PDA

View Full Version : Echt vreemd gisteren



Angel
24 april 2005, 12:43
Ik heb gisteren iets heel vreemds aan de hand gehad. We hebben gisteren gespeeld op een fuif in een tent. Tijdens de soundcheck compleet geen problemen gehad, alles klonk goed. We beginnen aan ons optreden, geen nummer ver begint mijn versterker(diezel) zijn geluid weg te vallen, terug te komen, weg te vallen, terug te komen enz...
Ook op dat moment hoor ik dat de bas weg valt en terugkomt, ...

Waaraan kan dat gelegen hebben? De stroom werd voorzien door een stroomgenerator(en men had in 5 jaar daar nooit problemen mee gehad).

stimmt
26 april 2005, 16:15
misschien de buizen die versleten zijn... Wanneer heb je ze voor het laatst vervangen?

jorrit
26 april 2005, 16:19
dan zouden de buizen van de basversterker ook vervangen moeten worden en heel toevallig op het zelfde moment. ik denk dat het aan de stroom toevoer lag. hoe klinkt het thuis?

pietvanbuiten
26 april 2005, 17:00
laat die lui dat agregaat maar eens na laten kijken, 1 x in de 5 jaar is volgens mij toch niet teveel of wel dan, want dit is klinkt echt als een spanningsprobleem!!

Grave Fillé
26 april 2005, 17:19
Het kunnen ook de elementen van je gitaar zijn dsie het probleem veroorzaken. Ik zou niet weten hoe dat probleem er zou kunnen komen maar ik zou het even checken als het blijkt dat je amp prima in orde is.

Grave

BS
26 april 2005, 17:22
Als zowel jij als de bassist dit zelfde probleem hadden lijkt het me duidelijk dat het niet aan jouw gear lag maar aan iets anders. De stroomvoorziening lijkt de meest voor de hand liggende oorzaak in dit geval. Nee aan dat je na dit optreden bij thuiskomst dit probleem niet meer had ?

Negative K3 fan
26 april 2005, 21:26
Als zowel jij als de bassist dit zelfde probleem hadden lijkt het me duidelijk dat het niet aan jouw gear lag maar aan iets anders. De stroomvoorziening lijkt de meest voor de hand liggende oorzaak in dit geval. Nee aan dat je na dit optreden bij thuiskomst dit probleem niet meer had ?

idd

en het ligt absoluut niet aan de elementen, helemaal neit als de bassist en gitarist het tegelijk hebben.

wietse
26 april 2005, 22:03
verdomme kijken jullie wel eens verder dan je neus lang is, voordat er een topic omhoog wordt gehaald?
dit is in een ander topic met dezelfde titel ook al behandeld, iemand vond het dus weer nodig om een topic om hoog te halen dat niet voor niks onbenatwoord bleef.
simpel gezegd omdat hij in het andere topic wel geholpen werd.
ligt puur aan de stroomvoorzoening waarschijnlijk een niet gestabiliseerd agregaat, dan krijg je zulke dingen wij hebben het ook wel eens meegemaakt.

Nicci
26 april 2005, 22:32
verdomme kijken jullie wel eens verder dan je neus lang is, voordat er een topic omhoog wordt gehaald?

nee. ik niet.
ik hoop dat je door hebt dat je (en dat moet voor jou frustrerend zijn) zelf nu medeschuldig bent aan dit fenomeen.

BS
26 april 2005, 22:33
dubbel

BS
26 april 2005, 22:34
verdomme kijken jullie wel eens verder dan je neus lang is, voordat er een topic omhoog wordt gehaald?
[quote]


:o CHILL!

Sorry hoor niet iedereen gaat eerst het halve forum afzoeken om te zien of de poster misschien 2 identieke topics heeft geopend en deze post stond gewoon bovenaan dan is het toch niet zo heel erg raar dat er dan in gepost wordt ?

Anyway no offence :wink: misschien kan deze straks op slot ....


Ah fok ik quote mezelf :-D