PDA

View Full Version : Echt vreemd gisteren



Angel
24 april 2005, 12:43
Ik heb gisteren iets heel vreemds aan de hand gehad. We hebben gisteren gespeeld op een fuif in een tent. Tijdens de soundcheck compleet geen problemen gehad, alles klonk goed. We beginnen aan ons optreden, geen nummer ver begint mijn versterker(diezel) zijn geluid weg te vallen, terug te komen, weg te vallen, terug te komen enz...
Ook op dat moment hoor ik dat de bas weg valt en terugkomt, ...

Waaraan kan dat gelegen hebben? De stroom werd voorzien door een stroomgenerator(en men had in 5 jaar daar nooit problemen mee gehad).

AART
24 april 2005, 12:52
de bassist viel weg of de bas van je versterker?

wietse
24 april 2005, 13:44
Hebben wij ook eens gehad, deden het al jaren zo daar en dat jaar zelfs een zwaardere generator gehuurd, wat bleek de generator was niet gestabiliseerd.
Dan krijg je zulke dingen, soundcheck niks aan de hand maar alles aan te weinig power voor de versterkers.
bij ons bleef er na de lichtshow en de pa 35A (effe gemeten gitarist is electricien) over voor alle versterkers wat dus veel te weinig is.

Negative K3 fan
24 april 2005, 13:49
het zou ook kunnen wijzen op een setje eindbuizen dat aan vervanging toe is

Wormaap
24 april 2005, 14:06
Wietse, weet je zeker dat dat 35A was en niet 3.5 ofzo, 35A bij 230V is 8050Watt, en dat is zeker genoeg voor een backline o_O

IndiepoprockJesse
24 april 2005, 14:22
Klinkt als de aarde?!

wietse
24 april 2005, 14:50
Wietse, weet je zeker dat dat 35A was en niet 3.5 ofzo, 35A bij 230V is 8050Watt, en dat is zeker genoeg voor een backline o_O
effe nagekeken op een oud topic op musicians (gepost toen het net was gebeurd), het was 25 A die overbleef terwijl de verlichting en PA max 35A nodig had maar 175 A kreeg.(we snapten er ook niks van maar het was wel erg lastig)
wat deze generator leverde was niet stabiel op z'n best leverde hij 200A maar zakte ook wel in gedurende een paar seconden tot nog geen 100 A.
wij hadden er niet zo'n groot probleem mee, allemaal buizen hebben iets buffer, maar de band voor ons speelde op allemaal digitaal spul en dat was een drama, die hebben halverwegen onze versterkers nog geleend en toen ging het redelijk.
de spanningspieken en dalen waren het grote probleem.

Wormaap
24 april 2005, 14:54
Ah OK, dat klinkt al een heel stuk aannemelijker :-D
Sowieso moet je als je op een generator/aggregaat speelt eigenlijk altijd een powerconditioner gebruiken, want vooral digitaal spul heeft nog wel eens de neiging om permanente schade op te lopen van pieken en dalen. Ook altijd leuk zijn faseverschillen als de PA op een andere fase zit ingestoken als de backline. Zodra een zingende gitarist/bassist dan met zijn/haar mond aan de mic komt krijgt'ie dat faseverschil door z'n lippen heen... 70V door je lippen is NIET iets dat je graag meemaakt :-D (Daarom kom ik nooit met m'n mond aan de microfoon tijdens het spelen, tenzij ik draadloos ben)

robzilla
24 april 2005, 17:15
Heb ik ook met mijn JCM800 combo als ik de fxloop niet verbind met een kabeltje. Hij moet dan schoongemaakt worden of nieuwe jacks ofzo erin, moet ik nog laten doen...

marc_o
25 april 2005, 10:02
Ah OK, dat klinkt al een heel stuk aannemelijker :-D
Sowieso moet je als je op een generator/aggregaat speelt eigenlijk altijd een powerconditioner gebruiken, want vooral digitaal spul heeft nog wel eens de neiging om permanente schade op te lopen van pieken en dalen. Ook altijd leuk zijn faseverschillen als de PA op een andere fase zit ingestoken als de backline. Zodra een zingende gitarist/bassist dan met zijn/haar mond aan de mic komt krijgt'ie dat faseverschil door z'n lippen heen... 70V door je lippen is NIET iets dat je graag meemaakt :-D (Daarom kom ik nooit met m'n mond aan de microfoon tijdens het spelen, tenzij ik draadloos ben)


Godver nou, hoe vaak ik dat vroeger niet heb gehad...werd er gek van!
Ik ben toen om van die verschrikkelijke kapjes gegaan, zien er niet uit, maar voila, het werd wel opgelost..