PDA

View Full Version : korg bevalt!!



bathmutz
11 augustus 2002, 17:11
jaja mensen, ik heb de ax1b toneworks multiFX gekocht en hij klinkt echt tof!

ik snap niet dat er mensen zijn die zo tegen multi's zijn als ik deze hoor.

over 1,5 maand de 3500hartke kopen en 4*10 erbij en "BaHm!!"

BathmutZ

AllodoX
11 augustus 2002, 20:10
Trust me.. als je een keer op mijn pedalboard heb gespeeld, dan snap je waarom :wink:

flearulez
12 augustus 2002, 11:51
Welke fx heb je allo?

Ik ben erg voor de boss bass overdrive en electro harm. bassballs

AllodoX
12 augustus 2002, 15:01
Momenteel In deze volgorde :

Boss TU-2 ( Tuner in pendaalvorm )
Boss PS-5 ( Pitch shifter )
George Dennis stereo phaser / volume
Boss ODB-3 ( Overdrive )
Sans Amp Bass Compactor ( Compressor )

en dan nog een Behringer Autocom PRO1400MDX compressor & Behringer Ultra-bass ( subharmonics synth ) in de FX-loop van m'n versterker, maar die behringer compressor gaat er binnenkort uit.. is in principe overbodig geworden door die sansamp.

emielow
12 augustus 2002, 22:09
wat doet een pitchshifter nou precies?
en een compressor?

ik weet nie echt wat die effecten doen.

bassballs klinkt idd vet, maar wel duuur volgus mij ofniet?

AllodoX
12 augustus 2002, 23:13
met een pitchshifter kun je bijvoorbeeld gitaar spelen op een bass, of bass op een gitaar. het verlaagd of verhoogd het geluid met 1 of 2 octaven.

maar je kunt dat verhoogde of verlaagde signaal ook mixen met je orginele signaal.

Ik gebruik het om een 2-octaven lager signaal te mixen met het directe signaal, om zo een heel koel geluid te creeren. ik zal binnenkort wel eens een demo'tje maken :smile:






een compressor haalt pieken uit je geluid. je kunt dus zo hard op je snaren rammen als je wilt ( in principe ), en het volume blijft gelijk. Als het goed is hoor je een compressor niet, maar je als je hem uitzet, zul je gegarandeerd zeggen " hee.. net klonk ie stukken smoother en beter "

basswasp
12 augustus 2002, 23:27
Op 2002-08-12 23:13, schreef AllodoX:
" hee.. net klonk ie stukken smoother en beter "


't blijft een mening...

sash
13 augustus 2002, 01:31
Ik heb het niet zo op effecten die het volume beinvloeden. Dan heb ik het gevoel dat ik m'n eigen spel niet meer kan controleren en ook het gevoel dat ik 'valsspeel'

AllodoX
13 augustus 2002, 08:37
Mjah.. zoals ik zeg.. het is een vrij transparant " effect ".. je hoort het verschil nauwlijks, het geluid klinkt alleen stukken minder ruw.. vrijwel alle grote muzikanten spelen met een compressor, dus zo slecht zal het niet zijn :wink:

Ron C
13 augustus 2002, 08:43
Een compressor is (als je em goed gebruikt) erg nuttig! Zowel live als bij opnames zal de technicus vrijwel altijd je bas compressen. Je geluid blijft veel beter overeind in de mix, Het maakt je geluid wat compacter en geeft het meer punch. het drukt je geluid van boven en van onder (hoge en lage volumes) iets in elkaar, ik heb vrijwel altijd m'n compressor aan staan. Maar ja als je niet weet hoe je ém insteld kan het je geluid verneuken.

AllodoX
13 augustus 2002, 16:15
zekers :smile: veel experimenteren vereisd in het begin :razz:

en.. hoe heb jij hem staan, ron ? :smile:
Door de hoge output van mijn jazzbass moest ik de treshold aanzienlijk omhoog doen, anders ging ie ENORM compressen.. hield haast geen geluid meer over.. :sad:

Ron C
13 augustus 2002, 16:47
Ik heb een EBS multicomp, deze heeft maar 2 knoppen(gain en comp/lim) en een switch(normal, tubism,multiband).
Ik gebruik alleen de tubism mode. de gain staat meestal om 1/3 en de comp/lim (max 5:1)ook op 1/3). vrij subtiel afgesteld dus.

