PDA

View Full Version : vintage Marshall JCM 800 (4 kanaals)



axtion henk
26 april 2005, 00:02
ik heb deze top sinds kort en ben op zoek naar een bepaald geluid, maar heb tot dusver niet gevonden wat ik zoek.

http://www.robintrower.com/images/RT-Marshall_JCM800-34_3.jpg

er is mij verteld dat deze dingen ruim moeten worden opengedraaid voordat je echt wat oversturing krijgt. maar nu heb ik em al op 2 gehad en is ie qua volume echt hard, maar nog helemaal geen vervorming.

ik ben namelijk op zoek naar een vintage gitaargeluid, zoals bands als AC/DC en the darkness hebben. maar ook bands als social distortion en turbonegro vind ik een erg fijn geluid hebben. ik heb een gibson les paul standard uit 1980, dus dat zit wel goed :wink:

wie kan me iets vertellen over deze top en het afstellen ervan. ik ben ervan bewust dat je twee channels kan linken door linksboven en rechtsonder met elkaar te koppelen.

en wie kan me iets vertellen over andere versterkers die het geluid van bovengenoemde bands kunnen benaderen??

Franc
26 april 2005, 07:03
er is mij verteld dat deze dingen ruim moeten worden opengedraaid voordat je echt wat oversturing krijgt. maar nu heb ik em al op 2 gehad en is ie qua volume echt hard, maar nog helemaal geen vervorming.


Helemaal op 2? :-D Nou nou!
Hihi, sorry, flauw, maar op 2 zal deze amp niet vervormen nee. Dan moet je meer in de richting van HELEMAAL OPEN gaan denken. En ja, da's hard.

Je zegt niet welk model het is (JCM800 is een hele serie), maar aan de 4 inputs te zien is het een 1959 - 100W dus. Zitten er idd 4 EL34s in?

Het is trouwens een 2 kanaals amp met 4 inputs. De linker 2 zijn voor kanaal 1 (lage en hoge gevoeligheid) en de rechter 2 voor kanaal 2.



wie kan me iets vertellen over deze top en het afstellen ervan. ik ben ervan bewust dat je twee channels kan linken door linksboven en rechtsonder met elkaar te koppelen.
Meest gebruikelijk is linksonder met rechtsboven verbinden, maar andersom kan ook, uitproberen wat lekker klinkt. Met de beide volumeknoppen kun je dan volume en vervorming regelen.

Matje
26 april 2005, 11:09
Wil je hem anders niet ruilen tegen een JCM900 SL-x (100 watt). Daar zitten de geluiden die je zoekt zeker in. Angus heeft ze op de ballbreaker tour ook gebruikt. En ze hoeven niet zo hard.

Negative K3 fan
26 april 2005, 11:27
voordat je in the darkness gebied zit kwa gain, moet je hem echt wel met het volume op 7 of 8 hebben.

eddie van halen en andere rocklegendes zetten die dingen altijd met alle knoppen op tien, je weet niet wat je meemaakt :)

DaveItUp
26 april 2005, 11:34
Wil je hem anders niet ruilen tegen een JCM900 SL-x (100 watt). Daar zitten de geluiden die je zoekt zeker in. Angus heeft ze op de ballbreaker tour ook gebruikt. En ze hoeven niet zo hard.

Ik heb ook nog een valvestate 80w. Misschien wil ie die wel :roll: :wink:

Marc Oblivian
26 april 2005, 12:45
Volume op 7 of hoger zetten.
Beetje met toneknoppen klooien (gooi er in ieder geval genoeg mids in), bass zet ik meestal op 6 of 7, treble op 4.
Voor nog effe wat meer gain een boss SD-1 pedaal (zo'n gele) ervoor, of een Equalizer die je als boost gebruikt.
De Boss overdrive: knop drive erg laag houden, maar het volume ver (helemaal) open.
Zo moet het lukken: nog een heel belangrijke tip: gebruik oordoppen!!!

PeeVee
26 april 2005, 17:49
Gewoon harder zetten! Het doet in het begin even pijn maar het went snel en uiteindelijk best fijn hahahaha!

