PDA

View Full Version : Gitaarband XL!!



Theije
11 augustus 2002, 12:36
Ik heb momenteel een hele goeie gitaarband, een gevoerde leren, 6 cm breed daar zul je me niet over horen, het probleem is dat hij te kort is, ik heb hem op de laagste stand en hij is me nog steeds veel te kort, ik mag graag laag spelen (zowel in stemming als in riemlengte) ik ben overal geweest maar alle banden zijn ongeveer even lang.
Nu is de vraag weet iemand merk/type gitaarband die extra lang zijn??? ik heb al Ernie ball horen vallen......

btw ik heb de search al gebruikt, en ik weet dat ik dit in het verkeerde forum post, maar in 'electrische gitaren' komen nou eenmaal de meeste mensen :smile:

FragDaddy
11 augustus 2002, 12:50
hoe speelt dat nou met zo'n gitaar op je enkels ? of ben jij van het type 'monkey'? (hele lange armen, kort lichaam) :smile:

ik heb dus echt nog nooit een gitaarband gezien die te kort was, maargoed niets verbaasd me meer :razz:

is het een optie om een 'custom-made' gitaarband te (laten) maken? van een stuk leer ofzo, op precies de juiste lengte?

Theije
11 augustus 2002, 12:59
Ik speel zeker niet met mijn gitaar op m'n enkels, wel is het zo dat ik met gestrekte arm wil kunnen aanslaan en palm muten, omdat ik dit het fijnst vind spelen.
Het komt ook voornamelijk omdat mijn strapholders op een hele ongelukkige plaats zitten, wat iets meer band in beslag neemt, zo kom ik trouwens op mijn tweede vraag, door de plaatsing van de strapholders is het gitaar niet helemaal in balans zoals bijv. bij een strat model en als ik dus de hals los laat zakt ie naar beneden heel irritant en dan heb ik uhm zowat verticaal om mijn neck gangen dit is niet alleen lastig maar ook vermoeiend tijdens het spelen omdat je de hele tijd je neck omhoog moet houden (ik heb een vrij zwaar gitaar) weet iemand wat ik hieraan kan doen?? ik heb een band met een beetje anti-slip voering dat help een beetje maar niet genoeg.
zo wat een verhaal :smile:

Iceman
11 augustus 2002, 13:24
Allereerst de band.........ben ook zo'n laag-speler en gebruik hiervoor Bleu Note-banden. Heb die hier bij Big One gekocht, heb nog veel lengte over. Zijn van die autoveiligheidsriemen met een zacht "schoudergedeelte" en "lengteverstellers" aan beide kanten.

Gitaren die uit balans hangen........heb meerdere gitaren die standaard uit balans hangen. Zo ook mijn groene Iceman van 3600 piek! Heb dat verandert door gewoon extra gaten in de gitaar te boren, beetje zonde, maar wat heb je aan een gitaar die niet lekker hangt? Bevestigingspunt van de hals zo ver mogelijk richting kop verplaatst en het punt aan de onderkant meer richting brug verplaatst. Zie je draagband als een weegschaal/wipwap, en zorg dat aan beide kanten ongeveer evenveel gewicht hangt.

Theije
11 augustus 2002, 14:02
Bedankt voor de reactie, Blue note is dat het merk of is het een onderdeel van een ander merk???

@iro
12 augustus 2002, 01:23
Ik walg van die zachte schouder delen, de mijne was er direct af hoor! verdraaide altijd :sad:

De mijne is van big boy.:grin:

@iro