PDA

View Full Version : drums o.i.d.



starter
10 augustus 2002, 12:45
Een wat knullige vraag... Ik heb gisteren mijn Digitech rp 200 ingeruild voor de Boss GT 6. Dat apparaat wordt volgende week geleverd.

Het aardige - handig maar ook niet meer dan dat - van de rp 200 was dat er een soort drum compu met een aantal vaste ritmes zat ingebouwd. Dat heeft de gt 6 volgens mij niet.

Toch is het handig om een soort metronoom met verschillende ritmes te gebruiken. Wie heeft een tip voor een betaalbaar apparaat?

Heeft iemand zoiets tweede hands te koop???

Ic3gl0vE
10 augustus 2002, 16:04
ik heb wel wat software voor je... probeer bijvoorbeeld Hammerhead (niet zo heel geweldig, iets tè simpel maar wel gratis) of FruityLoops (niet gratis, wel heel uitgebreid)

hoofd
10 augustus 2002, 16:46
Fruity Loops niet gratis??? Kazaa of Edonkey, goedkoper kan niet :grin:

starter
10 augustus 2002, 17:07
FruityLoops is mij iets te veel van het goede. Daar zitten allerlei tools in die ik voorlopig toch niet ga gebruiken.

Nog andere suggesties?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: starter op 2002-08-10 17:21 ]</font>

hoofd
10 augustus 2002, 22:59
FruityLoops ziet er ingewikkelder uit dan t eigenlijk is...beetje snuffelen (op de officiele website ervan kan je (gratis) een instruction manual halen...voor als je t echt niet meer weet). En zo heel veel ruimte neemt t eigenlijk toch niet in op je pc. Als je iets anders wilt moet je gewoon via een zoekmichien zoeken naar drum freeware ofzo, maar mijn ervaring was dat FruityLoops toch t makkelijkst en simpelst is. Veel van de freeware drumdingen die je vind (zoals hammerhead) hebben gewoon te weinig en klinken slecht, vind ik. Maar goed, zoek en gij zult vinden...succes!

starter
11 augustus 2002, 00:24
Thanks... Inderdaad veel mogelijkheden en op zich zeer eenvoudig in het gebruik. Die extra's zijn nog handig om flash animaties van muziekjes te voorzien :grin: