PDA

View Full Version : wie kan mij helpen?



groentje
10 augustus 2002, 16:30
Hoi,
ik wil heel graag gitaar gaan spelen, maar als ik op internet de prijzen van de gitaren zie, schrik ik wel een beejte. heeft iemand op een tip voor mij hoe ik op een redelijk goedkope manier aan een eenvoudige gitaar kan komen?

Eko
10 augustus 2002, 16:45
Hoi,
Ik weet niet waar je woont en hoe oud je bent , maar ik zou eens gaan kijken in een zaak waar ze gitaren verkopen. In zo`n winkel hebben ze vast niet alleen gitaren van boven de 1000 Euro. ook ik ben begonnen met en acoustisch triplex van F 40,-.
Dat was wel in 1967 maar toch.
Een acoustische gitaar is bij de meesten al te koop onder de 100 Euro.
Een goede winkel leert je de verschillen tussen de diverse typen , welke materialen gebruikt zijn en wat er bij jou past.
Misschien kun je bij een muziekschool eens vragen of ze leeninstrumenten hebben.
Kun je miscchien gelijk vragen of je les kunt krijgen. Dat leert sneller dan alleen gaan pielen op je kamer.

Leen Kap
11 augustus 2002, 10:54
Ik zou juist NIET op zo'n goedkoop dingetje beginnen. Zoals Eric Clapton al zei: veel beginnende gitaristen haken af; niet alleen vanwege gebrek aan doorzetting maar omdat zij op met kattedarmen bespannen schoenendozen beginnen. Je hoeft niet meteen €1000 uit te geven maar €350 lijkt mij het minimum. Kijk naar een Seagull, Furch, Norman of Simon&Patrick. Zie http://www.thestring.com.
Doe jezelf een lol als je echt serieus wilt gaan spelen en geef wat meer uit.

groentje
11 augustus 2002, 17:42
er zit wat in om niet een goedkope gitaar te kopen, maar voor een student is E 350 heel veel geld. en ik wil vooral voor mezelf gewoon een beetje gaan klooien en niet echt serieus les gaan nemen, heb toch geen aanleg om een muziektalent te worden...

Ic3gl0vE
12 augustus 2002, 10:19
je komt niet echt gemotiveerd over... dan kan je er beter helemaal niet aan beginnen want je hebt toch echt wel motivatie en doorzettingsvermogen nodig

The Edge
12 augustus 2002, 10:43
heb toch geen aanleg om een muziektalent te worden...


Koop dan wat anders voor je geld.