Het klassieke (ouwe) AC/DC soundje wat ik overigens ook te gek vindt, is inderdaad zondermeer AMP-OP-10-SOUND ( JCM800 lijkt me een geschikte kandidaat), JCM900 is toch wezenlijk anders vind ik, veel geliktere vervorming; ouwe AC/DC is veel organischer en als je goed luistert toch ook best definitie in sound; typisch eindbuizen vervorming; geen preamp gejank. Ik zou 'm nog maar even houden! Twee eindbuizen trekken kan, evt. een triode schakelaar dan blijf je steken op een 30W ofzo. Als dat nog te hard is dan een power suk gebruiken.

axtion henk
26 april 2005, 19:41
bedankt voor al jullie info en hulp!! ik zal het zsm even uitproberen als de gelegenheid het toe laat haha. oftewel, het volume ditkeer es wat omhoog schroeven. verslag volgt later.
en trouwens, was ik vergeten te vermelden; maar het is idd een 1959 100 W MK II superlead.

dus ik moet de linksonder en rechtsboven kanalen met elkaar linken?? en waar steek ik mijn gitaar dan in??
ook zal ik bekijken of ik er twee eindbuizen uit kan halen als ie nog niet snel genoeg overstuurd.

[quote]Ik heb ook nog een valvestate 80w. Misschien wil ie die wel/quote] haha nee, sorry. met alle respect, maar heb mijn portie valvestate geluid wel gehad.

en ik ben idd bekend met de SL-X, en die heeft ook een erg rockend geluid. ik wil eerst even uitgebreid met die van mij prutsen en wie weet kom ik d'r op terug. ik ZAL en MOET dat vintage rockgeluid hebben! :P

DaveItUp
27 april 2005, 10:06
Het was ook een grap ;)

Verpats anders 1 van je amps aan Cesco. Die kan wel een goede top gebruiken hehe.

andy
27 april 2005, 11:57
ik ZAL en MOET dat vintage rockgeluid hebben! :P

Als je een gitaar met high output elementen hebt, kom je wel in de buurt.
Maar ja, die Marshall heeft gewoon niet heel veel vervorming van zichzelf.
Wat dacht je van een bakje?

guhlenn
27 april 2005, 12:38
een driver pedaal ervoor. laten koken die hap.

shredneck
28 april 2005, 07:55
Yeah! Social Distortion! My favourite band!

De sound van SxDx komt uit de jcm800 2203 , het enige verschil met jouw top is de mastervolume. Een simpele ingreep op je versterker die Chris van CMW in een handomdraai voor je doet.

Ik speel zelf met 2204's, dat zijn de 50 watt broertjes van de 2203.
Mijn sound, check de mp3's...www.vegasformillions.com

IndiepoprockJesse
28 april 2005, 10:33
dus ik moet de linksonder en rechtsboven kanalen met elkaar linken?? en waar steek ik mijn gitaar dan in??
ook zal ik bekijken of ik er twee eindbuizen uit kan halen als ie nog niet snel genoeg overstuurd.


linksboven ;)

Jesse//

Guinness
29 april 2005, 23:03
Wil je hem niet ruilen met mijn 2100 SLX? Bouwjaar 98.

Guinness
29 april 2005, 23:07
Of je moet eens zoeken naar een jcm800 2203. Vind ik zelf een van de beste (zo niet de beste) amp van Marshall.

skabouter
20 mei 2005, 10:23
ruilen tegen die SLX is geen slecht plan. of een pedaaltje ervoor (TS9, werkt altijd :wink: )

F. Talman
25 mei 2005, 17:27
ff beetje tweake, met de soldeerbout zwaaien en hup je hebt ac/dc, erg veel amp tech's kunnen dat voor je doen!

robert-gitarist
25 mei 2005, 17:56
Marshall jcm 800 is prima amp en kun je goed over de top jagen:
Volume open gooien,inputs door lussen (is het bekende jimi hendrix truckje),Ibanez TS-9 of Boss SD-1 er tussen zetten en gaan.
Reken maar dat jij dan een zeer goed geluid hebt.
Zelf heb ik een Jcm900 model 4500,en die gaat ontiegelijk hard.Ik hoef de volume niet ver open te zetten voor een dikke sound.
Zitten GT. EL/35 buizen in.Super geluidje.weetni et wat je hoord als je die op 6/7 zet.

