PDA

View Full Version : Shawn Lane (alleen voor tr00 shredders :D)



Lacrimosa
23 april 2005, 22:47
net wat leuke licks van zn Power Licks video op mp3 geripped:

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000169669_000010890_proj.mp3

veel plezier! :-D

Negative K3 fan
24 april 2005, 12:17
ziek spel, maar wel lelijke toon

Lacrimosa
24 april 2005, 15:32
ziek spel, maar wel lelijke toon

hmm, ik vind zn tone juist supermooi, maar de vid is best van kutkwaliteit :-? !!

Trocar
24 april 2005, 15:43
Hoe is die video? Heb je er iets van geleerd?
Ik ben sowieso geinteresseerd in dit soort dingen, maar omdat je zei dat de video van slechte kwaliteit is...
De moeite waard?

Lacrimosa
24 april 2005, 16:21
Ik zelf heb er degelijk wel wat van geleerd, maarjah precies nadoen lukt me nooit! :-D
En de vid ( die ik op mn pc heb staan) is redelijk kwaliteit, sound ook. Ik bedoel, je ziet alles duidelijk enzo...1 van mn fafo instructie vids! 8-)

yanto
24 april 2005, 20:49
wow, echt vet. Shawn Lane was echt een ongelofelijk goede gitarist.
Is die video ook op DVD te krijgen.

Negative K3 fan
24 april 2005, 22:56
ziek spel, maar wel lelijke toon

hmm, ik vind zn tone juist supermooi, maar de vid is best van kutkwaliteit :-? !!

er zit een lelijk laag mid achtige frequentie in die heel erg domineerd, waardoor het misschien smooth lijkt, maar ik vind hem erg lelijk, ook iets te veel lelijke delay.

Das Schaap
25 april 2005, 01:25
Zijn sound verschilde ook vaak nog wel wat. Maar was dat niet de standaard ? Op Centrifugal Funk heeft o.a. Gambale ook zo´n soort sound. En ik vind em lekker, niet zo lekker als Stern z´n sound maar ach, die gozer is gewoon te cool. 8-)

overflow
12 mei 2005, 15:20
shawn is gewoon een van de goden

hij speelde ooit met vai en satriani enzo, gewoon wat aant jammen en toen hij begon te soleren ging vai een videocamera zoeken om zijn vingers te filmen....... dat zegt het al

taylor
13 mei 2005, 10:22
hij was idd erg goed,het leuke vind ook dat die niet echt zo'n image had enzo was gewoon zich zelf.

en ook al kun die snel spelen dat het nooit echt zo'n show off was waar andere nog wel eens moeite mee hebben zo van kijk wat ik kan
ik hou sowiezo erg van legato spelers.

Azrael
13 mei 2005, 10:26
Ik heb zijn instructie video ook. Beste man kan ook hele goede ideen hebben wat betreft melodie. Echt niet alleen maar techniek! 8-)

Roy K.
13 mei 2005, 12:49
ik hou sowiezo erg van legato spelers.

+1!!! :cool:

Wat betreft z'n geluid op die video, die is ronduit verschrikkelijk met die foeilelijke delay, ik heb me vaak afgevraagd waarom ie daarvoor koos, op z'n albums is z'n toon veel beter...ook worden de voorbeelden er niet duidelijker op...

sneez0r
13 mei 2005, 22:52
Ik denk dat Shawn Lane beter gewaardeerd zou worden als hij geen gitarist was. Die tribute-CD met Lane-covers van die paar shredders (Shawn Lane Remembered) vind ik soms echt bizar. [http://www.guitar9.com/shawnlaneremembered.html] Dan vraag ik me af of die jongens dezelfde muziek geluisterd hebben. Waarom denk je dat Lane de keyboards in de mix zover omhoog heeft geschroefd, en de gitaar zo mee laat draaien met de andere instrumenten? Ik denk dat Shawn Lane zich *muzikaal* probeerde te uiten met zijn CD's, niet gitaar-technisch. Bij die cover van Gray Pianos Flying bijvoorbeeld vind ik het verschil echt frappant.

Daevren
26 mei 2005, 18:48
Die Tribute CDs zijn echt huilen met de pet op.

Shawn is dan ook geen schredder en de titel is dus ook niet goed. Hoe minder shredders in dit topic hoe beter :)

Ik denk dat het belangrijk is te realiseren dat deze man een encyclopedische kennis had. Die man was gewoon bizar intelligent. Als je kijkt wat hij doet in zijn pianoconcertino en in hoeverre hij carnatische muziek kon spelen. Qua improvisatie zat hij gewoon op een erg hoog niveau. Zijn superieure techniek op gitaar was enkel 'icing on the cake', maar ook ongelefelijk. En niet enkel in snelheid, maar algehele controle over het instrument. Luister eens naar de eerste track van Temporal Analogues Of Paradise. Maar ook op piano scheen hij Liszt etudes te spelen.

Al zijn wanden van z'n kamer zaten tot het plafond vol met CDs en Videos van zowel muziek als film.