PDA

View Full Version : Welke Fender Strat heeft een humbucker?



Bruce
24 april 2005, 17:02
Wie weet welke Fender Strat heeft een humbucker in de brug heeft?
En welke info kun je uit een serinummer halen?

groovyB3
24 april 2005, 17:04
1: www.fender.com

2: Alleen het jaartal wanneer ie gemaakt is.

Fumi SG
24 april 2005, 17:25
de Fat-strat....

Neals
24 april 2005, 18:20
Je kan in elke fender een humbucker krijgen als je wilt, desnoods kies je voor een hotrail.

prs
24 april 2005, 18:24
Fender Roadhouse Stratocaster

pietvanbuiten
24 april 2005, 18:39
ik zou als ik jou was een humbucker naar eigen keuze laten inbouwen, dan krijg je de sound die je zelf mooi vind!
er zijn humbuckers genoeg te krijgen in single-coil formaat,
hoef je niet in je gitaar te frezen!!! :cool:

Cubensis
24 april 2005, 18:47
laten inbouwen?
3 draadjes solderen, dat moet je toch wel lukken? :P

Fumi SG
24 april 2005, 18:49
humbuckers in singlecoil formaat zijn lang niet zo cool als normale humbuckers. Kun je in mijn ogen beter in je gitaar frezen.....

Bruce
24 april 2005, 18:51
Nou, in deze strat zit een humbucker in de brug, maar
ik wil graag weten wat voor strat het is, en wat een S-1
systeem is.

Ibanez RuleZ
24 april 2005, 19:19
ik zou de single sized HBs ook niet willen zien zoals hun full size grote broers, maar als andere soort humbuckers. De hotrails zijn best HB achtig hoor :p

vraag is waarom je het wil? Is het voor de output: hotrails. is het voor humcancelling: allemaal werken ze dan.... dus het gaat er maar om waarom je het wil. feit is wel dat de keuze fullsized vele malen groter is

Harrald

bert k
24 april 2005, 19:29
Volgens mij heeft hij al een gitaar en wil hij er wat over weten.
He maat, stel je vraag eens wat duidelijker! :D En kom eens met wat gegevens, foto, serienummer,

groovyB3
24 april 2005, 19:52
Fender Roadhouse Stratocaster

Wordt niet meer gemaakt.

Tegenwoordig is de Mex Strat er in een variant met humbucker, de highway serie heeft er een, de American Standard en American Deluxe ook. Respectievelijk zo'n 400, 800, 1000 en 1200 Euro.

MjS
24 april 2005, 21:07
De meeste Strat's hebben volgens mij gewoon HSS-routing, dus kun je er gewoon een fullsize humbucker (en andere pickguard) in leggen. Geen gedoe met hotrails' enzo.

bat
24 april 2005, 21:39
ik gok dat je deze hebt (niet noodzakelijk in deze kleur, hij is er ook in andere):

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0117000791

S1:


5-Position Blade and 2-Position Push/Push S-1:
S-1 Switch Up:
Position 1. Full Bridge Humbucking Pickup with Coils in Series (Lead Tone Control)
Position 2. Middle Pickup and Inside Coil of Bridge Humbucking Pickup in Parallel (Lead Tone Control)
Position 3. Middle Pickup (Lead Tone Control)
Position 4. Neck and Middle Pickup in Parallel (Lead and Rhythm Tone Controls)
Position 5. Neck Pickup (Rhythm Tone Control

S-1 Switch Down:
Position 1. Full Bridge Humbucking Pickup with Coils in Series (Lead Tone Control)
Position 2. Full Bridge Humbucking Pickup with Coils in Series, in Parallel with Neck Pickup (Lead and Rhythm Tone Controls)
Position 3. Full Bridge Humbucking Pickup with Coils in Series, in Parallel with Neck and Middle Pickups that are Paired in Series (Lead and Rhythm Tone Controls)
Position 4. Inside Coil of Bridge Pickup Paired in Series with Neck Pickup, in Parallel with Middle Pickup (Lead and Rhythm Tone Controls)
Position 5. Middle Pickup in Series with Neck Pickup (Rhythm Tone Control)

Allemaal te vinden op de Fender-site.

Kostte mij 1 minuut om te vinden.

Volgende keer gewoon zelf eerst zoeken en pas dan vragen stellen, misschien?

Man
18 mei 2005, 08:41
wat voor humbuckers kun je in een strat zetten als je lekker wilt scheuren en mooi met een vast geluid wilt soleren?

een mooie ritme en leadgitaar humbucker dus..

Man
18 mei 2005, 08:42
wat voor humbuckers kun je in een strat zetten als je lekker wilt scheuren en mooi met een vast geluid wilt soleren?

een mooie ritme en leadgitaar humbucker dus..


ik zou die dimarzio/ibz van die rg-prestige waar ik het in een andere topic al over had in de brugpositie kunnen proberen?