FragDaddy
27 mei 2005, 10:56
loadbox/hotplate/powerbrake of iets dergelijks erachter hangen, een boss SD1 oid ervoor en VOL open zetten en je bent in rock heaven met zo'n monster en door de loadbox toch nog een beetje op een acceptabel niveau

Franc
27 mei 2005, 11:31
Laat gewoon een Master Volume inbouwen na de fasedraaier.

Geeft het lekkerste geluid zonder getob met soakers of hotplates en is ook nog zelf te doen.

Feit blijft natuurlijk dat dit geen slaapkameramps is. Dit ding moet gewoon in een band op vol vermogen blazen :-D

Maar met een MV kun je er toch leuk op slaapkamerniveau mee pingelen.

Franc.

pol
27 mei 2005, 12:00
wat is nu precies het verschil qua geluid tussen die master volume na of voor de fasedraaier.
Ik heb nu een omgebouwde jcm800 basversterker, de low input is nu net hetzelfde circuit als het heldere kanaal van een plexi, en de high is 2203 lead series, en de master zit gewoon voor de fasedraaier.
Hij klinkt nu al super vind ik, vooral op die low input met boostpedaaltjes, de high is me nog iets te modderig, maar de amp heeft wel nog wat nieuwe buizen nodig, diegene die er nu insteken zijn ouwe AEG buizen.

wanna1
27 mei 2005, 14:56
Of je moet eens zoeken naar een jcm800 2203. Vind ik zelf een van de beste (zo niet de beste) amp van Marshall.

Helemaal mee eens, wat een body heeft dat ding.

Voor een AC/DC sound moet je niet vergeten

1. Humbuckers
2. Hoog volume
3. Preamp helemaal open

Veel mensen denken dat er veel distortion voor nodig is, als je goed luistert valt dat best mee.

pol
27 mei 2005, 15:37
humbuckers en een hoog volume voor een ac/dc sound is wel nodig, maar de preamp helemaal open op een 2203 ? , vind ikzelf nogal veel gain voor ac/dc.
Ik heb nu op mijn amp bijde circuits zitten, 2203 en plexi, en die laatste benaderd het ac/dc geluid toch veel beter.
Mijn jcm800 is wel iets anders als de standaard 2203, de high input is hetzelfde, maar de low heeft +- hetzelfde circuit als een plexi , normaalgezien is die low input vrij zwak op een 2203, maar nu is die prima voor ac/dc stuff.

Ik zou gewoon het advies van Franc volgen en zeker die mastervolume laten inbouwen.

Aca Ilic
27 mei 2005, 17:36
Volgens mij heb je nooit naar "Walk this way" clip gekeken ( alle knoppen op 10 a la Joe Perry), om over Spinal Tap te zwijgen -" This one goes 'till 11!"

Al
28 mei 2005, 01:52
wat is nu precies het verschil qua geluid tussen die master volume na of voor de fasedraaier.

De bedoeling daarvan is om de oversturing van de fasedraaier mee te kunnen pakken. Dat pakt over het algemeen het best uit bij amps met het klassieke marshall circuit oid.

De fasedraaier is een preampbuisje en de oversturing hiervan valt eigenlijk onder preamp distortion. Het is een ander verhaal als je ook de eindtrap overstuurt wat de bedoeling is met powersoaks. Geloof niet dat een mastervolume je de ultiem brullende Marshall geeft.

Al

pol
28 mei 2005, 13:43
bwa, vanaf 4/5 op de master begint die van mij toch al aardig te brullen :-D

robert-gitarist
28 mei 2005, 14:44
loadbox/hotplate/powerbrake of iets dergelijks erachter hangen, een boss SD1 oid ervoor en VOL open zetten en je bent in rock heaven met zo'n monster en door de loadbox toch nog een beetje op een acceptabel niveau

Geen Marshall powerbrake dan.
Die dingen zijn zwaar kut..houden gewoon in en je buizengeluid gaat er echt onder door.
Niet alleen mijn mening enzo maar heb het vaker al gehoord.
Ik vond het een kloot ding

axtion henk
6 juni 2005, 11:13
ik kan mijn jcm 800 1959 mk II ruilen voor een jcm 800 2210... ik kon niet echt veel met die van mij, ik moet namelijk MEER distortion hebben. en dan is dit voor mij toch wel een ideale ruil. er schijnen wel nieuwe buizen in te moeten. aanraders??

