PDA

View Full Version : PRS Santana SE of Gibson LP Junior Special



Reindah
10 augustus 2002, 11:57
Ik zit met het volgend dilemma, ik wil een nieuwe gitaar kopen, nu ben ik de afgelopen 3 dagen stad en land met de trein afgescheurd om op zoveel mogelijk te spelen en te luisteren en nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de PRS Santana zonder tremolo echt vet vind klinken en heerlijk vind spelen. Ik dacht dat ik daarmee mn keuze had gemaakt. Nu kwam ik gistermiddag in nog een andere winkel waar ik op een gibson les paul junior special heb gespeeld, en die was ook echt super vet! Ik zat die prs in de actie en ik heb inruil gitaar dus kan hem voor 500 pleuro kopen, die lp beetje zelfde verhaal alleen die kan ik voor 830 euro krijgen. Nu ga ik zelf de beslissing maken maar wat jullie hiervan vinden en wat jullie zouden doen, de prs of de lp? Tenk joe!

Dila&Kitaar
10 augustus 2002, 16:10
je hebt toch net een jagstang?! dan ga je toch geen nieuwe kopen????????

Kitaar: Moeilijke keus!!! ze zijn een beetje hetzelfde, maar de prs is wat fenderiger, en als je dat leuk vindt...

Fluffy
10 augustus 2002, 16:52
ik zou voor de PRS gaan :grin:

Fluffy
10 augustus 2002, 16:54
de santana versie heb ik nog nooit gespeeld, maar die custom-24 PRS'en zijn zeer goed. (De custom 22'ers iets minder met distortion).

BluesJR
10 augustus 2002, 17:15
Verwar een PRS Santana SE niet met een Custom PRS of een PRS Santana of welke PRS dan ook. Het Santana SE model is de 'budget' versie van PRS, wat niet betekent dat het niks is uiteraard!!.. maar ze zijn niet te vergelijken qua finish en qua bodyshape enzo met de (veels te) dure PRS'.

Dila&Kitaar
10 augustus 2002, 17:55
De PRS SE is wel een van de betere budget gitaren. maar ik zou eigenlijk wel voor de Gibson gaan.

Hydra
10 augustus 2002, 18:27
De PRS Santana SE is gewoon een hele lekkere gitaar maar goed dat is die gibson dus ook lol.

Wat je aan deze info hebt ? tis allebei kwaliteit kies de gene die je voorkeur heeft.

Anders Destium
10 augustus 2002, 19:05
Als je (wat) info wilt over de junior lp zie mijn post van van de week, de Prs SE is écht een stuk goedkoper dan de rest, het kan goed zijn dat ze het hout dat ze voor hun andere gitaren afkeuren hierin verwerken!
http://www.prsguitars.com/showcase/current/sp_santse.htm

Ik moet echter toegeven dat ik de Junior special (maar dan de plus) echt supermooi vind:
http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/lpjplus.html

Het blijft natuurlijk wel een échte PRS, dus als hij er mooi uitziet lijkt het mij een no-brainer (nou ja) :grin:

Nesker
10 augustus 2002, 19:33
ik zou kiezen voor de gibson

Reindah
10 augustus 2002, 20:29
Vanavond komt een oom langs met wie ik dit ga overleggen, ik zit toch wel erg te denken over die gibson. Die PRS is wel een budget model van prs, en ja het is een echte prs, maar die gibson is wel een echte gibson, maar geen budget model, wel goedkoper maar volgens mij absoluut geen budget model. Maaar tips zijn altijd welkom:) en o ja, die jagstang, leuke gitaar om te zien, en speelt lekker hoor, maar klinkt echt bagger vooral die humbucker, en modificeren heeft geen zin. Resultaat is waarschijnlijk niet zo al ik wil.

PeArLjAm
10 augustus 2002, 20:32
Ik zou persoonlijk voor een Gibson L.P. junior gaan. Ik heb op allebei de gitaren gespeeld en vond de prs een slap aftreksel van de duurdere modellen, niet slecht maar echt goed was ik er niet over te spreken. De lp junior daarintegen is een leuke gitaar met een vette p90 sound. Jammer dat er alleen een brugelement inzit, niet zo veelzijdig maar hij klinkt wel goed!

srv-man
11 augustus 2002, 00:25
Ga voor de Gibson! De PRS SE is geen topper en wordt ook niet zo gewaardeerd bij inruil. Bij Feedback liggen ze gewoon opgestapeld tegen een dumpprijs. De Gibson is een volbloed USA gitaar met veel meer karakter en zal op termijn ook beter zijn waarde behouden.

poeyerke
11 augustus 2002, 18:24
Laat je ook niet in de war brengen door uitspraken dat de PRS een budget model is van de duurdere.
Zo is de Gibson LP Junior ook bedoeld, als budget model voor de startende, of minder rijke gibson liefhebber. Niet dat het een mindere gitaar daardoor is, hij heeft wel karakter!! Die P100 geeft volgens mij ook wel een goed geluid, en hij is stacked en geeft dus ook geen brom.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2002-08-11 17:26 ]</font>

Anders Destium
11 augustus 2002, 22:50
Je ziet dus dat het behalve een gitaar ook een investering is...
...ik zou gaan voor degene die je 't mooist vind (volgens mij de Gibson)
Ik ben vorig jaar hiermee helemaal de mist in gegaan toen ik een 2e hands Limited Edition (wist ik toen helemaal niet) Ibanez Reb Beach kon kopen voor een gulden of duizend :sad:

Reindah
13 augustus 2002, 01:57
Ik heb met mn oom overlegt, en doe geen van beide. Ik ga met hem naar Veenendaal in september voor gitarenbeurs, gaan we daar iets moois uitzoeken.Ik ga nog eens goed op zoveel mogelijk spelen dat ik goed weet wat ik wil. Bedankt voor jullie hulp!!

in_vitro
16 augustus 2002, 16:46
In een woord de PRS Santana SE. Hij heeft hetzelfde soort geluid als de jr. alleen met een goed voordeel. Hij speelt veel beter. Ik heb ze alle twee geprobeerd maar ik vind als je ze nieuw koopt dat de Gibson al zo 'gebruikt' speelt. Ik zou beduidend voor de Santana gaan hij is goedkoper en beter!

ps nog een tip probeer m misschien uit engeland te halen. geen invoerrechten en hij kost daar ong. 600 - 700 euro tegen een 1100 hierzo toch een bedrag om over na te denken

BluesJR
16 augustus 2002, 17:05
Geld dat voor alle gitaren dat ze goedkoper zijn in engeland... of..?