan de kwaliteit van de elementen.

Soulman
14 augustus 2002, 08:45
Check of de hals niet bol is.
Doe een capo op de eerste fret en druk met je rechterhand op de fret thv de body (zo maak je van je E-snaar een lineaal).
Thv de achste fret hoort iets ruimte te zitten.
BTW, fretbuzz welke je niet door de versterker hoort is normaal !!

FragDaddy
14 augustus 2002, 21:33
waarom realiseert zich hier bijna niemand dat die gibsons (en vele andere gitaren) de halve wereld over worden verscheept, dat ze bloot gestaan hebben aan grote temperatuurschommelingen en dat er waarschijnlijk flink mee is gegooid en gesmeten.

geef niet meteen het instrument de schuld, maar geef de winkel de schuld: ze hadden hem moeten afstellen voor ze hem aan jou hadden gegeven. heel slordig!

Anders Destium
14 augustus 2002, 22:09
Dat zei ik ook al Fragdaddy, Ysy gaf al aan dat hij compleet nieuw in de koffer zat, dus wat dat betreft kan je (volgens mij) best de winkel hem laten afstellen (als je geen zin hebt om zelf aan je nieuwe gitaar te rommelen)

sash
14 augustus 2002, 23:48
Op 2002-08-12 10:23, schreef ysy:
Heb net een nieuwe gibson lp custom gekocht die zelfs nog in de doos zat


Een Gibson LP Custom in een doos?!?!?!?!

freddynl
15 augustus 2002, 00:19
Op 2002-08-14 23:48, schreef sash:


Op 2002-08-12 10:23, schreef ysy:
Heb net een nieuwe gibson lp custom gekocht die zelfs nog in de doos zat


Een Gibson LP Custom in een doos?!?!?!?!



Tja, daar zat ik ook al met belangstelling naar te kijken????
Wat voor winkel was dat?????

ysy
15 augustus 2002, 00:30
Wel de gitaar zat natuurlijk in een koffer maar deze koffer zat in de originele gibson kartonnen doos samen met de blitzerverpakking(of hoe noemen ze dat?)

ysy
15 augustus 2002, 00:30
Wel de gitaar zat natuurlijk in een koffer maar deze koffer zat in de originele gibson kartonnen doos samen met de blitzerverpakking(of hoe noemen ze dat?)

freddynl
15 augustus 2002, 00:58
ah. de koffer zat er ook in..:smile:
Tja, doen wat iedereen al aangaf.
Terug naar de winkel en aldaar af laten stellen!
Wij zijn overigens allemaal benieuwd welke winkel een gibson zo afleverd!!!!!!!!
Laat eens even weten!
Of heb je online gekocht????

fred

M.Reitsma
15 augustus 2002, 07:47
Was me nog niet opgevallen,... maar inderdaad de Special &amp; Studio modellen worden geleverd met een echte USA gevoerde draaghoes, terwijl de Custom's en mijn Deluxe worden geleverd in een originele Gibson koffer.

Lacrymosa
15 augustus 2002, 10:12
Bijna alle fabrikanten gaan er vanuit dat de gitaren in de winkel worden afgesteld, dit is echt zo.

Als een gitaar dan slecht is afgesteld is het bijna altijd de fout van de winkel

Ik zou naar gibson bellen en de winkel aangeven, als dit vaker gebeurd mogen ze vanzelf geen gibsons meer verkopen.

En je moet idd gewoon naar de winkel gaan en eisen dat ze em afstellen, en afstellen naar behoren, en niet half half.

CheerS!!

ysy
15 augustus 2002, 10:52
'T is zo dat ze de gitaren die in de winkel hangen laten afstellen en diegene die nieuw binnenkomen voor een bestelling laten ze ook gratis voor u afstellen. Ze zeiden alleen om ze eerst wat in te spelen en er al eerst eens andere snaren op te zetten. Ik heb gewoon eens ergens gelezen dat men een gitaar die van in 't begin fret buzz heeft niet meer deftig kan afstellen zodat er totaal geen buzz meer is tenzij door de actie vrij hoog te leggen. Daarom maakte ik mij eigenlijk zorgen. Als die zonder probleem deftig kan afgesteld worden is er voor mij eigenlijk geen probleem.

FragDaddy
15 augustus 2002, 11:22
ja hoor, het is geen probleem om die gitaar goed te laten afstellen. waarschijnlijk moet de nek iets aangetrokken worden om ervoor te zorgen dat hij weer helemaal top speelt. zoals gezegd hebben ze je gitaar gewoon NIET afgesteld en dan zijn dit soort dingen wel te verwachten na een bootreisje vanuit Amerika en weet ik niet hoe lang op de plank liggen.

Braindead
15 augustus 2002, 16:12
Heb net een nieuwe gibson lp custom gekocht die zelfs nog in de doos zat
[/quote]

hahaha tja sommige mensen doen alles om hun gitaar goedkoper mee naar huis te krijgen.
Toch zou ik er maar snel een koffertje bij kopen. Tenzij je er natuurlijk alleen thuis op speelt.
Wel stijl!
:smile:

Braindead
15 augustus 2002, 16:14
Correctie.
Ja sorry ik was iets te uitbundig met mijn reactie, had nog niet op pagina 2 gelezen.

Anders Destium
15 augustus 2002, 19:34
Ik denk dat het inclusief de koffer in een doos was eerlijk gezegd (dat hoop ik meer...)

in_vitro
16 augustus 2002, 15:42
Sommige winkels geven nou gewoon niet de service die je zou verwachten. En dan gaat het niet om de prijsklasse van je gitaar want of je nou een Gibson Les Paul std. of een Epiphone Les Paul std. koopt of dat je een PRS of een Vintage gitaar koopt je verwacht natuurlijk wel dat je een goed product voor de prijs krijgt.

FragDaddy
16 augustus 2002, 15:53
mee eens, maar een bij een Gibson als 'goed product' heb ik andere verwachtingen als bij een Epiphone als 'goed product'.

dat mag ook wel met een prijs die 5x zo hoog ligt ofzo :smile:

Anders Destium
16 augustus 2002, 15:57
Als ik een Epi heb die na drie keer spelen uit elkaar valt ga ik gewoon terug hoor! :grin:

in_vitro
17 augustus 2002, 20:54
Op 2002-08-16 15:53, schreef FragDaddy:
mee eens, maar een bij een Gibson als 'goed product' heb ik andere verwachtingen als bij een Epiphone als 'goed product'.

dat mag ook wel met een prijs die 5x zo hoog ligt ofzo &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


Maar het gaat er uiteindelijk niet om hoe hoog de prijs is voor iem. met een laag buget is zijn epi net zoveel waard als jou Gibson. Het gaat er gewoon om dat de meeste winkels qua service echt kloten zijn. Bijvoorbeeld en dan heb je volgens mij ook wel de beste te pakken Musik Produktiv in dld. echt een kutzaak!