pol
6 juni 2005, 11:23
ik zou het niet doen, ik heb es een 2210 hier gehad en die klank trok op niks, kan zijn dat ik gewoon een slechte had, maar ik heb ook al es op een 2205 gespeeld en daar vond ik ook niet zoveel aan.


laat die 1959 gewoon verbouwen naar een 2203 master volume circuit, veel zou dit niet mogen kosten.

up-guitarman
6 juni 2005, 13:05
Al die mensen die hier zo van die 1-kanaals marshalls gebruiken, hoe maken jullie het verschil tss jullie clean geluid en jullie OD geluid ???
Volume pedaal om wat terug te halen, amp op clean met distortion pedaal ervoor, ... ???

pol
6 juni 2005, 13:33
bij mij staat de gain op 8 ongeveer, voor cleanere stukken draai ik men volume wat dicht op de gitaar en zet ik mijn gitaar op een singlecoil opv de brughumbucker, echt helemaal clean is dit niet der zit nog een randje op dan.

voor ritmegeluid : gitaar met volume volledig open op de brug, en voor sologeluid een boss sd-1 erbij met de level helemaal open en de drive op een kwart.

pol
6 juni 2005, 13:33
bij mij staat de gain op 8 ongeveer, voor cleanere stukken draai ik men volume wat dicht op de gitaar en zet ik mijn gitaar op een singlecoil opv de brughumbucker, echt helemaal clean is dit niet der zit nog een randje op dan.

voor ritmegeluid : gitaar met volume volledig open op de brug, en voor sologeluid een boss sd-1 erbij met de level helemaal open en de drive op een kwart.

Thijssie
6 juni 2005, 14:23
Al die mensen die hier zo van die 1-kanaals marshalls gebruiken, hoe maken jullie het verschil tss jullie clean geluid en jullie OD geluid ???
Volume pedaal om wat terug te halen, amp op clean met distortion pedaal ervoor, ... ???

Volumeknop van de gitaar en handig gebruik maken van het verschil in output van je elementen.

Ik heb de gain ongeveer op 2/3e staan, dan heb ik op het brugelement met het gitaarvolume open, een redelijke crunch. Door het volume terug te draaien ga je dan naar clean. Het is geen knalhard super helder clean, maar voor de muziek die ik speel maakt dat toch niets. :D

En voor de wat "heftigere" solo's, gebruik ik een pedaaltje....

axtion henk
6 juni 2005, 14:54
ik zou het niet doen, ik heb es een 2210 hier gehad en die klank trok op niks, kan zijn dat ik gewoon een slechte had, maar ik heb ook al es op een 2205 gespeeld en daar vond ik ook niet zoveel aan.

die klank trok op niks???? ik lees eigenlijk ALLEEN maar goede dingen over die 2210. ik heb gewoon meer gain en boost nodig dan je uit 1959 kan halen. ik wil toch nog redelijk kunnen blazen, maar toch wel op die vintage manier en niet zoals op een rectifier of 5150.
als ik een master volume circuit op die 1959 zou laten zetten heb ik een erg goed rockend geluid, maar het mag van mij wel ietsjes meer blazen. en dan kom ik volgens mij toch echt uit op die 2210.

lees anders de reviews op deze site:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Marshall/2210-01.html

pol
6 juni 2005, 15:39
op die hc reviews zou ik me niet blindstaren, die zijn altijd wel overdreven positief.
Test em gewoon zelf uit zou ik zeggen, en vergelijk em es met een goeie 1 kanaals lead series.

En ik heb het niet over enkel een master volume op die 1959 , maar een ombouw naar het 2203 circuit (is maar een kleine ingreep )
en dit geeft al direct een stuk meer distortion dan die 1959.

Bij die 1959 zitten die voorversterker trappen parrallel, bij de 2203 zitten die in serie, en dat geeft al een serieuze boost.

pol
6 juni 2005, 15:40
op die hc reviews zou ik me niet blindstaren, die zijn altijd wel overdreven positief.
Test em gewoon zelf uit zou ik zeggen, en vergelijk em es met een goeie 1 kanaals lead series.

