PDA

View Full Version : whawha effect jimmy hendrix?



lupoloco
11 augustus 2002, 13:07
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=898021723
heeft iemand ervaring met deze pedaal?
zou ik hem kopen?

calimero
11 augustus 2002, 13:13
Ik veronderstel dat dit gewoon een Jim Dunlop wah is, zoals ik er eentje heb. (een Crybaby dan wel) In dat geval hoef je je volgens mij géén zorgen te maken over de kwaliteit. En voor de prijs moet je t (voorlopig althans) ook niet laten.

basswasp
11 augustus 2002, 22:46
'k heb 'm op m'n bas :smile:

Voor gitaar kan ik er weinig over zeggen, behalve dat 't geluid van 'rustiger' is dan een crybaby en hij wat minder 'bereik' heeft (geen van beide dingen zijn echt 'goed' of 'fout')

Verder krijst hij wel goed bij distortion...

't is alleen wel een verdacht laag prijsje voor wat ze 'm aanbieden... :???:

BluesJR
11 augustus 2002, 23:10
Ik heb de Dunlop Jimi Hendrix een tijdje geleden naast de Dunlop Cry Baby gehouden. Ik wist eerst niet dat het verschillende pedalen waren, dus wel een redelijk objectieve mening: Ik vond de Cry Baby veeel lekkerder klinken.
Inderdaad meer bereik en tja... meer 'body'.. ik vond je Hendrix dunnetjes klinken. Maar dit is maar een mening hoor!
Hij is idd wel iets goedkoper (50 euroz dacht ik) dan de Cry Baby... maar persoonlijk zou ik voor die gaan. Zekers als je van plan bent om hem op het podium te gebruiken.

Fret
11 augustus 2002, 23:30
Een alternatief is de Vox wah. Goed geluid, mooi design, stevig gebouwd. Nadeel: werkt alleen op batterijen, of na wat geknutsel op een adapter met van die batterij polen.

Dude
12 augustus 2002, 16:59
ik heb de hendrix versie, en ben er prima tevreden overm is een goed geluid, en dunnetjes ?? man de hele oefenruimte staat te trillen als ik hem over mijn marshall stack speel in de lage tonen....

Mitch
12 augustus 2002, 21:28
Ik ga mee met BLuesJR; crybaby heeft een feller geluid dat vooral clean nét effe lekkerder `waht`. Met veel vervorming doen ze het allebei wel aardig, maar ook hier punten winst voor de crybaby...

Staar je niet blind op die ene advertentie op eBay: JH wahs staan ontzettend veel te koop; kijk eens op Marktplaats. Waarschijnlijk het meest geadverteerde effect...

sash
13 augustus 2002, 01:13
Zer goed gitaareffect Wha Wha of volume regelaar van het merk Jimmy Hendrix. Weg wegens einde hobby.


En waarom zetten al die idioten een advertentie op ebay zonder dat ze weten waarover ze het hebben?!?!
ARGH ik wordt daar zo ziek van!

amigdala
30 augustus 2002, 02:11
Op 2002-08-13 01:13, schreef sash:
Zer goed gitaareffect Wha Wha of volume regelaar van het merk Jimmy Hendrix. Weg wegens einde hobby.


En waarom zetten al die idioten een advertentie op ebay zonder dat ze weten waarover ze het hebben?!?!
ARGH ik wordt daar zo ziek van!

amigdala
30 augustus 2002, 02:27
Tip van de week maak de cry baby open draai het plastic lipje iets los druk het pedaal in en verdchuif de potmeter as een paar tandtjes (draai de aan uit schakelaar naar b ene den)
Koop een gewone drukveer die niet te zwaar gaat maar ook niet te licht zet je pedaal op laag wha knutste de veer tussen de aan uit knop en de binnenkant van je open neer gaande helft en test of die soepel op en neer gaat knip anders iederekeer wat van de veer af tatale kosten 3euro en een uurtje rust om te testenJe kan de veer met plakgom vast zetten dus niks boren of schroeven pedaal kapot shit en zo

Dirk_Hendrik
30 augustus 2002, 10:19
Amigdala,

Ik snap er geen reet van! Kun je je verhaal nog een keer tikken maar dan met leestekens (punten komma's enzo)??

sash
30 augustus 2002, 11:40
Hmm ik snapte het wel enigszins, maar wat is er het nut van?

Chiel
30 augustus 2002, 13:06
Volgens mij wil meneer ons duidelijk maken dat hij zijn Wah nu kan gebruiken zodra zijn voet het pedaal aanraakt. Hij hoeft dus niet eerst de Wah in zijn geheel in te drukken zoals gewoonlijk om de voetschakelaar te activeren.
Ik zou zeggen, koop ipv een CryBaby een Morley Bad Horsie als je het bovenstaande wil bewerkstelligen. Deze gebruikt geen potmeter maar een Optisch circuit. Zo heb je geen slijtage en ruisproblemen én tevens wordt het pedaal actief zodra je voet het pedaal aanraakt. Zeer handig bij korte Wah accentjes e.d. omdat je niet eerst de schakelaar hoeft te activeren.

Greetz, Chiel

amigdala
31 augustus 2002, 01:11
sorry voor de wazige uitleg de veer komt om de schakelaar heen en tussen het open neer gaande deel in nu kun je met je teen het pedaal open neer laten gaan zoiets als wawawawaw en een cry baby heeft op een moment in de op neer beweging een goede feedback freqentie

basswasp
31 augustus 2002, 19:56
Op 2002-08-13 01:13, schreef sash:
Zer goed gitaareffect Wha Wha of volume regelaar van het merk Jimmy Hendrix. Weg wegens einde hobby.


En waarom zetten al die idioten een advertentie op ebay zonder dat ze weten waarover ze het hebben?!?!
ARGH ik wordt daar zo ziek van!


Is 't meteen duidelijk waarom hij van z'n hobbie af wilde...

miegiel
2 september 2002, 16:46
als mijn wah whawha gaat zeggen, dan laat ik hem repareren... :wink: