PDA

View Full Version : G7th Capo



vinni
24 april 2005, 00:06
test...jawel! :-D

vinni
24 april 2005, 00:10
Komt-ie dan hé.....

Vandaag een nieuwe capo gekocht. Een G7th.....
Was wel een smak centen (eur 40 excl. korting)

Zie www.g7th.com voor meer info

Heb'm naast mijn vertrouwde Dunlop capo geprobeerd.
Een stuk zuiverder!....Nagemeten met mijn Strobostomp.

Een heel groot voordeel live.....
Gebruik nogal wat capostemmingen. Met mijn oude capo was de gitaar dermate onzuiver dat ik'm altijd moest stemmen voor capo-gebruik.
Nu niet meer.....Scheelt tijd....De show kan doorgaan.

Oh ja....Mijn twee andere dunlop capo's zijn dus te koop! :-D

Een aanrader voor iedereen die veel capo gebruikt.

Groet,
vinni

bert k
24 april 2005, 00:15
Ik had er wel eens wat van gelezen. Dus hij bevalt wel, begrijp ik. Waar heb je hem gekocht, en voor hoeveel, als ik vragen mag?

vulvasonic
24 april 2005, 00:59
De enige reden waarom ik nooit met capo's heb gewerkt is omdat het doorgaans ondingen zijn. Ze ontstemmen, je bent een kwartier bezig voordat je weer verder kunt. En dan nog moet je uitkijken, want 1x flink opdrukken en de boel is weer ontstemd.

Heb jij met deze capo daar geen last van?
Zoniet, dan lijkt het me een enorm leuke aanvulling op mijn effectenverzameling (want ik zou het als effect willen gebruiken)

iam
24 april 2005, 01:22
als ik wat geld over heb, schaf ik me er ook 1tje aan...
idd wat meer info over de hoe/waar's je hem gekocht hebt...

Bobbel
24 april 2005, 09:27
wahaha... 40 euro?!

Ik heb er laatst één van 7 euro gekocht en die is echt heel goed... ontstemd niet en al die andere onzin doet hij ook niet... Alleen heb ik een heb ik een hekel aan capo's... als het ook maar ff kan speel ik een nummer waar een capo word gebruikt zonder...

vinni
24 april 2005, 11:17
Gekocht bij Music All In in Noordwijk.

Prijs Winkel eur 40. Kreeg 10% korting.

En Bobbel.....zo'n opmerking had ik wel verwacht.....

Vinni

m^rton
24 april 2005, 11:51
Ik heb er ook één!

Echt superding, ik heb hem ooit eens besteld bij casa benelly voor 37 euro ofzo. Geen spijt van gehad, en nog steeds niet.

bert k
24 april 2005, 12:48
Nou, ik kijk eerst wel of ik er eens eentje in een winkel lan probere. Toch een beetje te duur om zo maar te bestellen...

vinni
25 april 2005, 09:38
Zeker....
Goedkoop is-ie niet.
Heb'm ook eventjes geprobeerd voordat ik'm kocht.

Succes.

Vinni

bert k
25 april 2005, 12:20
Ik heb nu zo'n Dunlop gval met een fikse veer erin. Hij werkt wel ok, maar ik heb hem al eens uit mijn handen laten schieten, en dan heeft die veer wel een hoop kracht... Grote deuk in mijn Lakewood :-(
Dus ik hou dit zeker in gedachten!

Maniaaaak!!
25 april 2005, 12:45
hmmm,

Heb in de tijd dat ik speel (kleine 15 jaar) nog nooit met een Capo gespeeld, ik ben altijd wat huiverig voor beschadigingen aan de nek van mijn gitaren. Is dit terecht?

Moet er toch aan gaan geloven omdat onze zangeres aangaf dat E net ff een tik te laag is voor haar stem. Heb vorige week dus de hele zooi een toon hoger gespeeld maar het desbetreffende nummer staat of valt min of meer met de open akkoorden die erin zitten.

Nu is mijn probleem dat ik dit nummer op een malmsteen strat speel, kan een scalloped nek net zo makkelijk (en dus zonder dat de achterkant van mijn nek beschadigd raakt) gebruik maken van een Capo?

bert k
25 april 2005, 13:03
Nou, je neck beschadigt niet, als je een goeie capo hebt. Die Dunlop van mij is goed bekleed met zacht materiaal, en dat geldt voor alle capo's wel.
Maar met een scalloped neck ga je wel een probleem krijgen. Een capo zit achter de fret, en hij knijpt gewoon behoorlijk hard de snaren naar beneden, dus als de toets gescalloped is trek je hem helemaal vals.

Carpe Diem
25 april 2005, 15:34
ik ben niet zo'n fan van capo's met een veer erin. ik hou het mooi bij mijn Shubb. in mijn ogen nog altijd de beste capo die er is.

bert k
25 april 2005, 15:38
Hoe werkt die dan?

Daniël_san
25 april 2005, 15:42
dubbel

Carpe Diem
25 april 2005, 15:43
Hoe werkt die dan?

http://www.shubb.com/GIF/capo1.GIF

zo dus. niks geen veer. en hij ontstemd dus ook niet.

zo ziet hij er uit:
http://www.shubb.com/GIF/C1B-sunburst.jpg

alleen is de mijne in chroomkleur

Daniël_san
25 april 2005, 15:44
dit is een shubb:
http://www.8thstreet.com/images/shubb-capo.jpg
Ik heb een namaak dunlop en een namaak shubb. De shubb klinkt beter, maar is niet handig om mee op te treden....

m^rton
25 april 2005, 18:51
Nou, ik kijk eerst wel of ik er eens eentje in een winkel lan probere. Toch een beetje te duur om zo maar te bestellen...

Dat had ik dus al bij mijn gitaarleraar gedaan :)

bat
25 april 2005, 21:24
Hoe werkt die dan?

http://www.shubb.com/GIF/capo1.GIF

zo dus. niks geen veer. en hij ontstemd dus ook niet.
Ik gebruik deze ook al jaren, maar helaas ben ik het niet met je eens. Ook een Shubb krijgt je gitaar wel ontstemd. Minder dan veel andere capo's maar toch.

Overigens gebruik ik hem meer niet dan wel. Vind het ondingen.

Carpe Diem
25 april 2005, 22:46
ik gebruik hem ook niet op mijn elektrische gitaar. dat ontstemd inderdaad als de tyfus. op mijn akoestische (waarop ik hem wel veel gebruik) heb ik nergens last van.

Dirk_Hendrik
27 april 2005, 11:36
ik ben niet zo'n fan van capo's met een veer erin. ik hou het mooi bij mijn Shubb. in mijn ogen nog altijd de beste capo die er is.

+1