En ik heb het niet over enkel een master volume op die 1959 , maar een ombouw naar het 2203 circuit (is maar een kleine ingreep )
en dit geeft al direct een stuk meer distortion dan die 1959.

Bij die 1959 zitten die voorversterker trappen parrallel, bij de 2203 zitten die in serie, en dat geeft al een serieuze boost.

up-guitarman
6 juni 2005, 16:08
Al die mensen die hier zo van die 1-kanaals marshalls gebruiken, hoe maken jullie het verschil tss jullie clean geluid en jullie OD geluid ???
Volume pedaal om wat terug te halen, amp op clean met distortion pedaal ervoor, ... ???

Volumeknop van de gitaar en handig gebruik maken van het verschil in output van je elementen.

Ik heb de gain ongeveer op 2/3e staan, dan heb ik op het brugelement met het gitaarvolume open, een redelijke crunch. Door het volume terug te draaien ga je dan naar clean. Het is geen knalhard super helder clean, maar voor de muziek die ik speel maakt dat toch niets. :D

En voor de wat "heftigere" solo's, gebruik ik een pedaaltje....

Mm, niks voor mij dan denk ik ... Ik moet nl. heel snel van clean naar scheur kunnen en terug ... Mss toch maar opteren voor 2 kanaals JCM 800/900 of Peavey Classic, of zo'n Traynor ding of zo ... Alleszins iets 2 kanaals best dan denk ik ...

DaveItUp
6 juni 2005, 16:15
op die hc reviews zou ik me niet blindstaren, die zijn altijd wel overdreven positief.
Test em gewoon zelf uit zou ik zeggen, en vergelijk em es met een goeie 1 kanaals lead series.

En ik heb het niet over enkel een master volume op die 1959 , maar een ombouw naar het 2203 circuit (is maar een kleine ingreep )
en dit geeft al direct een stuk meer distortion dan die 1959.

Bij die 1959 zitten die voorversterker trappen parrallel, bij de 2203 zitten die in serie, en dat geeft al een serieuze boost.

Axtion henk speelt hardcore(punk) weet ik toevalligerwijs en ik denk dat een 2210 daar uitermate geschikt voor is.

axtion henk
6 juni 2005, 16:39
haha, klopt als een bus, daveitup!! ;)

voor nieuwschierigen onder ons; check mijn bands' site voor een mp3 (ingespeeld op 5150) www.remainhardcore.com

ik moet gewoon een ruige pompende sound hebben. maar toch die vintage crunch.

Thijssie
6 juni 2005, 17:06
Volumeknop van de gitaar en handig gebruik maken van het verschil in output van je elementen.

Ik heb de gain ongeveer op 2/3e staan, dan heb ik op het brugelement met het gitaarvolume open, een redelijke crunch. Door het volume terug te draaien ga je dan naar clean. Het is geen knalhard super helder clean, maar voor de muziek die ik speel maakt dat toch niets. :D

En voor de wat "heftigere" solo's, gebruik ik een pedaaltje....

Mm, niks voor mij dan denk ik ... Ik moet nl. heel snel van clean naar scheur kunnen en terug ...

Waarom denk je dat dat niet snel gaat?

Gewoon oefenen, op een bepaalt moment weet je niet beter meer....



Mss toch maar opteren voor 2 kanaals JCM 800/900 of Peavey Classic, of zo'n Traynor ding of zo ... Alleszins iets 2 kanaals best dan denk ik ...

Ha ha ha, Als het zo gemakkelijk was speelde natuurlijk iedereen op een meer kanaals amp. :D

Dat "gepiel" met je volume knop die je niet voor je plezier, er zit nogal wat verschil in TOON in de 1 kanaals marshalls en, pak em beet een Peavy Classic "of zo ..." :wink:

up-guitarman
6 juni 2005, 18:24
Volumeknop van de gitaar en handig gebruik maken van het verschil in output van je elementen.

