PDA

View Full Version : Grinroth mp3 online



Soul Grinder
25 april 2005, 14:04
In afwachting van de nieuwe website die deze week online zou moeten komen, alvast een mp3'tje van de gisteren uitgekomen promo.
Zodra de nieuwe site online is, post ik nog 2 mp3's.

http://www.grinroth.nl/mp3/Grinroth-forsaken.mp3

Gert-Jan
26 april 2005, 07:52
Goeie tekst!!! :-D

Roy K.
26 april 2005, 10:10
+ 1, maar vanaf 40 sec. kan ik het niet zo goed meer volgen... :-D

Jammer dat er geen solo in voor kwam, dan was het lijden misschien niet voor niets geweest (en een solo misstaat zeker niet in zo'n nummer)!

Soul Grinder
27 april 2005, 14:17
Ik had er misschien inderdaad wel een solo in kunnen zetten, maar ach, het nummer is verder niet slecht zonder solo.
In een van de 2 nummers die ik hier later nog zal posten zit wél een solo.

Bloodline
27 april 2005, 22:48
lkkr is dit!! alle die grunt vindt ik niks :P ( licht aan mij hoor, ik hou niet van zulke grunts ) ga zow door man!

Soul Grinder
29 april 2005, 15:16
De andere twee nummers:

We Are Not Alone (http://www.grinroth.nl/mp3/Grinroth-we_are_not_alone.mp3)
Vendetta (http://www.grinroth.nl/mp3/Grinroth-Vendetta.mp3)

BlackSun
29 april 2005, 16:01
Vette nummers hoor!!

Alleena f en toe wat te veel echo in de gitaren(of dat kan aan mij liggen) zo verzuipen ze een beetje in de mix.

Nog 1 tip: laat die drummer eens ff 2 seconden van zn double bass afblijven!:D Waarschijnlijk jullie eigen keuze, maar met dat voortdurende ge 'doublebass' verliest het naar mijn mening zn effectiviteit een beetje. Het haalt de 'kracht' weg.

Verder vinnik het super klinken.

bobby
29 april 2005, 16:04
Klinkt goed zeg!

Mijn complimenten... mooi geluid.. bruut!

amon
29 april 2005, 17:16
Een paar jaar terug kon ik dit soort muziek nog waarderen, maar nu... Na, ik heb liever iets rustigers, maja, das mijn mening.


Om dan nog iets nuttigs te zeggen: Ik vind te veel reverb op die gitaren staan. Ook heeft het niet echt veel 'body', het klinkt allemaal erg leeg. Moeilijk uit te leggen, maar de muzieklijn lijkt een rechte lijn. Damn, hoe leg je dat uit. Misschien de bassist iets harder ofzo (als je tenminste tevreden bent over het gitaargeluid, anders zou ik daar gewoon wat meer bas in draaien). Voor mijn gevoel moet het wat ronder...

Soul Grinder
29 april 2005, 17:26
Een paar jaar terug kon ik dit soort muziek nog waarderen, maar nu... Na, ik heb liever iets rustigers, maja, das mijn mening.


Om dan nog iets nuttigs te zeggen: Ik vind te veel reverb op die gitaren staan. Ook heeft het niet echt veel 'body', het klinkt allemaal erg leeg. Moeilijk uit te leggen, maar de muzieklijn lijkt een rechte lijn. Damn, hoe leg je dat uit. Misschien de bassist iets harder ofzo (als je tenminste tevreden bent over het gitaargeluid, anders zou ik daar gewoon wat meer bas in draaien). Voor mijn gevoel moet het wat ronder...
Te veel reverb? Er zit juist helemaal geen reverb op mijn gitaargeluid. :-?

Soul Grinder
22 juni 2005, 18:26
Enkele reviews van de promo:



Vera krant #09 (Mei 2005)

"Verder luister ik naar de Unholy promo 2005 van het Groninger Grinroth. Een vette mengvorm tussen death metal, black metal en qua zang ook gore grind.
Drie nummers telt deze promo en die drie nummers smaken naar meer! Forsaken is een nummer waar men om het hardst van stapel loopt en daarna komt het bij tijd en wijle bijna gevoelige We are not Alone met een meer black metal feel dan het eerste nummer. De afsluiter is Vendetta getiteld en begint dreigend en lomp maar raast al ras door de kamer. Dit nummer combineert meer het eerste en het tweede nummer.
Ik hoop dat deze band snel meer gaat uitbrengen en zijn afwisseling kan handhaven want getuige deze drie nummers hebben we er in Groningen weer een topper bij !!"
(Wokkel.)



www.zwaremetalen.com (Mei 2005)

Grinroth levert hier het eerste vastgelegde werk af. Daar was het ook hoog tijd voor! De Groningse band is opgericht in 2001 en heeft veel bezettingswisselingen gekend, dit vertraagde het uitbrengen van een demo. De laatste bezettingwisseling vond plaats in 2004, waar de band besloot zonder tweede gitarist als viermansformatie verder te gaan. Deze uiteindelijke line up veroorzaakte schot in de zaak, waardoor eindelijk de Unholy Promo is uitgebracht.

