PDA

View Full Version : Fender @!%#!$ Deel 3



Bluesbreaker
24 april 2005, 16:07
Vervolg op
Deel 1 http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=47178/
en
Deel 2 http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=48302&postdays=0&postorder=asc&start=0


Mijn laatste bericht in deel 2:

Hmm, okay, de gitaar gaat nu op kosten van Fender door Dick Dijkman aangepast worden. Er is alleen met al het vervoer/gedoe ook een deukje met kras in gekomen...... Dinsdag komt de vertegenwoordiger langs, dus dat wacht ik maar weer af.

De gitaar is een klein maandje geleden terug gekomen van Dick Dijkman en gues what, Dick Dijkman heeft er niks aan gedaan en zegt dat het nu wel goed is. Fender was eerst een tijdje niet berijkbaar, een tijdje later nam de vertegenwoordiger zijn telefoon wel weer op.

Nu ze bij Fender toch eindelijk doorhadden dat ik deze gitaar echt niet wou hebben waren de Mex Classic 50's ineens toevallig weer op voorraad. (Was eerst niet zo zeiden ze, daarom zou de gitaar met productiefout gerepareerd worden)

Na ruim 3 week nog steeds niks van Fender gehoord te hebben over de nieuwe gitaar heb ik de bestelling maar geanuleerd, was er toch echt flauw van.

Ik ga nu maar mn andere strat wat lekkerder af laten stellen, beter klinken dan die zou de mex classic toch al niet gedaan hebben.

Er komt nog wel een gitaar bij binnen een jaar, ik ga wat onderdelen verzamelen om een esquire van te bouwen.

Cubensis
24 april 2005, 16:10
laat dit een les zijn, geen fender mex classic maar richwood vintage ;)

Bluesbreaker
24 april 2005, 16:13
laat dit een les zijn, geen fender mex classic maar richwood vintage ;)

Toen ik die Fender 7 maanden bestelde was iedereen ook nog in de overtuiging dat Richwood niks was en niks zou worden.

Maargoed, het is inderdaad wel een les om nooit meer een nieuwe Fender te kopen.

IndiepoprockJesse
24 april 2005, 16:23
ja je kan em wel kopen, als ie in de winkel staat!!! Niet als ie besteld moet worden, het is algemeen bekend dat fender echt onwijs crappy is in de aanlevering e.d.

Jesse//

Bluesbreaker
24 april 2005, 16:34
ja je kan em wel kopen, als ie in de winkel staat!!! Niet als ie besteld moet worden, het is algemeen bekend dat fender echt onwijs crappy is in de aanlevering e.d.

Jesse//

Je kunt hem ook niet kopen in de winkel, want Fender kan ook niet omgaan met garantie, zelfs als de gitaar nog niet verkocht is kunnen ze hem niet repareren.....

Tupelo
24 april 2005, 17:08
Merk dat je onwijs achter je leverancier staat maar ik zou toch zoiets hebben gehad van; "bestel jij voor mij vast maar een andere & kijk maar wat je doet met het mislukte exemplaar dat Fender in 1e instantie leverde".

Vind het helemaal geen service dat ze jou laten incasseren...

Bluesbreaker
24 april 2005, 17:24
Merk dat je onwijs achter je leverancier staat maar ik zou toch zoiets hebben gehad van; "bestel jij voor mij vast maar een andere & kijk maar wat je doet met het mislukte exemplaar dat Fender in 1e instantie leverde".

Vind het helemaal geen service dat ze jou laten incasseren...

Volgens mij begrijp je het niet helemaal, het was de bedoeling dat er een nieuwe opgestuurd zou worden door Fender, maar ze stuurden precies dezelfde weer op zonder dat het probleem verholpen was. Daar kan de winkel waar ik de gitaar besteld had niks aan doen....

groovyB3
24 april 2005, 17:54
Ik ga nu maar mn andere strat wat lekkerder af laten stellen, beter klinken dan die zou de mex classic toch al niet gedaan hebben.


Hals ruilen? ;)

bassel
24 april 2005, 18:10
heeft het je uiteindelijk nog wat gekost of niet?

Bluesbreaker
24 april 2005, 19:32
Ik ga nu maar mn andere strat wat lekkerder af laten stellen, beter klinken dan die zou de mex classic toch al niet gedaan hebben.


Hals ruilen? ;)

Denk het niet, om dezelfde reden dat jij hem graag terug wilt hebben wil ik hem wel graag houden :) .
Nadeel is echter dat afstellen niet echt lekker gaat, maar ik ga ze eens laten nakijken wat er nog mee kan.


heeft het je uiteindelijk nog wat gekost of niet?

