PDA

View Full Version : Gez: Lokatie om een tijdelijke studio te beginnen?



Grenco
25 april 2005, 10:19
Dag mede forum gangers,

Ik loop al een tijdje te peinzen over het volgende:
De band waar ik in speel zoekt een ruimte om opnames te kunnen maken.
(enkel een ruimte, dus geen echte studio)

Zelf kon ik er niet helemaal uit, maar ik dacht, die lui op het forum hebben vaak nogal goede ideeën, dus ik vraag het hun eens.

Ik zal het probleem even wat duidelijker omschrijven:
Ik heb zelf alle apparatuur die nodig is om een goede cd opname te maken.
Nu is mijn band er bijna aan toe om een album op te nemen en we zoeken nog een ruimte waar we een langere tijd in kunnen om deze opnames te maken.

We zijn dus niet opzoek naar een studio omdat we graag de tijd nemen voor dit soort dingen.
Daarom heb ik zelf alle apparatuur aangeschaft.

We hebben al eens eerder een demo cd opgenomen en dat hebben we met onze eigen apparatuur gedaan in de ruimte waar we ook oefenen.
Ik zal wat punten van deze ruimte op een rijtje zetten:
+ Betaalbaar voor kleine projecten. (van 11:00 tot 23:00 voor 26 Euro, is een vrienden prijsje)
+ Onze apparatuur staan in een kast vlak naast deze ruimte.
+ Gelegen in onze hometown.
- Te duur voor lange projecten.
- Brakke akoestiek
- Alleen per dag te huren en dus moeten we elke dag opbouwen en afbreken.
-- 23:00 gaat het pand dicht en moeten wij er uit, terwijl we graag ‘s nachts doorgaan.

Ondanks dat deze ruimte goed bruikbaar was voor onze demo cd willen we nu toch iets anders zoeken.

Waarom?:
Aangezien onze demo cd maar 5 snel opgenomen nummers bevatte kon dit allemaal net in het tijdframe dat we op 1 dag hebben in onze oefenruimte. Ons aankomende “album” zal ongeveer 3 keer zoveel nummers bevatten en we willen er echt tijd aan besteden. We willen dus niet elke dag alles opbouwen en afbreken. Dit is niet alleen onhandig, maar kan ook verschil in geluid met zich mee brengen. (even de dag er na een correctie inspelen kan dus niet als de microfoons net iets anders staan o.i.d.)

We kunnen door het werk en school van sommige van onze bandleden niet aan een gesloten opnamens maken. Dus i.p.v. dat we 7 dagen in de week opnemen, kan het zijn dat we maar 2 dagen in een week echt aan opnemen toe komen. Ook daarom is onze oefenruimte voor dit project minder geschikt.

Wat zoeken we dan wel?:

Het liefst (Dit is echt de bestcase scenario):

24/7 toegankelijk.
Goedkoop of gesponsord.
Redelijke akoestiek.
Sanitair e.d.
2 gescheiden aangrenzende ruimtes (ik draaf door…)



Wat moet de ruimte minimaal zijn:

Betaalbaar.
Van stroom voorzien. (1 a 2 groepen van 16A)
Goed geïsoleerd en/of afgelegen (we maken vooral bij de drum opnames veel geluid)
Spullen kunnen blijven staan.
Redelijk tijdframe.
Maximaal 1 a 2 maanden tot onze beschikking zijn.
In de buur van Apeldoorn.
Goed af te sluiten zijn i.v.m. de waarde van de apparatuur.


Wat heb ik zelf al bedacht?:

Nou, genoeg. Maar ik heb geen idee hoe ik het moet uitvoeren en of het überhaupt uitvoerbaar is.

We zouden een bedrijfsmakelaar kunnen benaderen of hij nog een ruimte ter beschikking kan stellen of iets dergelijks. (lijkt met sterk dat je zoiets voor elkaar krijgt, maar ja…..)
Bedrijven met loods of iets dergelijks kunnen benaderen.
Particulieren met groot eigen terrein met een schuur ofzo.
Iets huren. (maar wat en waar?)

Natuurlijk hebben we zelf al gedacht aan familie en vrienden die iets voor ons kunnen betekenen, maar hellaas hebben we daar te weinig of niet de juiste vrienden voor.


Nog wat dingen op een rijtje:
We komen allemaal uit Apeldoorn, dus iets in Apeldoorn of in de buurt zou heel fijn zijn.
We moeten echt flink geluid mogen maken. (onze drummer draagt niet voor niks de bijnaam ADHD.)
We hebben een beperkt budget. De meeste van ons zitten nog op school en hebben niet veel te besteden.
We hebben een leeftijd van 22 tot 25.
We maken melodieuze metal. })

Spui jullie mening / visie / ideeën over ons “probleem”, we horen ze graag.

Met vriendelijke groet,
Edwin Koldenhof