De Unholy Promo bevat drie nummers, die ieder op zich een vrij sterk karakter te weeg brengen. Het is erg moeilijk om van deze promo een algehele indruk weer te geven. Daarom besluit ik de drie nummers apart te beschrijven.

Het eerste nummer Forsaken bezit de meeste deathmetalinvloeden. Het nummer is extreem variërend: Er komt een schelle blackmetalstem voorbij, die mysterieus op de achtergrond klinkt, gevolgd door een blackgetinte gitaarpassage die op zijn beurt weer voortvloeit in een deatmetalritme, gevolgd door een brutal deathmetal 'geharmoniseerde' grunt. Erg verrassend en zeer knap gedaan. Ik moet wel toegeven dat ik er enkele keren naar heb moeten luisteren om deze schommelingen te 'begrijpen.' Ik merk dat ik bij elke gedetailleerde beschrijving terug moet vallen op het woord 'variatie': Ook de tempo's zijn onvoorspelbaar, dit getuigt van flinke creativiteit, want ongepaste overgangen kan ik er niet in ontdekken!
We Are Not Alone heeft een meesterlijk opbouwende intro, die rap wordt weggevaagd door een blackmetalmelodie, waarna ik wéér word geconfronteerd met een verrassende overgang naar een catchy, majeurgetint, ritme. Dit ritme is slechts van korte duur en maakt plaats voor een rustmoment, dat steeds wordt afgewisseld met pittigere momenten, die hoe later in het rustmoment steeds langer gaan duren, een prima 'voorspel' voor het daaropvolgende black-death stuk. Het nummer wordt vervolgens perfect afgebouwd, een mooie afbouw wil nog wel eens vergeten worden door een hoop bands. Vendetta is een nummer dat meer recht toe recht aan in elkaar is gezet. Het tempo, dat tevens weer een aangename verrassing is na de doomtempo intro, ligt gemiddeld genomen over de promo beduidend hoger, ik word er erg nieuwsgierig naar hoe de band het live doet, dat zal haast wel een stevige indruk achter moeten laten. Duidelijk is dat de bandleden hun invloeden niet alleen uit verschillende metalgenres halen, maar ook uit de jazz-wereld en zelfs kennis zouden moeten hebben van klassieke muziek. Dit heeft een erg mooi en zeer variërend geheel als gevolg.

Na de eerste luisterbeurt had ik Grinroth bijna beschuldigd van een 'zoekende band.' Luisterbeurten die hierop volgden lieten mij begrijpen dat de band zeker niet zoekend is, maar juist doordacht werk aflevert. Death- en blackmetal worden hier op een eigenzinnige wijze gecombineerd. Ikzelf ben geen blackmetalfanaat, maar deze band leert mij waardering opbrengen voor bepaalde elementen uit het genre. Ik heb het overwogen om geen vergelijkingen te maken met andere bands, maar ik acht het toch nodig om mensen ervan te kunnen overtuigen dat Grinroth een sterk karakter heeft ontwikkeld door te vertellen dat deze band invloeden van zowel Suffocation als Taake prachtig weet te combineren. Kortom: Voor de aandachtige luisteraar en iedereen die nieuwsgierig is naar een band die hun nummers op hoog niveau 'in elkaar puzzelt' is dit een mooie kennismaking met een relatief nieuwe band!
(Renée van der Ster)



www.brutalism.com (juni 2005)

Grinroth hail from the cold flat north of Holland and create death/black metal. This sounds lame but the music these guys deliver is the opposite. This is very powerfull metal achieving a great combination of dark cold black metal and blasting and tight death metal. Drums perform double bass parts along with brutal blasts and the occasional fills. Guitarrrifs are quite technical and thrashing flowing from haunting black metal rriffs into speedpicking and technical death metal attacks. Vocals vary from screams into low grunting massacre easily adapting to all styles mentioned before......

Sonno
22 juni 2005, 23:49
Klinkt best ok alleen vind ik het gitaarwerk niet helemaal strak...

Ik vind die drummer wel strak, lijkt bijna een computer...

Goât sow doâh! \m/!!!!

Lacrimosa
23 juni 2005, 15:26
wow vette shit, alleen vind ik de drumsound niet echt vet!
voor de rest vet man! 8-)

the_only_mordred_fan
24 juni 2005, 00:10
Ik vind niet alle stukken goed, maar sommige passages doen me denken aan suffocation (the human waste), dus dat kun je als een compliment beschouwen dunkt me.