PDA

View Full Version : Wat denken jullie hiervan?



Globetrotter
24 april 2005, 12:35
Weerspannig forum!

Globetrotter
24 april 2005, 12:43
Hoi allemaal!

Ik heb gisteren 2 gitaartjes overgekocht van een collega van me. Het gaat om volgende modellen:
- De eerste is een Fender akoestische folk gitaar van Koreaanse makelij. De klank is prachtig, maar ik heb de indruk dat de hals niet 100% juist staat (geen torsing, wel kromming). Dit valt natuurlijk wel te verhelpen.
- De tweede gitaar is een Aria Pro II jazzgitaar (model Epi the dot). Heel wat gold hardware die al flink afgesleten is, maar ziet er al bij al best proper uit. De klank is enorm mooi, maar de potmetertjes en elektronica hebben imo een flinke onderhoudbeurt nodig. Op de headstock staat een heel tekstje over research & development van Aria labs ofzo.

Voor foto 's van beide gitaren kan je op mijn webshots of onderstaande url terecht:
http://community.webshots.com/album/329433735UnVtHF

Ik betaalde 100€ voor beide gitaren samen. Ik heb er echt geen zich op of dit een goede koop is of niet, maar voor 100€ maak ik me niet snel druk (toch niet als ik der 2 gitaartjes voor heb). :wink:
Groetjes,

Bart

EpiCenturiesAWAy
24 april 2005, 13:00
Zeker een koopje!
Mooie gitaren man!

Wouzje
24 april 2005, 13:04
ja ik vind ze ook mooi :wink:

wietse
24 april 2005, 13:34
goed zo, mooie koop, alleen die aria is die 100 euro al dik waard!!
zou bij die fender wel effe naar de hals laten zien, als die weer goed is is die ook minimaal 100 euro waard.

Shaggy
24 april 2005, 13:39
goeie koop man, die aria ziet er mooi uit :wink:

Aron Maiden
19 mei 2005, 18:33
:-D Vet, veel plezier ermee,

Het is echt een hele goede koop!!! :razz:

Groetjes aron

Globetrotter
27 mei 2005, 15:46
Hoi!

Hier een kleine update van de topic over mijn recentste (nee, dat was mijn CE1) aankoop. Ik heb de Aria alvast geheel uit elkaar gehaald (of toch alles waar ik zeker van wist dat ik het achteraf terug ineen zou krijgen), ontsmet, gereinigd en afgesteld. Nadien setje nieuwe snaren op (D'Addario 011 jazzy snaren) en ingeplugd...
Mannen, wat een sound!!! :-D Echt bluesy, jazzy, vintage sound. Ik had nog nooit met zulke dikke snaren gespeeld, dus dit is wel even wennen. Ben der echt 100% content van... pak ze tegenwoordig zelf al meer vast dan mijn Stratje. En dat voor een gitaarke van 50€... :o
Als ik iets doen aan de Fender, dan laat ik het ook weten. Ik denk dat ik er met een setje nieuwe snaren al vanaf kom.
Cheers;

Bart

Ravanelli
27 mei 2005, 16:29
Kun je niet een keer iets opnemen en posten, want je maakt me wel benieuwd. :razz:

Tupelo
28 mei 2005, 17:16
Die aria kostte in 1994 nieuw 600 gulden geloof ik. Heb er veel mensen enthousiast over horen zijn. Dus alleen dat al moet een goede koop zijn.