PDA

View Full Version : Tabs ?!?!?!?



Lisanne15
11 augustus 2002, 12:59
Heej...

Ik heb ffies een vraagje......

---]----------------]----------------]
---]----232-5---5-2-]---2---2----2---]
---]-------24---4-2-]---2---2----2---]
---]--2-------------]----------------]
---]0---------------]----------------]
0h2]--------4-4---2-]-2---2-0--0---0-]

Kan iemand mij nu uitleggen wanneer ik nou precies de snaren tegelijk moet aanslaan en wanneer niet ?!?! Want ik heb nog nooit echt met tabs gespeelt....alleen een liedje van Jewel....maar dit klinkt vaag.......

Uitleg duz??!?!

THNX !!!

Theije
11 augustus 2002, 14:11
In principe sla je snaren alleen tegelijk aan als de cijfertjes recht boven elkaar staan bijv. staat er op de onderste drie lijnen 0 2 2 dan sla je dus de bovenste drie snaren van je gitaar aan met op de tweede en derde snaar de 2e fret ingedrukt (leg ik het zo duidelijk uit of word het alleen vager)
maar met deze tab lijkt het er op dat het gewoon verkeerd geladen is in je browser ofzo want het staat dwars door elkaar :smile:
heb ik ook heel vaak, k zou gewoon een andere zoeken.

hoofd
11 augustus 2002, 15:00
kopieren en plakken in kladblok, dan staat alles heerlijk onder elkaar :smile:

Lisanne15
11 augustus 2002, 15:21
Ja thnx !!!

Dan klopt het duz tog allemaal psies wat ik dacht.....
Ja van dat ze scheef onder elkaar staan, dat is alleen ffies hierzo...als ik em gewoon in Word open, klopt alles precies....

Maargoed, BEDANKT.....
Klopte mijn vermoeden tog wel aardig !

LISANNE

Stefan16384
13 augustus 2002, 01:32
en gewoon goed naar tears in heaven luisteren... tis niet zo moeilijk (als je hem eenmaal speelt :smile: )

Markie
13 augustus 2002, 14:37
Ik zie dat je Tears in Heaven wilt spelen en begrijp dat je ook nog niet zo veel ervaring hebt met gitaar (niet vervelend bedoelt hoor).

Dan heb ik een tip voor je waardoor je hem makkelijk kunt spelen. In al die tabs zie je steeds die greep terugkomen met 4--45-. Als je nog niet zo lang speelt zal het vast lastig zijn om van de positie op de tweede snaar (waar je die hammer en pull-off maakt) naar de vierde en vijfde fret te gaan met drie vingers.

Daarom kun je ook beter met je ringvinger de vierde fret van de zesde snaar aanslaan en tegelijkertijd twee open snaren, de eerste en tweede snaar.
Als het ingewikkeld klinkt, pak je gitaar erbij en probeer het. Het is makkelijker en klinkt even goed.

Lisanne15
13 augustus 2002, 15:01
NOuw......ik speel al 5 jaar gitaar maar ik heb idd niet zo veel ervaring met tabs...enzow....
Maar ik snap het nu!

Duz allemaal hartstikke bedankt !!!

:grin::D:D

Greetz LISANNE