emielow
13 augustus 2002, 21:33
mwoa, compressor lijkt me niet echt wat...

en is een pitchshifter dan niet gewoon een octaver? die hebbik ook op mn multikuteffectding, maar ik vinnut nou niet echt wat, geluid wordt er niet strakker op.

maar weet iemand wat een bassballs pedaal kost? en een paar leuke nummers waar het pedaal gebruikt wordt (buiten flea om...) zodat ik het eens goed kan gaan overwegen...

basswasp
13 augustus 2002, 21:43
Een Bass Balls kost €75,- (bij Feedback en bij Musik Produktiv)

basswasp
13 augustus 2002, 21:44
'k heb is een keer gehoord dat Bootsy Collins dat ding veel gebruikt, maar ik weet niet of dat persoon nou in de war was met de Q-Tron...

AllodoX
13 augustus 2002, 23:25
pitchshifter is 100000 keer zo goed als een octaver. een octaver heeft moeite met tracken als je snel speelt en heeft al helemaal moeite met lagere noten.

mijn pitchshifter houdt alles bij, no matter hoe snel of laag je speelt ( hoewel ie lager dan een lage D niet echt hoorbaar meer is )

Ron C
14 augustus 2002, 10:34
Licht er nogal aan wat voor een octaver je hebt, ik heb de EBS Octabass en deze is zeeer goed, geen enkel probleem met tracking en houd de toon zeer lang aan. Overigens zijn alle EBS effecten top (ik heb ze inmiddels alle 5). Wat betreft de EHX Bassballs (overigens het 1e pedaal wat ik ooit kocht 12 jaar geleden), dit is een leuk effect maar lang niet altijd toepasbaar, leuk om te spacen. De Qtron is op zich wel tof voor autowah effecten maar verliest iets te veel in het laag, de EBS BassIQ vind ik een vele betere optie.

AllodoX
14 augustus 2002, 19:53
ebs octabass doet maar tot de midden C :sad: althans.. die ik destijds had liet de E en B al na 1 seconde weer los..

basswasp
14 augustus 2002, 23:11
Op 2002-08-14 10:34, schreef Ron C:
Licht er nogal aan wat voor een octaver je hebt, ik heb de EBS Octabass en deze is zeeer goed, geen enkel probleem met tracking en houd de toon zeer lang aan. Overigens zijn alle EBS effecten top (ik heb ze inmiddels alle 5). Wat betreft de EHX Bassballs (overigens het 1e pedaal wat ik ooit kocht 12 jaar geleden), dit is een leuk effect maar lang niet altijd toepasbaar, leuk om te spacen. De Qtron is op zich wel tof voor autowah effecten maar verliest iets te veel in het laag, de EBS BassIQ vind ik een vele betere optie.


Q-Tron vind ik eigenlijk een beetje een onding... Ik vond 'm moeilijk in te stellen (aan knoppen draaien en het juiste geluid verwachten) en op de High Pass had ik geen flauw idee of ik het geluid wat eruit kwam serieus moest nemen...

Ron C
15 augustus 2002, 08:56
De Qtron is inderdaad geen gemakelijk apparaat. Hij is niet speciaal ontwikkeld voor bass, vandaar de Hi-pass mode.

AllodoX
15 augustus 2002, 11:36
voor bass is de Qtron+ beter heb ik gehoord..

basswasp
15 augustus 2002, 13:10
De Q-Tron+ is toch gewoon hetzelfde ding met wat extra knoppen? :smile:

Ron C
15 augustus 2002, 13:14
De Qtron+ heeft een effectsloop en een attack knop.

basswasp
15 augustus 2002, 13:28
'k heb trouwens op een Mini-Q-Tron gespeeld... de 'Real Thing' was me iets te duur :sad:

emielow
16 augustus 2002, 12:53
"EBS BassIQ vind ik een vele betere optie."

wat kost dat??

en waar zit de zaak "feedback" ? kank m s een keer uitproberen. heeft die zaak ook een internet site?

AllodoX
16 augustus 2002, 13:29
Feedback - Rotterdam / Apeldoorn / Utrecht

Musikproduktiv - net over de grens bij Hengeloooow

Ron C
16 augustus 2002, 13:35
Ik geloof dat ie rond de 200 Euro kost. Bij Bass Matters in Nijmegen hebben ze em ook.