PDA

View Full Version : Nieuwe Amp -SunnO)))



DaveItUp
27 april 2005, 10:23
Toch ook maar een topic aanmaken ter gelegenheid van de aanschaf van een amp.

Het is een Sunn Beta Lead 2x12" combo van ergens tussen 79 en 81. Geen buizen, maar een 100w solidstate met een CMOS chip. De amp heeft 2 identieke kanalen en 3 inputs. 1 voor kanaal a. 1 voor kanaal b en 1 om beide tegelijk te gebruiken. De logica hierachter snap ik niet helemaal, maar wat ik wel weet is dat je echt allerlei soorten sounds kunt maken.

Heb m nog niet voluit gehad, want het ging simpelweg te hard. Ding blaast m'n jcm800 50w compleet weg iniedergeval qua volume. Daar schijnen oude Sunn's dus bekend om te staan(niet verwarren met de fender Sunn troepversterkertjes). Ook heeft t ding een low end waar je gewoon eng van word.

Achterop zijn 2 inputs voor cabs. Een master pre-amp out/poweramp in en per kanaal ook nog eens een effectsloop. Infeite zou je dan dus effecten aan een specifiek kanaal kunnen hangen...

Al met al een zeer leuke amp die je nauwelijks ziet in Europa(mede door t feit dat ze origineel 110v zijn).

Oja als mensen The Melvins kennen. Buzz van the melvins zweert bij deze amps.

pics(niet van de mijne overigens):

http://i20.ebayimg.com/02/i/03/e6/b8/76_1_b.JPG

http://i5.ebayimg.com/01/i/03/e6/81/59_1_b.JPG

http://i13.ebayimg.com/02/i/03/e6/c5/9d_1_b.JPG

Jeroenvanhulsteijn
27 april 2005, 11:07
hey die speakers staan naar elkaar toe gericht! Geeft dat ook een betere spreiding? Of gaat het geluidsbeeld vervormen door opelkaar botsende geluidsgolven? Of versterkt dat elkaar?

En hoe klinkt zo'n versterker? Van dat ijspegel kristalheldere clean? Of stoffige zolderkamer jazzy clean? En overdrive? Moet dat van pedaaltjes komen? En hoe gaat de versterker met pedaaltjes om? En zijn die 2 kanalen qua voicing ook identiek? Of is het net als bij die Polytone versterkers, waar de 2 kanalen een verschillende voicing hebben? Dat mixen van die kanalen lijkt me trouwens wel een erg mooie functie. Is de versterker mono of stereo? Of schakelbaar mono/stereo?

:-D Nuja, iig gefeliciteerd met je "nieuwe" versterker :)

DaveItUp
27 april 2005, 11:26
hey die speakers staan naar elkaar toe gericht! Geeft dat ook een betere spreiding? Of gaat het geluidsbeeld vervormen door opelkaar botsende geluidsgolven? Of versterkt dat elkaar?

Het idee erachter was inderdaad betere spreiding. Veel van de cabinetten die Sunn maakte hebben vergelijkbare opstellingen van speakers. Ik vind t iniedergeval vrij goed klinken.

En hoe klinkt zo'n versterker? Van dat ijspegel kristalheldere clean? Of stoffige zolderkamer jazzy clean? En overdrive? Moet dat van pedaaltjes komen?

Voor een solidstate klinkt t ding eigenlijk best warm. Clean is wel kristalhelder, maar niet kil en zonder karakter. Per kanaal is er een drive knop. Laat je die helemaal op 0 dan is de amp zo clean als t maar zijn kan. Hoe meer je de drive knop opendraait hoe meer hij vervormd. Kan de sound verder niet ergens mee vergelijken. Klinkt iniedergeval totaal anders dan m'n jcm800. Vrij fuzzy. Veel laag, maar toch nog een goede attack. Precies wat ik wil infeite hehe. Als je de 2 kanalen combineert en de drive bij beiden vol open zet word ie echt een beetje sludgy en extreem qua distortion hehe. Pedaaltjes heb ik er nog niet op geprobeerd(die liggen in de oefenruimte).

En zijn die 2 kanalen qua voicing ook identiek? Of is het net als bij die Polytone versterkers, waar de 2 kanalen een verschillende voicing hebben? Dat mixen van die kanalen lijkt me trouwens wel een erg mooie functie. Is de versterker mono of stereo? Of schakelbaar mono/stereo?

De 2 kanalen zijn helemaal identiek. Er zit een schakelaar achterop die iets verandert in de speakeroutput(hoe moet je dat zeggen), maar of t mono of stereo is weet ik niet. Moet ik nog even nader bekijken. Als je over beide kanalen speelt klinkt t wel alsof het stereo is, maargoed ik ga t uitzoeken.

:-D Nuja, iig gefeliciteerd met je "nieuwe" versterker :)

Thx :D Ik ben er erg blij mee.

yhcmarc
4 mei 2005, 12:59
mooi ding david .. nu nog een concert lead, een beta en een 300T ;) hahaha

DaveItUp
4 mei 2005, 16:57
Hou maar op dude straks verander ik in een Sunn verzamelaar. Ik betrapte me er alweer op dat ik weer zat te speuren op ebay. :lol: