PDA

View Full Version : alleen oefenen en studeren heeft zo zijn nadelen...



Vince55
24 april 2005, 14:56
'k Heb een vraagsken...

Ik ben nu meer dan een jaar aan het oefenen op een Almansa gitaar. Fijne gitaar en ik het begin leer je snel akkoorden, toonladders enz. maar ik zit met een probleem.
Ik heb nooit een leraar gehad die me de knepen van het vak leerde. Je zit altijd maar thuis wat aan te modderen na een tijdje waardoor je geen progressie ziet.
Je kijkt wat op internet, probeert wat tab'jes te leren, af en toe een leuk riffje ertussendoor maar ik mis toch een goede basis. Ik lijk ook makkelijk akkoorden te vergeten die een tab stonden, ook al heb ik er lang op geoefend. Heeft dit misschien te maken met de notatie waar dit in gebeurt? Vroeger heb ik piano gespeeld en ik leek de noten veel makkelijker te onthouden waardoor ik het stuk zonder veel problemen kon instuderen. Met tab notatie heb ik het toch moeilijk...
Wat zijn eigenlijk de stappen die je best neemt in het leren van gitaar. Moest jij een leraar zijn, hoe zou je dat aanpakken. Of moet ik gewoon niet liggen zeiken en een leraar onder de arm nemen?
Soms wordt het gewoon frustrerend en heb je er nog weinig zin in..
Ik ben ook een paar boeken gaan halen maar die studieboeken lijken soms op een hoop gegooide theorie met oefeningen..

Weet iemand raad?