PDA

View Full Version : Boss DS-1 en Carl Martin Hot Drive'n'Boost.



Sugizo
11 augustus 2002, 18:24
Ik heb een vraagje, wie weet er precies wat het verschil is tussen die 2 ? Ik heb nu zelf een Boss DS-1..maar ik twijfel of ik zo carl martin ga halen..niet de MKII model maar de eerste hot drive'n'boost. Wat ik wel weet is dat de distortion van beide pedaaltjes niet je speel-geluid verandert..behoudt je je eigen toon.

Alvast bedankt.

Mitch
11 augustus 2002, 20:58
Ik vind het geen vergelijk, zei de Carl Martin gebruiker :grin:

Ik heb zelf de Mk II, maar gebruik 'm uitsluitend voor lichte overdrive: maakt voor een vergelijking me de Mk ! dus niet uit...

Wat het ontwerp betreft is er al een enorm verschil: de CM heeft gewoon een stekker i.p.v. de gebruikelijke 9V oplossing. Da's technisch gezien beter maar duurder en persoonlijk vind ik het wel zo handig.
Daarnaast heeft de CM natuurlijk ook nog een perfect werkende Boost.
Het volledige geluid is gewoon veel verfijnder dan bij Boss. Boss pedaaltjes zijn wel oerdegelijk hoor, maar qua geluidskwaliteit zeker niet zalig makend.

Sowieso wel prettig om eens iemand te lezen die niet blind meedoet aan de Tubescreamer-hype;)

Sugizo
11 augustus 2002, 22:57
Ah bedankt voor je reply ! T'is misschien niet echt wijs van me..maar ik ga de C.M. halen en dan ds-1-->cm>--amp doen. Geeft hopelijk net dat beetje boost en tube-gevoel.

Bedankt.

-Sugizo.

Mitch
12 augustus 2002, 21:30
Niet echt wijs ??????
Een uitstekende keus meneer !

Carl Martins vallen echt in de categorie "kost een paar centen maar je hebt er ook wat voor".