PDA

View Full Version : Mini elektrische gitaren... is het wat?



Reel Big Fish
24 april 2005, 16:09
Hallo,

in de zomervakantie ga ik 4 weken weg en ik wil gewoon blijven spelen. Nu zag ik op www.gitaarwinkel.nl mini elektrische gitaren.. lijkt mij wel relaxed, klein, dus makkelijk meenemen enzo... en dan zo'n mini marshall stack dingetje erbij :)

Maar is dit wat? Ik bedoel, het frettenbord, is dat even breed als bij een gewone gitaar? Is er iemand op het forum die er een heeft. Zoja, hoe bevalt het? Is het de moeite waard te kopen of kan ik er beter vanaf blijven?

Alvast bedankt! :-D

Reel Big Fish
24 april 2005, 16:09
Hier dus mijn topic :razz:

Fumi SG
24 april 2005, 16:37
ik heb wel zo'n kleine akoestische gitaar. Maar daar is het fretboard ook kleiner. Die verhoudingen van dat ding kloppen precies, alles is dus kleiner......

scholier
24 april 2005, 16:44
er zijn ook van die epiphone dingen, een flying v en een les paul, de body is kleiner maar de neck is zegmaar hetzelfde, misschien kan je daar eens naar kijken. Het heet trouwens niet flying v maar flying vee-wee ofso

groovyB3
24 april 2005, 16:51
De mini gitaartjes zijn gewoon overall kleiner, dus ook de hals. Je kan ze niet in E stemmen omdat anders de snaren zouden breken.
Ik heb er tijdje terug over een gespeeld. ERG cool. Ministratje met alleen een brugelement en dat over een Engl Blackmore head :D

Tupelo
24 april 2005, 16:56
Op marktplaats is nu e.o.a. Höfner travel gitaar te koop. Als ik me niet vergis heeft deze wel een normale hals. Nauwelijks body daarintegen.

Reel Big Fish
24 april 2005, 18:06
Aha oké maar het is wel relaxed om op te spelen? :lol:

Ic3gl0vE
24 april 2005, 19:40
De mini gitaartjes zijn gewoon overall kleiner, dus ook de hals. Je kan ze niet in E stemmen omdat anders de snaren zouden breken.
Ik heb er tijdje terug over een gespeeld. ERG cool. Ministratje met alleen een brugelement en dat over een Engl Blackmore head :D

waar stem je 'm dan in?

groovyB3
24 april 2005, 19:48
Op dat moment stond ie in G. Zou misschien wat hoger kunnen, maar dat durfde ik niet aan.

Die gitaar was voor het zoontje van een vriend van me en hij heeft een oefenruimte, dus gelijk dat ding op hoog volume uitgeprobeerd. Erg cool :D

Fumi SG
24 april 2005, 21:40
ik heb mijn mini-akoestische wel gewoon in een E gestemd hoor.... zou makkelijk nog wat hoger kunnen. :)

VanKatoen
24 april 2005, 21:41
Hier bij musicworld hebben ze dit soort gitaren, kan je ook gewoon je koptelefoon inpluggen, spelen wel lekker en hebben voor zo'n dingetje nog best wel een brede sound.

http://www.langeveld-online.nl/mwi/components/com_phpshop/shop_image/product/13ba254865f53b95709d999225d2304b.jpg
http://www.langeveld-online.nl/mwi/components/com_phpshop/shop_image/product/1e404e81cd03b1364db9e44a9a6196a6.jpg

www.musicalinstruments.nl

Fumi SG
24 april 2005, 21:47
alleen jammer dat ze er zo wacko uitzien :-? (maar wel apart :) )

groovyB3
24 april 2005, 22:09
Hahaha de stemmechanieken halverwege de body. VAAAAAAAG! :D

Tjebbe
24 april 2005, 22:13
De mini gitaartjes zijn gewoon overall kleiner, dus ook de hals. Je kan ze niet in E stemmen omdat anders de snaren zouden breken.
Ik heb er tijdje terug over een gespeeld. ERG cool. Ministratje met alleen een brugelement en dat over een Engl Blackmore head :D

als je hem in E zou stemmen, zouden de snaren niet breken: ze zouden juist veels te los zitten om goed te kunnen spelen. (en E is nl lager dan een G, in dit geval)

volgens mij zijn die kleine gitaren vooral bedoeld voor kinderen, maar het is toch wel heel gaaf :razz:, en als je niet al te grote handen hebt moet je er nog wel mee kunnen spelen ook denk ik...