Ik heb de gain ongeveer op 2/3e staan, dan heb ik op het brugelement met het gitaarvolume open, een redelijke crunch. Door het volume terug te draaien ga je dan naar clean. Het is geen knalhard super helder clean, maar voor de muziek die ik speel maakt dat toch niets. :D

En voor de wat "heftigere" solo's, gebruik ik een pedaaltje....

Mm, niks voor mij dan denk ik ... Ik moet nl. heel snel van clean naar scheur kunnen en terug ...

Waarom denk je dat dat niet snel gaat?

Gewoon oefenen, op een bepaalt moment weet je niet beter meer....



Mss toch maar opteren voor 2 kanaals JCM 800/900 of Peavey Classic, of zo'n Traynor ding of zo ... Alleszins iets 2 kanaals best dan denk ik ...

Ha ha ha, Als het zo gemakkelijk was speelde natuurlijk iedereen op een meer kanaals amp. :D

Dat "gepiel" met je volume knop die je niet voor je plezier, er zit nogal wat verschil in TOON in de 1 kanaals marshalls en, pak em beet een Peavy Classic "of zo ..." :wink:

Dat er veel tone in een peavey classic zit weet ik, dat is denk ik op dit moment ook mijn eerste keuze !!!

Over dat snelle switchen, ik werk nogal veel met phaser en wah e.d. op het cleane kanaal, en deze moeten afstaan als ik naar OD switch, snap je ... Gewoon op een switch drukken of boost pedaal afzetten, volume terugdraaien, alles tegelijk, lijkt me omslachtig ... Of is dat maar een idee ???

Anyway, ik denk toch dat ik zowiezo voor een classic ga, vermits je daar een jazzy tot strakke funk clean uit kan halen en een lichte OD tot stevige marshall crunch !!! Superlekkere bak !!! (Is hij trouwens op hoog volume ook nog lekker strak ???)

Thijssie
6 juni 2005, 19:52
Dat "gepiel" met je volume knop die je niet voor je plezier, er zit nogal wat verschil in TOON in de 1 kanaals marshalls en, pak em beet een Peavy Classic "of zo ..." :wink:

Dat er veel tone in een peavey classic zit weet ik, dat is denk ik op dit moment ook mijn eerste keuze !!!

Over dat snelle switchen, ik werk nogal veel met phaser en wah e.d. op het cleane kanaal, en deze moeten afstaan als ik naar OD switch, snap je ... Gewoon op een switch drukken of boost pedaal afzetten, volume terugdraaien, alles tegelijk, lijkt me omslachtig ... Of is dat maar een idee ???

Anyway, ik denk toch dat ik zowiezo voor een classic ga, vermits je daar een jazzy tot strakke funk clean uit kan halen en een lichte OD tot stevige marshall crunch !!! Superlekkere bak !!! (Is hij trouwens op hoog volume ook nog lekker strak ???)

Kansloos :(

up-guitarman
6 juni 2005, 21:15
Dat "gepiel" met je volume knop die je niet voor je plezier, er zit nogal wat verschil in TOON in de 1 kanaals marshalls en, pak em beet een Peavy Classic "of zo ..." :wink:

Dat er veel tone in een peavey classic zit weet ik, dat is denk ik op dit moment ook mijn eerste keuze !!!

Over dat snelle switchen, ik werk nogal veel met phaser en wah e.d. op het cleane kanaal, en deze moeten afstaan als ik naar OD switch, snap je ... Gewoon op een switch drukken of boost pedaal afzetten, volume terugdraaien, alles tegelijk, lijkt me omslachtig ... Of is dat maar een idee ???

Anyway, ik denk toch dat ik zowiezo voor een classic ga, vermits je daar een jazzy tot strakke funk clean uit kan halen en een lichte OD tot stevige marshall crunch !!! Superlekkere bak !!! (Is hij trouwens op hoog volume ook nog lekker strak ???)

Kansloos :(

Excuseer, fout gelezen, examens he ... :razz:
Anyway, ik vind de classic toch een lekkere bak hoor, heerlijke sound en veelzijdig !!!

heavy-metal-thunder
7 juni 2005, 15:33
Of je moet eens zoeken naar een jcm800 2203. Vind ik zelf een van de beste (zo niet de beste) amp van Marshall.

Helemaal mee eens, wat een body heeft dat ding.

