PDA

View Full Version : Nieuwe amp en cab :D



BS
26 april 2005, 14:39
Na een 2 jaar trouwe dienst heb ik mijn vetta II weggedaan ( geen slecht woord over deze amp overigens ) en ben ik weer aan de buizen.

Vanochtend om 7 uur naar jukebox gereden om het spul te testen en op te halen. Het is een Hughes & Kettner Triamp geworden en als cabinet heb ik een oversized Bogner 2X12 closed back met v30's genomen. :-D

http://nl.msnusers.com/patspage/ampandfx.msnw?albumlist=2

Heb paar fotos gemaakt die hierboven staan , excuses voor de reflecties in het plexiglas ! :razz:

vinni
26 april 2005, 14:50
Vette rig hoor!


Proficiat.........


Vinni

bazzieman
26 april 2005, 14:57
heeeeel vet!!!

is dat ook zon ding met amp simulaties?

Josdevos
26 april 2005, 15:02
Ja ziet er heel goed uit, lijkt me echt een killer combinatie!

TMKXL
26 april 2005, 15:03
Zo, das een vette set! En redelijk duur ook, of niet? Hoe klinkt het?

Lord Abortion
26 april 2005, 15:05
übercoole amp, als ik het geld had, ik had er ook één staan

BramVersteeg
26 april 2005, 15:18
Erg mooi hoor. Lijkt me een puike set. Ook mooie effecten!

BS
26 april 2005, 15:24
Thanks !! Ja hij bevalt prima had m al tijdje op het oog en vandaag de knoop doorgehakt :). Alleen de cab (welk merk) was nog een vraagteken alsmede de speakers. Deze 2x12 klinkt ontzettend open en "woody" absoluut anders dan bv Mesa v30 cabs waar ik op heb gespeeld. Ik was er iigv meteen verliefd op.

De amp heeft 3 gescheiden voortrappen en 2 voicings per kanaal met voor ieder voicing een aparte gain wat dus eigenlijk 6 kanalen opleverd.

Bij het eerste kanaal in de A stand werkt de de master van dat kanaal niet en is je gain dus de master , clean op dit kanaal is diep en warm.

Kanaal 1 B is suuuuuuuper hierbij werk de master wel en kan je de gain gebruiken om er een mooi randje aan te geven of een iets zwaardere oversturing. Denk hierbij aan een fender tweed met een tubescreamer ervoor dit is echt het mooiste kanaal.

2A is puur marshall gebied , duidelijk brighter dan kanaal 1 maar dat hoort ook zo, mooie crunch ACDC/Page het zit er allemaal in.

2B ook marshall scheur maar de voicing is hier wat dieper/donkerder moet deze nog wat uitgebreider uitvogelen maar denk aan van Halen voor dit kanaal.

3A Dit is het High gain stuk van de versterker klonk goed maar moet deze ook nog wat verder uitdiepen.

3B Nog meer gain vol en strak zeker met de bogner cab kan zich meten met Mesa recto , hele mooie leadtone op dit kanaal , wordt absoluut mijn 1st choice voor solos.

bazzieman
26 april 2005, 17:32
wat voor gitaar gebruik je er eigenlijk op?

bazzieman
26 april 2005, 17:36
Oh sorry, kzag je strat niet :oops:

Ic3gl0vE
26 april 2005, 18:49
Mooie witte sokken! :wink:


die versterker is echt super mooi. Vooral dat 'ie zo blauw oplicht in het donker.
Ik zag trouwens een keer Bon Jovi bij de MTV awards en hun gitarist gebruikt deze amp ook... Klonk allemaal heel leuk en aardig, maar bij die versterker valt het (helaas voor hun, hehe) wel erg op als 'ie niet aanstaat

stelletje losers :-D

AART
26 april 2005, 19:59
Mooie witte sokken! :wink:


die versterker is echt super mooi. Vooral dat 'ie zo blauw oplicht in het donker.
Ik zag trouwens een keer Bon Jovi bij de MTV awards en hun gitarist gebruikt deze amp ook... Klonk allemaal heel leuk en aardig, maar bij die versterker valt het (helaas voor hun, hehe) wel erg op als 'ie niet aanstaat

stelletje losers :-D

idd, thank you H&K, nu kunnen we zo zien wie er playbacked en wie niet. :D

MjS
26 april 2005, 20:09
Ik zag een keer in een gitaartijdschrift (Gitarist dacht ik) als tip dat je gewoon een klein combo VOL open moet draaien aan de zijkant van het podium, en dan vooral lege 4x12's etc op het podium zetten om te patsen. Zouden ze dat niet gedaan hebben?

AART
26 april 2005, 20:14
bij de mtv playbacken ze allemaal.

maar dat trucje wat jij zegt komt vaak voor.

De gitarist van Pennywise heeft wel 6 volblazende cabs nog geen 2 meter achter zich :-?
of je daar nou goede oren van krijgt :-?

Ic3gl0vE
26 april 2005, 20:56
Ik zag een keer in een gitaartijdschrift (Gitarist dacht ik) als tip dat je gewoon een klein combo VOL open moet draaien aan de zijkant van het podium, en dan vooral lege 4x12's etc op het podium zetten om te patsen. Zouden ze dat niet gedaan hebben?

Nou ja dan kun je je versterker op het podium op z'n minst nog aanzetten toch? En je kunt ook gewoon een 1x12 combo in je 4x12 kast verstoppen, haha.

Maar dan nog.. die gitarist speelde op een halfstack en die kun je echt wel aanzetten op het podium.

NeeraDJ
27 april 2005, 00:23
Ik keek een paar maanden geleden naar MTV news waar die sukkels van Frans Ferdinand ofzo een soundcheck deden op het podium. Later zag ik ook een stukje van de show, wonderbaarlijk genoeg ook hun optreden, en het viel me vooral op hoe enthousiast en snel de gitarist ÉÉN akkoord het hele nummer door aansloeg, ook nog ritmisch niet kloppend met de muziek :lol:

imlikeajungle
27 april 2005, 06:20
proficiat, fijne set! fijn te zien dat er nog mensen zijn die van de h&k voicing houden :)

PeteRS
27 april 2005, 08:03
Ik keek een paar maanden geleden naar MTV news waar die sukkels van Frans Ferdinand ofzo een soundcheck deden op het podium. Later zag ik ook een stukje van de show, wonderbaarlijk genoeg ook hun optreden, en het viel me vooral op hoe enthousiast en snel de gitarist ÉÉN akkoord het hele nummer door aansloeg, ook nog ritmisch niet kloppend met de muziek :lol:
Toch is FF (en BJ) zeer goed in staat om een "echte" live show neer te zetten. Waarschijnlijk zegt dit meer over MTV dan over de betreffende artiesten... Beetje flauw om FF als sukkels af te schilderen omdat ze niet kunnen playbacken.

Shaggy
27 april 2005, 11:10
wauw .. ziet er errug cool uit man .. proficiat

wanneer plaats je wat sounds, ik ben natuurlijk benieuwd hoe dat je setup klinkt :)

Shaggy
27 april 2005, 11:19
de soundclips op de site van hk klinken goed .. erg veelzijdig (en een gave kleur off course)