Een ruim half jaar slapeloze nachten.

Ik heb niks betaald, ik had sowieso (ook al was die gitaar perfect) gewoon kunnen zeggen dat ik hem niet wou hebben.

Hansk8
25 april 2005, 09:34
welke dijkman hebben we het dan over?, want bij dijkman-muziek Amsterdam moet je gewoon vooruit betalen als je wat wil bestellen :o

Bobbel
25 april 2005, 11:36
welke dijkman hebben we het dan over?, want bij dijkman-muziek Amsterdam moet je gewoon vooruit betalen als je wat wil bestellen :o

ik moest een aanbetaling van € 100 euro doen, terwijl de gitaar all-in € 2500 was... dat vind ik niet erg veel 'vooruit betalen'...

harrie-beton
25 april 2005, 11:56
dit verhaal heeft niet zoveel met Fender te maken maar met het feit dat je een kwaliteits instrument niet moet bestellen. Koop gewoon een intrument die ergens hangt en bespeel deze vantevoren.

Met versterkers maakt het mij niet uit maar een instrument is zo persoonlijk dat ik die wil voelen en ruiken.

bassel
25 april 2005, 17:22
dit verhaal heeft niet zoveel met Fender te maken maar met het feit dat je een kwaliteits instrument niet moet bestellen. Koop gewoon een intrument die ergens hangt en bespeel deze vantevoren.

Met versterkers maakt het mij niet uit maar een instrument is zo persoonlijk dat ik die wil voelen en ruiken.

en als wat je zoekt niet in de winkel staat moet je maar naar bv. amerika reizen om je gitaar uit te proberen? zo denken ze er bij fender blijkbaar ook over. gebrek aan respect voor je klanten noem ik dat...

harrie-beton
25 april 2005, 20:03
en als wat je zoekt niet in de winkel staat moet je maar naar bv. amerika reizen om je gitaar uit te proberen? zo denken ze er bij fender blijkbaar ook over. gebrek aan respect voor je klanten noem ik dat...

Als de winkel niet heeft wat ik zoek ga ik ergens anders kijken.
In deze tijd met internet is het helemaal een makkie om ergens een gitaar te vinden die je zoek.

Bovendien, Fender is een enorm bedrijf en die ene klant zal hun worst wezen

Bluesbreaker
27 april 2005, 20:27
dit verhaal heeft niet zoveel met Fender te maken maar met het feit dat je een kwaliteits instrument niet moet bestellen. Koop gewoon een intrument die ergens hangt en bespeel deze vantevoren.


Dit vind ik dus nergens op slaan, je geeft zelf aan dat het een kwaliteitsinstrument is, dan mag je er redelijkerwijs toch vanuit gaan dat het instrument dat je bestelt kwalitatief goed is?

Dat 1 klant Fender worst zal wezen is inderdaad wel duidelijk, 1 dealer maken ze zich blijkbaar ook nog niet druk om.

guitardude
27 april 2005, 20:38
dit verhaal heeft niet zoveel met Fender te maken maar met het feit dat je een kwaliteits instrument niet moet bestellen. Koop gewoon een intrument die ergens hangt en bespeel deze vantevoren.


Dit vind ik dus nergens op slaan, je geeft zelf aan dat het een kwaliteitsinstrument is, dan mag je er redelijkerwijs toch vanuit gaan dat het instrument dat je bestelt kwalitatief goed is?

Dat 1 klant Fender worst zal wezen is inderdaad wel duidelijk, 1 dealer maken ze zich blijkbaar ook nog niet druk om.
Er zit nog wel is verschil in gitaren, de ene fender is de andere niet :)

Bluesbreaker
27 april 2005, 21:36
Er zit nog wel is verschil in gitaren, de ene fender is de andere niet :)

Nee, er mag ook gerust verschil in zitten (daarom bestel ik hem ook duurder bij een lokale zaak waar ik gewoon makkelijk iedere gitaar die me niet aanstaat kan weigeren ipv bij Musik Produktiv oid), maar het is een kwaliteitsinstrument, dus een productiefout mag er gewoon niet inzitten, en ze mogen er al helemaal niet moeilijk over doen als mensen een goede gitaar willen hebben ipv een gitaar met productiefout.

harrie-beton
27 april 2005, 21:55
Fender is bekend maar ik vind Fender is geen kwaliteitsproduct maar een populair product.

Er zijn veel betere gitaren dan de massaproductie dingen van dubieuze houtsoorten.