Voor een AC/DC sound moet je niet vergeten

1. Humbuckers
2. Hoog volume
3. Preamp helemaal open

Veel mensen denken dat er veel distortion voor nodig is, als je goed luistert valt dat best mee.

neeje, Angus speelt hoegenaamd niet met veel gain. Velen mispakken zich hieraan. Misschien omdat een Gibson SG nogal snijdend is van zichzelf.

heavy-metal-thunder
7 juni 2005, 15:37
humbuckers en een hoog volume voor een ac/dc sound is wel nodig, maar de preamp helemaal open op een 2203 ? , vind ikzelf nogal veel gain voor ac/dc.
Ik heb nu op mijn amp bijde circuits zitten, 2203 en plexi, en die laatste benaderd het ac/dc geluid toch veel beter.
Mijn jcm800 is wel iets anders als de standaard 2203, de high input is hetzelfde, maar de low heeft +- hetzelfde circuit als een plexi , normaalgezien is die low input vrij zwak op een 2203, maar nu is die prima voor ac/dc stuff.

Ik zou gewoon het advies van Franc volgen en zeker die mastervolume laten inbouwen.

Volledig mee eens:
- preamp hoeft echt niet op 10 voor AC/DC
- probeer eerst met MV.

BTW, 'k heb zelf een attentuator gehad voor mijn JMP 1987. Je kan dan het volume op 10 zetten, maar je toons sucks. Is misschien goed voor een repetitie om vb. geluid met 4-5 db(A) te verminderen. Maar reken maar niet dat je er thuis een goeie sound uit krijgt.

axtion henk
7 juni 2005, 16:49
eindelijk...

heb dan eindelijk een marshall jcm 800 2210!!!! heb die dus geruild voor mijn jcm 800 1959 mk II. voor mij persoonlijk klinkt de 2210 veel beter; iets zwaarder, meer gain en vetter.

nu was ik benieuwd of jullie nog modificaties weten voor de 2210 om hem nog vetter en warmer te kunnen laten klinken. ik heb al suggesties te horen gekregen om een pre-amp buis te vervangen voor een iets ander type. meer tips?? altijd welkom!! :D

axtion henk
7 juni 2005, 16:53
trouwens, ik gebruik gewoon mijn peavey speakerkast die ik al had. hebben jullie suggesties over een evt andere kast die vetter klinkt??

DaveItUp
7 juni 2005, 21:41
Henk,

Laat dat modden voor wat het is. Nog meer gain en je had net zo goed op je 5150 kunnen blijven spelen :) Gewoon een beetje relaxte instellingen vinden op de 2210. Qua cab? Die 5150 cab is niks mis mee denk ik.

Negative K3 fan
7 juni 2005, 22:13
Of je moet eens zoeken naar een jcm800 2203. Vind ik zelf een van de beste (zo niet de beste) amp van Marshall.

Helemaal mee eens, wat een body heeft dat ding.

Voor een AC/DC sound moet je niet vergeten

1. Humbuckers
2. Hoog volume
3. Preamp helemaal open

Veel mensen denken dat er veel distortion voor nodig is, als je goed luistert valt dat best mee.

neeje, Angus speelt hoegenaamd niet met veel gain. Velen mispakken zich hieraan. Misschien omdat een Gibson SG nogal snijdend is van zichzelf.

precies, de acdc sound is stukken cleaner dan je kunt verwachten, alle agressie komt idd uit het bijtende van de SG, de mooie marshall voicing en natuurlijk zn vingers en echt niet uit ladingen met distortion

axtion henk
8 juni 2005, 01:16
Henk,

Laat dat modden voor wat het is. Nog meer gain en je had net zo goed op je 5150 kunnen blijven spelen Gewoon een beetje relaxte instellingen vinden op de 2210. Qua cab? Die 5150 cab is niks mis mee denk ik.

je hebt helemaal gelijk. heb strakjes weer ff gespeeld, maar dat ding klinkt als een trein joh. hooguit es wat nieuwe lampen erin, maar that's it. nou heb ik em nog maar op een relatief laag volume gehad, kun je nagaan hoe die gaat brullen als ik em flink opschroef :P

DaveItUp
8 juni 2005, 10:49
Een buizenversterker moet per definitie opengeschroeft staan :D

axtion henk
8 juni 2005, 19:39
ik moet zeggen dat ik uber-content ben met m'n huidige setje. toch ff voor jullie beeldvorming ;):

http://l908.myspace.com/00125/80/96/125156908_l.jpg

EpiCenturiesAWAy
8 juni 2005, 20:34
OOW hell man!
Dat is me echt n hemels setje! Die les paul is al hemels + dan nog die jcm :-D übervet setje man! Nog veel plezier!

