PDA

View Full Version : Stel, ik wil deze kwijt....



Luca P
23 april 2005, 18:26
http://img185.echo.cx/img185/4900/dscn56059lx.jpg

Wat zou dat waard zijn?
Het is een Gibson.

groovyB3
23 april 2005, 19:17
Wil je die ES295 niet kwijt? :D

Jeroenvanhulsteijn
23 april 2005, 19:51
mss kun je die beter in de rubriek "akoestische gitaren" laten plaatsen.

Persoonlijk heb ik niet het idee dat Gibson bekend staat om zijn klassieke gitaren. Ik zou dan meer willen betalen voor een oude Yamaha, Hanika of Hopf dan een Gibson.

Maar wellicht sla ik de plank volledig mis.

Is dit een soort van Chet Atkins model? Daar wil men geloof ik nog wel een paar honderd euro voor neerleggen.

BassAgent
23 april 2005, 21:19
Is dit een soort van Chet Atkins model? Daar wil men geloof ik nog wel een paar honderd euro voor neerleggen.
Tis inderdaad een Chet Atkins. Double D vraagt er nieuw 1500 voor, en aangezien die van jou er nog wel goed uit ziet zou ik er een euro'tje of 750 voor vragen. Misschien iets lager beginnen.

Blijepanda
23 april 2005, 21:40
Ik zet hem even in akoestische gitaren.

Luca P
24 april 2005, 12:23
Ik zet hem even in akoestische gitaren.

Ja, maar.....het is een solid body!

Maar goed, een paar honderd €€!
$#%*
Dat vind ik wel schofterig laag!
Waar gaat dat heen met de gitaar wereld... :-(

Ik zoek een Martin of Taylor met pick up.

Oh en groovyB3, mijn ES295?
Die blijft!!
8-)

Jeroenvanhulsteijn
24 april 2005, 13:51
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/elektrgitaren/44863.htm

Iemand op marktplaats bied zo'n gibson aan voor 2950 euro :) Dus wellicht kun je iets meer dan een paar 100 euro krijgen :)

Luca P
24 april 2005, 14:24
Zo, dat klinkt beter! :)
Wel wat aan de hoge kant denk ik.
Dat is wel een Custom shop model dus die zal wel wat duurder zijn.

Ritch
24 april 2005, 20:16
Ik denk zo rond de €900 euri's :)

angorawol
25 april 2005, 10:50
Sorry maar de naam Gibson betekent niets in de wereld van de klassieke gitaar, hoor.

bert k
25 april 2005, 12:22
Dat kan wel zijn, maar een Gibson Chet Atkins is een bekend en geliefd model. Prima gitaar die makkelijk 900 euro opbrengt.

Luca P
25 april 2005, 21:12
Da's waar, je ziet een John Williams denk ik niet zo snel op dit "monster" spelen.
Maar inderdaad, gitaristen als Chet (RIP), Knopfler en Sting bijvoorbeeld wel.

Jeroenvanhulsteijn
26 april 2005, 09:37
hoe vind je hem zelf eigenlijk spelen? En qua klank? Zo'n jack aansluiting schreeuwt om sound files :) .

Luca P
26 april 2005, 17:45
Ik ben stalensnarig gewend. Dus echt thuis ben ik er niet op.
Maar je kan wel als Sting klinken.
"Fragile".
Echte klassieke puristen zullen waarschijnlijk niet naar dit "ding" omkijken.

Een soundfile?
...mmm...ik zal kijken of ik iets kan maken.

Nocki
30 april 2005, 09:23
ik ben m tegengekomen in een veel slechtere staat voor 1100. maar echt hard lopen doen ze niet. het zijn echter wel super gitaren. die 900 euro zal je er makkelijk voor kunnen krijgen. ik zou adverteren met 999 ofzo.

moet je er makkelijk voor krijgen. wel even wat goede foto's maken en bereid zijn wat langer te adverteren. maar de meesten weten wat ie waard is. de epiphone versie is ook erg geliefd en beduidend minder van klank en die leverd nog steeds 450 op.

Nocki

angorawol
30 april 2005, 12:19
Elke gitaar heeft zijn eigen klank, vreemd dat dobro's hier als vol aanzien worden, maar nylon snaren niet. Behoorlijk wat Braziliaanse muziek (Bossa - Samba) en andere latino wordt op zulke gitaren gemaakt. En Cornelius Vreeswijck of Georges Brassens natuurlijk. En Think of One uiteraard.

bert k
30 april 2005, 14:06
Hoe kom je er nou bij dat klassieke gitaren niet voor vol worden aangezien? Je moet deze Gibson niet met een klassieke gitaar vergelijken, het is een solid body nylonsnarige, dus bedoeld om versterkt te gebruiken, meestal in een band. Als je Albeniz gaat spelen, zou ik hem afraden...

Luca P
30 april 2005, 17:41
[quote="bert k"]Hoe kom je er nou bij dat klassieke gitaren niet voor vol worden aangezien? quote]

Ik denk omdat de meeste gitaristen hier ooit op een klassieke gitaar begonnen.
Maar dan op eentje uit de categorie :seriousf:

Dus een echt top model hebben we hier allemaal bijna nooit in handen gehad.
Conclusie:
Klassieke gitaren zijn niet cool/volwaardig!

angorawol
1 mei 2005, 01:09
Dat is inderdaad wat ik bedoel

Luca P
2 mei 2005, 11:02
hoe vind je hem zelf eigenlijk spelen? En qua klank? Zo'n jack aansluiting schreeuwt om sound files :) .

Nou Jeroen hier gaan we dan:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=56199