PDA

View Full Version : Delay gezocht



Wormaap
25 april 2005, 20:49
Na een tijdje gewoon spelen wil ik nu een delay om mijn solo's dat 'dramatische' effect te geven zeg maar, een korte delay die je geluid ineens 10 keer 'groter' laat klinken. Probleempje: Ik heb er 100 euro voor over :P De zoekfunctie van Gitaarnet weigert op dit moment dienst, dus daar vind ik niet veel, maar ik meen me te herinneren dat de Ibanez DE-7 als een goede budget-delay getipt wordt vaak. Op zich wil ik er misschien ook wel eens wat mee experimenteren met langere delaytijden enzo, gewoon voor de grap, maar hij zal dus voornamelijk voor een dikker, breder sologeluid gebruikt gaan worden. Iemand nog tips? In de VS kopen is geen enkel probleem, en zal ik sowieso waarschijnlijk doen omdat veel spul daar bijna de helft goedkoper is nu (BTW, invoerrechten en hoge verzendkosten heb ik geen last van :-D)
Iemand nog andere ideeën behalve de DE-7?

Bl44t44p
25 april 2005, 21:05
Boss DD-3/5/6 (evt tweedehands) en Line6 Echo Park :)


Trouwens.. ken ik jou niet van GoT :P ?

Lucluc
25 april 2005, 21:22
Misschien een SIB Mr. Echo? Die ken ik niet, maar die is redelijk goedkoop. Voor korte delay tijden is een analoge delay waarschijnlijk wel mooier. Persoonlijk vind ik de Memory Man erg goed klinken. Je kan daar ook nog een tikje (of extreem veel!) chorus of vibrato op de repeats doen. Mooi! Nieuw kost die 175 euro, dus dat is wel ruim over je budget. Soms staat er wel eens een Ibanez ADL of Delay Champ op marktplaats. Die zijn ook zeer de moeite waard, maar niet true bypass.

GuitarMaster
25 april 2005, 22:00
Ik heb de DE7 gekocht na de aanbevelingen hier, maar hij viel me echt heel erg tegen. Hij was binnen een week weer verkocht...

Mitch
25 april 2005, 22:45
De DE7 is vooral goed in het 'klinken als een analoge delay', dus voor het aandikken van je solo, zeker als het flink op gain is, niet bij uitstek geschikt.
Kijk niet alleen naar Amerika, maar ook vooral naar ebay DUitsland. De oudere digitale delays van Ibanez gaan daar gemiddeld voor 60E weg, die zijn prima en je houdt nog over.
De SIB Mr. Echo is ook een idee: die heeft zelfs een volume regelaar, handig als je de delay alleen als solo boost wil gebruiken. De nieuwe schijnen wel goed te zijn; ik heb zelf een oude gehad en die had wat kuren qua geluidskwaliteit. Wél TB.

Wormaap
25 april 2005, 23:22
Zou een Boss DD-3 leuk zijn? Ik kan misschien goedkoop aan een Japanse komen (volgens de verkoper, op de doos staat i.d.d. Made in Japan) maar doet die wat ik wil leuk?

Wormaap
25 april 2005, 23:25
Oh en bl44t44p, ik zit i.d.d. ook op GoT onder dezelfde nick :)

Lucluc
26 april 2005, 09:46
Die Boss digitale delays zijn geschikt voor lange delaytijden. Als je een korte echo wil, dan kun je beter een analoge zoeken. De Ibanezzzen ADL en Delay Champ zijn denk ik het best te betalen.

ArpeggioKing
26 april 2005, 10:59
ik had een ad-9 liggen. maar die was na 3 dagen al verkocht. er is blijkbaar veel vraag naar analoge delay's.

maylingjv
28 april 2005, 23:06
de boss dd2 moet je hebben is niet analoog maar komt toch zeer close,op gitaarmarkt staat er eentje voor een prijske te koop,heb hem zelf ook en ik vind het echt een heel goed pedaal

Dirk_Hendrik
28 april 2005, 23:16
de boss dd2 moet je hebben is niet analoog maar komt toch zeer close,op gitaarmarkt staat er eentje voor een prijske te koop,heb hem zelf ook en ik vind het echt een heel goed pedaal

Tsja...
ik trapte em om exact tegengestelde ervaringen voor een zeer schappelijk prijsje de deur uit...

Wormaap
28 april 2005, 23:37
Misschien kan ik een Ibanez DE-7 krijgen voor een zelfbouwfuzz, m'n gitaarleraar vond'm super cool en wil van z'n DE-7 af, ik wil van m'n fuzz af en wil een delay... Hij vond het wel een redelijke deal. Als'ie z'n nieuwe delay binnen heeft ga ik dus met'n beetje mazzel ruilen :-D Dan kan ik dan eens kijken of het spelen met delay überhaupt een beetje bevalt (en zal ik mezelf kennende wel na een tijdje een betere willen :P)

Wormaap
28 april 2005, 23:39
Nog vergeten: Als iemand nog suggesties heeft zijn die natuurlijk altijd welkom :-D
Het zelf bouwen van pedalen lukt in principe ook wel (als ik een schema heb) dus als iemand nog een schema van een mooie analoge delay heeft dan ben ik natuurlijk ook allang blij :-D

Speeddemon
29 april 2005, 00:31
respect als je een analoge delay gaat clonen!
w00t! :o

Ik vind die DE-7 juist wel geweldig voor solo's. Echo mode, ronde de 360-400ms delaytijd, ongeveer 3 repeats, volume op 10 uur.

Wormaap
29 april 2005, 02:01
respect als je een analoge delay gaat clonen!
w00t! :o

Ik vind die DE-7 juist wel geweldig voor solo's. Echo mode, ronde de 360-400ms delaytijd, ongeveer 3 repeats, volume op 10 uur.
Na een beetje schemaatjes kijken weet ik niet meer zo zeker of ik een AD ga klonen :-D Ze zien er niet zo heel makkelijk uit. Op zich wel te doen, maar als je point to point bedraadt (ik kan geen printjes maken) krijg je een veel te groot geheel uit wat je nooit meer in een kistje gepropt krijgt zonder alles te vouwen :P Ook kan ik nergens een schema vinden van'n AD-9, want ik heb geen zin om ervoor te betalen :-D