DaveItUp
9 juni 2005, 09:13
Mooie gear Henk :) Vette paul!

almarvk
9 juni 2005, 10:42
Mooie bruine uitvoering van die JCM :) Ik heb zelf een mosfet in die uitvoering. Staat toch gaver dan een normale zwarte :)

DaveItUp
9 juni 2005, 11:06
Ik had ook zo'n bruine grillcloth op m'n 2205. Supermooi idd.

30equals
9 juni 2005, 11:08
dat bruin geeft idd een extra mooi tintje aan de amp.
en goh, cabs met wat levenservaring hebben toch altijd dat ietsje meer vind ik

DaveItUp
9 juni 2005, 12:59
Hehe je zou m'n onlangs aangeschafte Marshall 1935b(ik geloof uit de 70's. Zitten rola Celestion G12m25's in. Geen reissue) eens moeten zien hehehe. Die ziet eruit alsof ie in 2 wereldoorlogen heeft meegevochten.

axtion henk
9 juni 2005, 13:05
zo heb ik mijn nieuwe 2210 top gekocht van iemand die zelf een cab had overgekocht van de gitarist van NRA (punkrock uit amsterdam).
een oude marshall cab, volledig aan gort, maar een heerlijk geluid met die greenback speakers!!
gelukkig had ik bij m'n 1959 een mooie kist waar nu de 2210 mooi inpast ;)

DaveItUp
9 juni 2005, 13:25
Ik ga m gelijk vragen wat voor cab dat is :)

axtion henk
9 juni 2005, 17:43
hahaha, ow je weet wie ik bedoel? of die gitarist van NRA? wie ben jij als ik mag vragen??

DaveItUp
9 juni 2005, 21:31
Dude,

David van Asice :D

axtion henk
10 juni 2005, 02:25
hahaha gast... wist ik veel dat dave en david one and the same waren haha!!!

keep it core! :D

FragDaddy
10 juni 2005, 14:49
eindelijk...

heb dan eindelijk een marshall jcm 800 2210!!!! heb die dus geruild voor mijn jcm 800 1959 mk II. voor mij persoonlijk klinkt de 2210 veel beter; iets zwaarder, meer gain en vetter.

nu was ik benieuwd of jullie nog modificaties weten voor de 2210 om hem nog vetter en warmer te kunnen laten klinken. ik heb al suggesties te horen gekregen om een pre-amp buis te vervangen voor een iets ander type. meer tips?? altijd welkom!! :D

maare. die 1959. bij welke zaak hebbie die ingeruild. ik heb nog wel interesse..

DaveItUp
10 juni 2005, 16:49
Niet bij een zaak.

axtion henk
10 juni 2005, 17:14
nope. ik heb geruild met een jongen die ik ken. toevallig had hij interesse in mijn 1959 en ik in zijn 2210. dus hebben we geruild en beide partijen zijn meer dan happy! :D

ik wist trouwens niet dat die 1959 zo gewild was. heb er echt onwijs veel reacties op gekregen, en dat mensen wilden ruilen enzo.
ik had em jaren terug destijds in spanje gekocht voor een mooi bedrag (800 gulden geloof ik) toen we op tour waren met de band. onze gitarist had zijn gitaar doormidden gebroken tijdens een mooie stunt en ja, toen moest ie wel een back-up gitaar kopen haha. en toen zag ik dus die 1959. heb d'r sindsdien eigenlijk nooit wat mee gedaan want ik kon d'r niks mee.

Mr.Bluesbreaker
11 juni 2005, 16:29
Okee, ik ga met mijn TSL60 top dus door Spanje deze zomer om een 2203 te scoren 8-)
Ga een interrail pakken dit jaar. Wie weet wat voor El jcm-os je daar tegenkomt.