vulvasonic
24 april 2005, 22:48
Toevallig zoek ik er eentje voor mijn dochtertje. Ik wil haar een minigitaartje geven voor haar 6de verjaardag.
Nou zoek ik al een tijdje, maar het meeste is ronduit bagger. Gisteren had ik eindelijk een goede te pakken, maar die hing bij Eigenhuysen te Nijmegen en daar koop ik uit principe niet. Bovendien moesten ze er 150 euri voor hebben (omdat ik het was en omdat er een flinke lakbeschadiging op zat, anders moest ie er 200 voor hebben!) Voor dat geld schijn je tegenwoordig al een hele leuke gitaar te kunnen kopen.....

Het kan wel geinig zijn hoor zo'n ding. Een vriend van me (medegitarist uit Vulvasonic) speelt er een nummer mee en eigenlijk vult dat heel lekker aan op een 'gewone' gitaar.

harrie-beton
25 april 2005, 12:07
4 weken weg en dan mini gitaren kopen????

een "normale" gitaar is al klein vind ik, waarom neem je niet je eigen mee? Op koptelefoon of akoestisch

telecastermaster
25 april 2005, 14:45
Ga hoofdloos!!

Erg goeie gitaar!

http://www.edromanguitars.com/guitar/hohner/hoh_models/images/G3T.jpg

Reel Big Fish
25 april 2005, 17:09
neem je niet je eigen mee?

Dacht ik eerst ook, reden omdat ik hem niet mee ga nemen is omdat er altijd wel iets gebeurd in het bagageruim waardoor de neck zou kunnen verbuigen en tja, weg €500 en dat vind ik zonde... daarom wil ik wel zo'n klein dingetje aanschaffen :)

harrie-beton
25 april 2005, 20:28
Beschadigen?

er zijn gitaarkoffers die sterker zijn dan de meeste Strats hier
:-D

Jeroenvanhulsteijn
26 april 2005, 11:53
Ga hoofdloos!!

Erg goeie gitaar!

http://www.edromanguitars.com/guitar/hohner/hoh_models/images/G3T.jpg

+1

harrie-beton
26 april 2005, 13:41
de topic starter gaat 4 weken weg en zoekt een "portable" gitaar.
Deze koploze dingen zijn 450 euro. Over de klank maar te zwijgen.
http://www.edromanguitars.com

Ik wil een krat bier wedden dat de topic starter dit niet gaat kopen

Reel Big Fish
26 april 2005, 14:19
Ik wil een krat bier wedden dat de topic starter dit niet gaat kopen

Ik weet niet wie jou die krat gaat geven maar die krijg je dus wel :razz:

Hoe dan ook, eerst maar eens zo'n ding zien te krijgen en dan hopen dattie als handbagage mee mag (KLM?!) :)

harrie-beton
26 april 2005, 18:24
een koploze gitaar scheelt 15 cm met een gewone, waar hebben we het over

Jeroenvanhulsteijn
26 april 2005, 18:38
@harrie-beton, zal wel wat meer dan 15 cm wezen hoor :) . En heb je ze ooit wel eens gehoord?

Op ebay zit trouwens ook een kerel met allemaal mini gitaartjes. Zijn van die kunststof dingetjes. Kosten niet zoveel, als je dan toch voor goedkoop gaat :) . Er zwerft hier ook nog ergens een topic over rond op gitaarnet.

harrie-beton
26 april 2005, 19:42
ik speel 20 jaar gitaar, ik heb ze wel eens gehoord. klinken als plastic gitaren daarom zie je ze weinig

Globetrotter
26 april 2005, 20:18
Een vriend van me heeft een mini stratje van 1 of ander merk... leuk ding om derbij te hebben, maar veel gebruik je dat toch niet hoor.

Cheers,

Bart

vester86
26 april 2005, 21:58
koop dan een squier van 100 euro, met kans op verbuigen.... ZOO grof gaan ze nou ook weer niet met bagage om... en je kan altijd nog schadevergoeding vragen in dat geval.

Trouwens, die squiers zijn toch makkelijk te demonteren.. waarom neem je niet gewoon de hals eraf en gooi je um acher in je rugzak, dat moet precies passen