PDA

View Full Version : Rick"L.A holmes" Holmstrom



waayer
24 april 2005, 15:35
Pas de cd "Look out "gekocht van hem, wel instrumentaal maar verveelt geen seconde het is een mix van verschillende soorten blues met een hoog swing gehalte.
Iemand bekend met deze gitarist zo niet dan is het zeker de moeite waard om eens naar hem te luisteren.(als je van blues houdt)

SteavisSmokin
26 april 2005, 01:52
hell yeah..! Rick Holmstrom is echt een van de betere tegenwoordig, vooral op swinggebied. Zijn cd's met johnny dyer vind ik ook erg goed qua gitaarwerk (op black top label). Er zijn overigens na hollywood fats niet echt veel goede swinggitaristen die de swingbluesfakkel (nieuw woord?! hehe) brandende houden, rick holmstrom en junior watson zijn de enige die mij zo te binnen schieten..?

waayer
26 april 2005, 18:55
Ik zelf vind ook dave gonzales van de paladins wel oké ,is wel wat meer straight blues in plaats van swing maar de paladins behoren toch ook tot de jumpblues en Dave gonzales vind ik ook een van de beter in de swingblues na rick holmstrom.
De swingbluesfakkel haha inderdaad die houden we erin.
Johnny dyer die ken ik niet, is ook een gitarist neem ik aan?

GuitarMaster
26 april 2005, 21:39
Heerlijke gitarist! zijn werk met Rod Piazza kan ik ook erg waarderen.
Ik ben sinds kort ook fan van Dave Spector, vrij onbekende gitarist, maakt lekkere swing/west coast blues. Check zijn album met Ronnie Earl maar eens.

waayer
26 april 2005, 22:03
zijn werk met rod piazza ken ik wel ook met fantastische mondharmonica
en te gek gitaarspel

SteavisSmokin
2 mei 2005, 00:30
Johnny Dyer = een zanger/mondharmonica speler, niet de meest virtuoze maar heeft zeker zijn eigen feel die erg lekker is. Ik denk dat die cd's lastig te krijgen zijn aangezien het black top label al een aantal jaar niet meer bestaat (..helaas....).
Dave gonzales is zeker erg goed, alleen vind ik dat geen swing of jump blues maar meer rockabilly/rock 'n' roll. Ik weet toevallig dat Dave zelf graag meer country wil spelen maar dat wil z'n drummer niet, hehe. (lang leve de drummer...).

Dave Specter is ook tof! alleen soms een beetje ronnie eal rip-off maar dan zonder de intensiteit van earl, jammer. Wist overigens niet dat hij een album met ronnie gemaakt heeft, hoe heet dat album?!

Iemand al het nieuwe album van Duke Robillard & Ronnie Earl gehoord/gekocht?

SteavisSmokin
2 mei 2005, 00:30
Johnny Dyer = een zanger/mondharmonica speler, niet de meest virtuoze maar heeft zeker zijn eigen feel die erg lekker is. Ik denk dat die cd's lastig te krijgen zijn aangezien het black top label al een aantal jaar niet meer bestaat (..helaas....).
Dave gonzales is zeker erg goed, alleen vind ik dat geen swing of jump blues maar meer rockabilly/rock 'n' roll. Ik weet toevallig dat Dave zelf graag meer country wil spelen maar dat wil z'n drummer niet, hehe. (lang leve de drummer...).

Dave Specter is ook tof! alleen soms een beetje ronnie eal rip-off maar dan zonder de intensiteit van earl, jammer. Wist overigens niet dat hij een album met ronnie gemaakt heeft, hoe heet dat album?!

Iemand al het nieuwe album van Duke Robillard & Ronnie Earl gehoord/gekocht?

GuitarMaster
2 mei 2005, 12:32
Album van Dave Specter heet Bluebird Blues, het is idd erg moeilijk te horen of het Dave of Ronnie is die speelt.

Iemand van jullie die Raymond "guitar Ray" Nijenhuis kent? Vind ik een van de betere Nederlandse swingspelers.

waayer
2 mei 2005, 16:48
De laatste cd van de paladins El Matador vind ik toch al wat meer naar country neigen, ik zelf vind dit de minst goede cd trouwens maar het is weer eens wat anders in ieder geval niet zoals je gewend bent van de paladins.

SteavisSmokin
3 mei 2005, 02:06
yes, Ray kennik zeker. Erg aardige vent en een dijk van een gitarist. Echt een van de besten in NL.

Waayer, misschien wel goed dat ze eens wat anders gedaan hebben. Anders krijg je het Anson Funderburgh effect...die maakt om de zoveel tijd weer een zelfde soort CD. Zijn wel allemaal altijd goed maar wel constant meer van hetzelfde.

waayer
3 mei 2005, 19:13
Volledig mee eens dat wat afwisseling geen kwaad kan alleen voor de die
hard fans kan het wel eens vervelend zijn die al een geruime tijd wachten op een cd van hun idool en als die dan uitkomt blijkt het niet te zijn wat je verwacht.
Neem nu een band als Normaal die brengen(brachten) naar mijn weten ook keer op keer muziek uit die voor mij allemaal het zelfde klonk, maarja ik ben absoluut geen Normaal kenner en ik wil ook niemand voor zij schenen schoppen, maar ik vind dat zij daar hun succes aan te danken hebben doordat het herkenbaar blijft voor de fans.