PDA

View Full Version : barst in flamenco gitaar



groencontainer
24 april 2005, 11:02
Hallo, ben me een beetje zorgen aan het maken over een 2tal barsten in mijn flamenco gitaar (Sanchis Carpio). Is het mogelijk zoiets zelf te repareren of voor weinig te laten repareren? Of hoe kan ik voorkomen dat de scheuren verder scheuren?

Hoop dat iemand mij hierover meer kan vertellen

Luca P
24 april 2005, 13:03
Tja, waar zitten die scheuren precies?
Je moet er ook niet te hard op rammen!
:D
Breng hem eens langs een gitaarbouwer.
Heb je trouwens Willie Nelson's Martin weleens gezien?
Er zit vlak naast de brug een flink slijtgat in het bovenblad, maar hij doet het nog steeds!

Desperado
25 april 2005, 22:38
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=44926 :D

groencontainer
26 april 2005, 21:21
De barsten zitten in het onderblad

Desperado
27 april 2005, 20:38
De barsten zitten in het onderblad

Die repareer je op dezelfde manier als barsten in het bovenblad lijkt me :???: :wink:

Mattia
27 april 2005, 23:42
Hoe stabiel zijn die dingen? Hoe lang zitten ze er al? Waarom zijn ze er gekomen? Luchtvochtigheid zeer laag geweest? Barsten in het achterblad zijn meestal wat makkelijker te repareren dan barsten in het bovenblad. Ik raad je aan om langs http://www.frets.com te surfen (repair guru Frank Fords' website), en ook de library van de MIMF.com te lezen (registratie verplicht) om eens te kijken of je denkt het aan te kunnen. Zelf vind ik bouwen makkelijker dan goed onzichtbare reparaties te verrichten; vooral de refinish en het laten verdwijnen van het gerepareerde is allerminst makkelijk.

groencontainer
20 mei 2005, 01:31
De barsten zitten er al redelijk lang, maar ik heb geen idee hoe ze er gekomen zijn. Het probleem is dat het achterblad zo enorm dun is dat ik bang ben dat de scheuren toch langzaam groeien.
Het achterblad is zo dun (is flamenco gitaar) dat je er bijna doorheen kan kijken, in iedergeval komt het licht er doorheen. Dus kan je je voorstellen dat dat achterblad niets voorsteld en dus zeer kwetsbaar is.