PDA

View Full Version : OD-20 of een big muff pi met een ds-2



rhcp_schipper
24 april 2005, 11:11
Test :-D

rhcp_schipper
24 april 2005, 11:14
Ik heb nu een boss od-20, maar ik denk dat ik daarvoor in de plaats een big muff pi met een boss ds-2 wil hebben! Is dat een slimme zet of kan ik net zo goed de OD-20 houden. Ik zou ook graag jullie reacties horen over de big muff pi en de DS-2 !!! :cool: Alvast vriendelijk bedankt!!!!!

IndiepoprockJesse
24 april 2005, 12:36
Hmm, je wilt een big muff en een boss ds-2?! bizarre mix, maar goed, ik kan je iig wat over de big muff vertellen, aangezien ik er zelf over speel..

het is een monsterlijk pedaal, vooral als je met humbuckers speelt, dan gromt en giert het de pan uit, wat natuurlijk geweldig is.. daarnaast heeft ie een heerlijke romige sound.. maar pas op, dit is geen pedaal voor doetjes, en kan echt onwijze herrie produceren.. gebruik je single coils, dan krijg je al meer die jimi hendrix/ritchie sounds, die overigens heel lekker klinken dan..

Jesse//

rhcp_schipper
24 april 2005, 13:29
ik speel op een stratocaster, ik heb geen verstand wat vor een pick ups daarop zitten, volgens mij single coils. Maar wel bedankt voor de reactie...

rhcp_schipper
25 april 2005, 09:39
Wie heeft er hier ervaring met een boss ds-2? Ik wil er graag een beetje wat over horen! Want ik ben an plan er eentje te gaan halen....

dejohan
25 april 2005, 14:04
ik speel op een stratocaster, ik heb geen verstand wat vor een pick ups daarop zitten, volgens mij single coils. Maar wel bedankt voor de reactie...

Als je op een strat speelt kan je ook een Ibanez TS7 (Tubescreamer) overwegen opv die boss. Klinkt meesterlijk met een Strat, en kost zelfs minder dan die DS2.
Big Muff: doen.

IndiepoprockJesse
25 april 2005, 20:03
ik speel op een stratocaster, ik heb geen verstand wat vor een pick ups daarop zitten, volgens mij single coils. Maar wel bedankt voor de reactie...

nou, single coils dus (enkelspoels), dan is een big muff zeer aan te raden als je dus eenbeetje die vette vintage 70's rock sound wil..

Jesse//

rhcp_schipper
25 april 2005, 21:01
Super bedankt voor de reacties! Moet nu alleen nog iemand vinden die een big muff pi heeft en die hem wil verkopen of ruilen tegen mijn od-20(en dan ook nog in de omgeving van overijssel) :-D . Dus ipv de boss ds-2 kan ik dus beter een ts7 halen?????

rhcp_schipper
25 april 2005, 21:07
Kan ik ook een ibanez ts9 kopen? Is dat een ook goede tube screamer???
Of is de ts7 beter??????

Mitch
25 april 2005, 22:47
De TS7 is iets veelzijdiger. Noem dat maar beter als je wil :wink:

DaveItUp
25 april 2005, 23:15
Ik heb een tijdje een Muff met een Bluesdriver gebruikt en daar kon ik weinig uithalen. Muff is ok mits goed ingesteld, maar als je wat hoger op t fretboard zit vind ik t niets.

rhcp_schipper
26 april 2005, 07:36
maar klinkt de ts7 wel lekker als je geen buizen versterker hebt? Ik speel zelf in een yamaha jx 40, dus ik wel wel ff weten of het wel lekker klinkt een een transistor versterker :-D

john.3001
28 april 2005, 14:25
De tubescreamer is gemaakt om - de naam zegt het al - je buizen te laten schreeuwen. Aangezien je die in een transistorbak niet hebt, zal het altijd minder uithalen dan in een buizenversterker. Ik denk dat je meer een effect nodig hebt dat op zichzelf al redelijk wat gain / vervorming creeert, zoals een distortion of een fuzz (die je allebei voorstelt).

BartL
28 april 2005, 16:48
De DS-2 klinkt naar niks vind ik. Zo, kort maar krachtig :lol:

Antal
28 april 2005, 19:28
De DS-2 klinkt naar niks vind ik. Zo, kort maar krachtig :lol:

+1. En een tubescreamer over een SS bak is ook niet geweldig (ook niet heel slecht ofzo, maar het is het gewoon net niet).