PDA

View Full Version : Scheefzakkende brugzadel



BassAgent
22 april 2005, 20:07
blah

BassAgent
22 april 2005, 20:08
Ik heb zoals in mn sig ook al staat een Fender Standard Jazz Bass, Mex dus, en het brugzadeltje van mn G-snaar zakt nogal vaak scheef. Zeer vervelend, omdat ik m dan niet meer goed geïntoneerd heb en hij lastig bespeelbaar is.

Advies/tips?

big_Les_Claypool_fan
22 april 2005, 23:57
wow zo eng
ik heb de zelfde bass als jouw en ik heb precies hetzelfde maar ik heb het ook bij mn E-string
die zakt ook telkens na een tijdje spelen

ik heb al wat adviezen gehad om er locktide in te spuiten of een beetje seconde lijm maar heb er nog geen tijd voor gehad

buuck
23 april 2005, 08:58
nieuwe zadels kopen

basssssplayer
25 april 2005, 14:14
yo!

ik heb 't probleem ook gehad met m'n Mex Jazzbas.

Door de trillingen van je snaar trilt je schroefje los en zakt je zadel. M'n leraar adviseerde ook superlijm, maar 't gevolg was dat ik 'm dus helemaal niet meer los kreeg.

Ik heb een BADASSII brug gekocht en ik heb nu nergens meer last van.

J! 8-)

soapwater
25 april 2005, 20:01
Nieuwe zadels kopen gaat het probleem zeker niet oplossen. En het is duur. Normaal draai je niet elke dag aan die dingen en de kracht die erop komt is zeer klein. De kans dat versleten schroefdraad aan de oorzaak ligt is dus ook zeer klein.
Ik zou proberen om er wat 'borglijm' tussen te doen. Borglijm is een soort lijm dat gebruikt wordt tussen bouten en moeren om te voorkomen dat deze lostrillen wanneer het onmogelijk is om een 'borgring' te gebruiken (in dit geval dus). Ik heb hier thuis een potje staan van het merk 'locktite' en het heeft zijn dienst al veel bewezen in de bouten van bromfietstandwielen enz... Ik ben er bijna zeker van dat het probleem hiermee opgelost is. Gewoon een drupje op het boutje of op de schroefdraad van het betreffende zadeltje, snel goedzetten en enkele uren laten drogen....

Greetz

big_Les_Claypool_fan
25 april 2005, 20:46
yo!

ik heb 't probleem ook gehad met m'n Mex Jazzbas.

Door de trillingen van je snaar trilt je schroefje los en zakt je zadel. M'n leraar adviseerde ook superlijm, maar 't gevolg was dat ik 'm dus helemaal niet meer los kreeg.

Ik heb een BADASSII brug gekocht en ik heb nu nergens meer last van.

J! 8-)

hoeveel kostte die badass II?

ik zit er over na te denke om die te kopen

BassAgent
26 april 2005, 09:25
yo!

ik heb 't probleem ook gehad met m'n Mex Jazzbas.

Door de trillingen van je snaar trilt je schroefje los en zakt je zadel. M'n leraar adviseerde ook superlijm, maar 't gevolg was dat ik 'm dus helemaal niet meer los kreeg.

Ik heb een BADASSII brug gekocht en ik heb nu nergens meer last van.

J! 8-)

hoeveel kostte die badass II?

ik zit er over na te denke om die te kopen
Veel. Maar ik denk dat ik er ook maar een ga kopen (als ik geld heb).

basssssplayer
26 april 2005, 12:36
gewoon ff marktplaats in de gaten houden.

ik had mijne geloof ik voor 90 euro ofzo.

Cool trouwens dat je ook fan bent van Claypool... ik heb alles van Primus zo'n beetje uitgezocht en gespeeld! Mijn held ehehe.

J! 8-)

big_Les_Claypool_fan
26 april 2005, 15:48
ja het is ook mijn grootste held :-D

die gast is gewoon super goed
door hem ben ik eigenlijk ook begonnen met bass te spelen
luisteren naar primus deed ik al een tijdje voor dat ik bass speelde maar toen ik een aantal live videos had gezien was ik gelijk verkocht :razz: