PDA

View Full Version : Weeeer nieuwe gitaar



Cubensis
24 april 2005, 14:27
bla

Cubensis
24 april 2005, 14:27
jaja, begin zolangzamerhand de nieuwe wietse te worden :D
heb m vorige week al binnengekregen, maar er moest nog wat aan gebeuren ( pickupring van brugPU was tijdens 't verzenden overleden, lag in stukjes in de doos, frets moest ik ff weer glad maken, zaten paar krasjes op en moest ff een lomp paars draadje (zie foto) om aarde redenen aanleggen ;) )

Het is dus een Arirang, staat 'made in korea' op, dus vermoed dat ie uit korea komt :P
maple neck+fretboard, neck through body, hout van body kan ik niets over zeggen, kenners wat denkt u?
pickups klinken goed, veel output enzo, Grover tuners, 6 (!!!) snaren :D en de rest kan je wel op de foto's zien, hij lijkt een beetje op de Pearl die ik eerst had, maar die heb ik weggedaan omdat ik geen zin had om er geld in te steken (ivm refretten) dus heb ik hier een denk bijna betere vervanging aan, echt een goeie gitaar, en echt de dikste neck die ik ook bespeeld heb, echt een boomstam (zie een van de foto's)


http://members.lycos.nl/schefferseffects/arirang1.JPG
http://members.lycos.nl/schefferseffects/arirang2.JPG
http://members.lycos.nl/schefferseffects/arirang3.JPG
http://members.lycos.nl/schefferseffects/arirang4.JPG
http://members.lycos.nl/schefferseffects/arirang5.JPG

Cubensis
24 april 2005, 14:30
als jullie je afvragen wat dat pluizige zwarte naast foto 4 is, dat is mn luie nixdoe-trainingsbroek :D

groovyB3
24 april 2005, 14:35
( pickupring van brugPU was tijdens 't verzenden overleden, lag in stukjes in de doos, frets moest ik ff weer glad maken, zaten paar krasjes op


Pickupring heb ik je dus een nieuwe voor gegeven en voor je opgezet en het grootste deel van de frets heb ik voor je gevlakt en laten zien hoe je het zelf moest afmaken :razz:

Maar goed, de nek is inderdaad erg lekkah. ERG dik en dat is goed :D Maakt ook een hoop goed van het verschrikkelijke uiterlijk :razz:

wietse
24 april 2005, 14:39
had je dat draadje niet binnen in kunnen doen?
wel jammer dit draadje.
inderdaad dikke hals maar toch erg lekker, heb zelf een blonde arirang en voor een oude koreaan een erg goede gitaar.
En natuurlijk een dijk van een sustain .

Cubensis
24 april 2005, 14:41
had je dat draadje niet binnen in kunnen doen?
wel jammer dit draadje.
nee, ding was nergens ge-aard, ja, dat schroefje van de brugPU waar t draadje omheen zit, als ik die aanraakte was ie stil, en kom van binnen nergens bij de brug komen, dus t moest buitenom

groovyB3
24 april 2005, 14:46
Nou ligt het aan mij, maar dan kan je toch ook binnendoor naar dat schroefje en em dan halverwege aan dat schroefje solderen?

wietse
24 april 2005, 15:07
vreemd, heb effe die van mij open geschroefd en gekeken, begrijp niet hoe dit bij jou kan werken aangezien er ook geen aarde draad aan het tailpiece of de brug zit naar de pots.
ik heb echt helemaal nergens last van .
de humbuckers hebben ook maar 2 draadjes aarde en hot, that's all.

Anders Destium
24 april 2005, 15:19
Nou gefeliciverschrikkelijk lelijk :lol:

Hij zal wel erg goed klinken, constructie enzo zien er erg netjes uit moet ik zeggen!

Cubensis
24 april 2005, 16:26
zeker
en raad nu maar eens wat ik eroor heb betaald ;)
(behalve degenen die t al weten)

Paultje-k
24 april 2005, 16:35
Cool ding man!!! :D

Kasper
24 april 2005, 16:36
Hmm, geen kenner van hout, maar ik gok op mahonie?

En van de prijs ... Minder bekende gitaar, maar toch goeie constructie ik zou zeggen €500-600 nieuw, maar aangezien je wilt dat we het raden, zal het wel belachelijk goedkoop geweest zijn?
Dus ik gok op €200 dat je ervoor betaald hebt :D (en nu eens zien hoe ver ik er naast zit)

Cubensis
24 april 2005, 16:37
je zit er nog boven ;)

72 euro maar op ebay.de :D
25 euro verzenden kwam erbij, dus 97 euro, nou, dat vind ik erg netjes ;)

Kasper
24 april 2005, 16:49
je zit er nog boven ;)

72 euro maar op ebay.de :D
25 euro verzenden kwam erbij, dus 97 euro, nou, dat vind ik erg netjes ;)

Ik ging eerst €125 zeggen maar dat vond ik te belachelijk laag.

€97 voor alles is echt ERRUG netjes. Kun je moeilijk een miskoop noemen :o

joke
24 april 2005, 17:04
halloooo,
ik heb er ook eentje maar dan met originele creme elementen en ook andere stem mechanieken en zo te zien zijn die van jou ook niet meer origineel( gaatjes in de kop achterkant!) inderdaad dikke hals maar voor zo af en toe en back up niet verkeerd...
betaalde er indertijd 150 eui voor.

groovyB3
24 april 2005, 17:05
Zelfs voor zo'n lelijke grafgitaar is het goedkoop :razz: :D

bert k
24 april 2005, 17:41
vreemd, heb effe die van mij open geschroefd en gekeken, begrijp niet hoe dit bij jou kan werken aangezien er ook geen aarde draad aan het tailpiece of de brug zit naar de pots.
ik heb echt helemaal nergens last van .
de humbuckers hebben ook maar 2 draadjes aarde en hot, that's all.
Dat paarse draadje zit bij de humbucker aan aarde. En aan de kant van de tailpiece dus verbonden met de snaren.

Maar idd geen gezicht. Gauw wat beters op verzinnen. Wat je kan doen is je brug eraf halen en daaronder een dun gaatje boren naar je pickup toe. Brug er weer op en onzichtbaar.

wietse
24 april 2005, 18:13
halloooo,
ik heb er ook eentje maar dan met originele creme elementen en ook andere stem mechanieken en zo te zien zijn die van jou ook niet meer origineel( gaatjes in de kop achterkant!) inderdaad dikke hals maar voor zo af en toe en back up niet verkeerd...
betaalde er indertijd 150 eui voor.

dat betaalde ik ook voor mijn arirang, die van mij is bijna in nieuwstaat zitten alleen schallers op.
heeft de winkel gedaan waar ik hem kocht, ik heb leiver de originele maar vermoed dat die slecht waren, als ik hoor dat ze bij iedereen die er één heeft vervangen zijn.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/arirang.jpg

vind hem blond toch mooier :-D

THW
24 april 2005, 21:00
Mooi dingetje hoor :)

Cubensis
24 april 2005, 21:51
halloooo,
ik heb er ook eentje maar dan met originele creme elementen en ook andere stem mechanieken en zo te zien zijn die van jou ook niet meer origineel( gaatjes in de kop achterkant!) inderdaad dikke hals maar voor zo af en toe en back up niet verkeerd...
betaalde er indertijd 150 eui voor.
...die van mij ook hoor ;)