PDA

View Full Version : gitaarkeuze!?



mrfever
24 april 2005, 11:07
Speel al een aantal jaartjes gitaar.. thuis heb ik een ibanez rg, gebruik ik voor het metal werk. En een gibson les paul. Heb ik ooit gekregen uit een erfenis. Super gitaar :-D
Maar goed.. speel af en toe een showtje met mijn band. We maken emo/punk.. zoek nu eigenlijk een backup gitaar voor mijn Les paul, en soms komen we op van die crappy plaatsen dan neem ik liever nie mijn gibson mee. Maar ben maar een arme student, dus heb niet heel veel te besteden. rond de 300/400 is wel max.
De ideale gitaar is.. lekker licht, met een ibanez hals, en hij moet klinken als een gibson.. en tegen een stootje kunnen :wink:

Zelf wil ik kijken.. naar een fender fat strat. Ibanez Gax/AX lijken me wel wat, maar nog nooit op gespeelt misschien zijn ze wel crappy.

Megadeth
24 april 2005, 13:17
Simpel:
Ibanez SZ320/520!

Fuhgawz
24 april 2005, 13:28
Inderdaad Ibanez SZ320! Kost rond de € 400 nieuw. De hals voelt geweldig aan, heeft twee humbuckers, string-through-body.

RS-Rik
24 april 2005, 13:32
Misschien een Jackson

is 2e hands echt wel wat voor te vinden.

MoserCustomShopDotCom
24 april 2005, 13:33
Uuhh.. crappy kroegen om op te treden ok... Maar het lijkt me wel mogelijk om je gear ergens achter te zetten eventueel hoor.

Ik snap wel dat je je Gibbo graag wilt houden. Maar ik heb meerdere keren opgetreden en niets gebeurd.. ok.. een keer heeft een of andere #O%#( mn Beast een zetje gegeven, waardoor deze half van de standaard afgleed... uiteraard NIET teruggezet.. maar dat was een beetje stom van me om em op het podium te laten staan terwijl er nog zatlappen een show gingen houden :roll:

Thedevilinside
24 april 2005, 13:44
Kijk is naar een LAG rx200.

Is toch wel aardig les paul like.

Ritch
24 april 2005, 14:05
SZ ruleert!!!

AART
24 april 2005, 16:18
ibanez sz, definately, maar pas op dat je gibson dan niet je backup word, want die ibbi's zijn geweldig voor hun prijs.

BartL
24 april 2005, 17:03
Kijk is naar een LAG rx200.

Is toch wel aardig les paul like.
Vond ik zelf niet zo een gezeldige gitaar eigenlijk.

Deze misschien:
http://www.harmony-central.com/Newp/2004/Vendetta-4.jpg
Dean Vendetta 4.0
Nieuwprijs bij Feedback 400 euri. In andere winkels 500 geloof ik.

frekie
24 april 2005, 21:34
Moser enz., even een anekdote van Opa uit den ouden doos :-D
Vroegah, lang geleden speelde ik bij een Band die het helemaal zou gaan Maken en dus Roadies nodig had want Zelf Sjouwen dat deed je niet als Aankomend Popster. Na de sjoo ging ik stoer aan de bar hangen, pilsje erbij. Zag ik vanuit mijn ooghoek mijn Roadie mijn originele Gibson Les Paul Custom 1974 bijna slopen omdat ie de draagband er niet vanaf kon krijgen. Ik had er van die Schaller straplocks op maar dat concept snapte hij niet :-D De schroeven lagen er zowat uit met medeneming van een flinke hap hout...
Anderzijds is het ook wel weer stoer wat ik Eelco Gelling (ex Cuby) eens zag doen, een LP sunburst 1960 zonder standaard tegen zijn amp zetten. Langzaam begon ie te schuiven....

mrfever
24 april 2005, 23:38
bedankt voor die tips.. Ja ik heb wel iets met ibanez, dus ik ga daar zeker eens naar kijken. Dean heeft een geode naam.. maar daar heb ik totaal geen ervaring mee. MAar feedback heeft daar altijd een ruime keuze in.. dus ik ga eens even kijken. Nu nog even 1/2 maanden salaris afwachten en niet teveel bier drinken :-D

bert k
25 april 2005, 00:18
Anderzijds is het ook wel weer stoer wat ik Eelco Gelling (ex Cuby) eens zag doen, een LP sunburst 1960 zonder standaard tegen zijn amp zetten. Langzaam begon ie te schuiven....
Een tijdje terug zag ik Jan Akkerman hetzelfde flikken met zijn custom made hollow body... Akkerman loopt weg en het ding begint te schuiven. Bleef in een snoer hangen gelukkig. Ik gaf een brul richting Akkerman, en hij kwam hem gauw redden en in het koffertje leggen. Hij leek zich zelfs een beetje te schamen... :-D

Ritch
25 april 2005, 14:38
Anderzijds is het ook wel weer stoer wat ik Eelco Gelling (ex Cuby) eens zag doen, een LP sunburst 1960 zonder standaard tegen zijn amp zetten. Langzaam begon ie te schuiven....
Een tijdje terug zag ik Jan Akkerman hetzelfde flikken met zijn custom made hollow body... Akkerman loopt weg en het ding begint te schuiven. Bleef in een snoer hangen gelukkig. Ik gaf een brul richting Akkerman, en hij kwam hem gauw redden en in het koffertje leggen. Hij leek zich zelfs een beetje te schamen... :-D

Z'n Heins?! :o

Bert to the rescue 8-)