PDA

View Full Version : De gitaar(zaken) van tegenwoordig...



Bambufan
26 april 2005, 17:16
Zaterdagmiddag samen met een vriend voor de gein es een niet bij naam te noemen muziekzaak in Doetinchem binnengelopen (waar toevallig ook hun 20.000ste megasuperuitverkoop van dit jaar plaatshad).

MIJN GOD, WAT EEN ELLENDE!!!!

Een kleine bloemlezing van wat we aantroffen:

- Geen van de gitaren aldaar was in de verste verte fatsoenlijk afgesteld, op de Gibsons en één Richwood strat na. Die hebben we dan ook meteen tot best spelende Strat in de zaak uitgeroepen.

- Een USA Strat met een bol staande hals. Er was trouwens geen fatsoenlijke Fender te vinden. Het lijkt wel alsof Fender gewoon de moeite niet meer neemt om een echt goede gitaar in elkaar te schroeven.

- G&L ASAT Tribute a €1000: een ruimte tussen hals en body die zo groot was dat je er twee bankpasjes in kon steken.

- Een matige highline Epiphone LP kost tegenwoordig net zo veel als een geweldig spelende Gibson SG

Lichtpuntje: De 'goedkope' Gibson-lijnen. Een LP Double cut Faded die akoestisch perfect klonk, goed was afgewerkt en gewoon deugde (http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/lpfd.html).
Idem voor een mahoniekleurige Gibson SG Standard.

Is dit nu een uitzondering, of interesseert het de gitaargrootgrutters tegenwoordig echt geen h*l meer hoe de gitaren die ze verkopen erbij staan?


PS: ik denk dat ik de rest van de week bij Huub Boel te vinden ben om daar een uitgebreid zelfhulpprogramma af te werken om enigzins mijn vertrouwen in gitaarzaken terug te krijgen...