PDA

View Full Version : Snelle slagen maken... op een akoestische gitaar.. help!!



TaylorBaby
11 augustus 2002, 15:11
Hey mensen ik heb een vraag. Ik speel ongeveer een jaar akoestisch gitaar, en vorder goed.

Fingerpicking gaat uitstekend en spelen met plectrum ook, maar ik kan niet "snelle slagen maken" strummen gaat amper.

ik oefen wel veel maar kan het maar moeilijk onder de knie krijgen! Wie kan me hiermee helpen???

alvast bedankt!

TaylorBaby
11 augustus 2002, 15:12
als voorbeeld kan ik het nummer BLOOD BROTHERS van Bruce Springsteen het beste nemen. Misschien helpt het wat met een voorbeeld... ik hoor hetwel!

Leen Kap
12 augustus 2002, 10:11
Hallo TaylorBaby (Bram is that you??).
Pols losjes op en neer bewegen en goed opletten dat je plectrum bij de op- en de neerslag meedraait in de slagrichting. Of met de nagels: maak met duim, wijs- en middelvinger een driehoekje.
Maar eh, je stelt wel eens vaker dit soort vragen......... ik zou eens wat lessen nemen. Met 10 lessen ben je waarschijnlijk ineens een hele sprong verder. Sommige dingen laten zich niet uitleggen/aanleren via internet.

TaylorBaby
12 augustus 2002, 12:38
Hey leen yes it is me... thanks voor de hulp. Ik wil misschien wel les nemen, maar hoe kom ik achter een lijst met personen die les geven? de een is duurder dan de ander

Leen Kap
13 augustus 2002, 21:03
Vraag in een muziekzaak in de buurt. Die kennen vaak veel mensen. Hang een briefje op op het prikbord van het conservatorium. Veel studenten willen graag wat bijverdienen en vragen ook niet te veel.

Leen Kap
22 augustus 2002, 22:51
Bram,

Kijk eens op http://www.wholenot.com onder Top 10 lessons en dan onder A guide for beginners - strumming.

Leen Kap
22 augustus 2002, 22:52
eh. moet zijn http://www.wholenote.com

TaylorBaby
22 augustus 2002, 23:48
thanks Leen!!!!

puvin
5 september 2002, 16:56
dun plectrum gebruiken?

Leen Kap
7 september 2002, 16:18
Een dun plectrum hoeft niet per se. Het is maar net wat voor geluid je wilt. Hoe krachtig of fel moet het klinken?

Krimson
16 oktober 2002, 19:50
plectum gebruiken? Kan aan mijn onhandighied liggen hoor, maar ze springen rond als k t probeer, of ik verlies ze in mn kast.....
Probeer t is zonder? en niet te gericht, dat gaat gespannen. Inderdaad misschien meespelen met n nummer met snelle slag, je hebt t zo onder de knie.

prohoog
20 oktober 2002, 21:42
probeer dat idd. en de snelheid moet dan uit je vingers komen, niet uit je pols. (je moet zegmaar heel snel wuiven als Maxima.

gertdm
19 november 2002, 09:51
snelle slagen kun je op vershchillende manieren doen.Als t met plectrum te krampachtig wordt is er een methode die altijd werkt:strum met wijsvinger een willekeurige snaar (bij voorkeur een lagere snaar,5e of 4e snaar),vervolgens hand omhoog
en met de middelste drie vingers (als een halve klauw)over de onderste 4 snaren en daarna wijsvinger opwaarts de onderse twee snaren spelen.
Het ritme wordt dan: Bump- di-di.
En kun je op allerlei snelheden uitvoeren.