PDA

View Full Version : The clash



Iron Maiden
23 april 2005, 19:14
Ik heb net hun album "London Calling" gekocht, wat een geweldige band!!!!
Zijn er meer mensen die dit album kennen, of die nog andere vette albums kennen in de stijl van "London Calling"????????????

hoofd
23 april 2005, 19:40
Al 't werk van The Clash is top, zeker een van mijn favorieten punkbands. Check ook Joe Strummer and the Mescallero's, niet zo goed als The Clash (Joe Strummer is de zanger/gitarist van The Clash) maar wel leuk.

Je zou in ieder geval ook nog het eerste album The Clash moeten aanschaffen, en als je 't geld hebt de dvd's... :wink:

Fentoozler
3 mei 2005, 22:08
De vaders van de punk!, wat een geweldige band is dit joh, samen met The Sex Pistols hebben ze stiekem toch wel een beetje Punk uitgevonden.. Sex Pistols is alleen een beetje te makkelijk, en een beetje te hard..

Heb toch liever een lekker rustig intro enzo, wat je kan vinden bij The Clash..

Clampdown is een van de beste nummers..

En ik heb de DVD's ook gezien, als je London Calling goed vond, vind je deze zeker weten ook goed..

Fentoozler
3 mei 2005, 22:08
De vaders van de punk!, wat een geweldige band is dit joh, samen met The Sex Pistols hebben ze stiekem toch wel een beetje Punk uitgevonden.. Sex Pistols is alleen een beetje te makkelijk, en een beetje te hard..

Heb toch liever een lekker rustig intro enzo, wat je kan vinden bij The Clash..

Clampdown is een van de beste nummers..

En ik heb de DVD's ook gezien, als je London Calling goed vond, vind je deze zeker weten ook goed..

En ja.. Ik ben een newbie :cool:

Fentoozler
3 mei 2005, 22:10
De vaders van de punk!, wat een geweldige band is dit joh, samen met The Sex Pistols hebben ze stiekem toch wel een beetje Punk uitgevonden.. Sex Pistols is alleen een beetje te makkelijk, en een beetje te hard..

Heb toch liever een lekker rustig intro enzo, wat je kan vinden bij The Clash..

Clampdown is een van de beste nummers..

En ik heb de DVD's ook gezien, als je London Calling goed vond, vind je deze zeker weten ook goed..

En ja.. Ik ben een newbie :cool:

Fentoozler
3 mei 2005, 22:11
De vaders van de punk!, wat een geweldige band is dit joh, samen met The Sex Pistols hebben ze stiekem toch wel een beetje Punk uitgevonden.. Sex Pistols is alleen een beetje te makkelijk, en een beetje te hard..

Heb toch liever een lekker rustig intro enzo, wat je kan vinden bij The Clash..

Clampdown is een van de beste nummers..

En ik heb de DVD's ook gezien, als je London Calling goed vond, vind je deze zeker weten ook goed..

En ja.. Ik ben een newbie :cool:

Fentoozler
3 mei 2005, 22:12
sorry, kan een mod even de 3 bovenste posts deleten, beetje raar systeem hier, drukte op ok, en ging zeg maar niet terug naar het topic.. sorry :-? :cry:

treblemaster
12 mei 2005, 23:22
hmm de punk uitgevonden :-? Ik denk toch dat ze erg goed naar de scene in New York hebben geluisterd (Ramones bijv.)

Maar goed The Clash is geniaal. Een aanrader is de live cd 'From Here To Eternity" vol met goeie nummers uit hun hele periode. De nummers zijn zo intens en de energy spat er af (iets wat je op studio albums toch minder hoort......).

En idd de DVD's die je regelmatig voor heel weinig kunt vinden (laatst nog bij de FAME gehaald, 2 voor de prijs van 1 ofzo.......)