PDA

View Full Version : LowBudgetBlueBand live in Tynaarlo



Bouke
22 april 2005, 17:45
LowBudgetBlueBand live in Tynaarlo!

http://www.lbbb.nl/images/nieuws/HarrysMusicCafe05.jpg

Groets,

Bouke

harrie-beton
4 mei 2005, 10:13
hoe was het bouke?

Bouke
4 mei 2005, 10:33
Hey Harrie-beton,

Het was best oke, ik zat alleen niet echt lekker in m'n spel, moest voor elke noot knokken zeg maar. Als band klonk het best aardig. Er staan wat video's in het sounds forum, dan kun je even kijken.

Verder was het goed geregeld allemaal, nu nog even wachten op de cd. Hoe klinkt de cd van jullie en hoe lang duurde het voordat je 'm had?

Groets,

Bouke

harrie-beton
4 mei 2005, 13:13
wij hadden matig geluid op podium (geen soundcheck) maar in de zaal was het goed en op de CD klinkt het ook goed. Ze kunnen daar gelukkig mixen...

We hebben de cd gisteren gekregen toevallig.

Eerst indruk is goed. Lekkere levendige en krachtige live opname die je het gevoel geeft dat je er weer bij bent.

Jammer dat je zelf niet bij het mixen bent, ik had zelf de gitaar en basgitaar nog wel 1 tandje HARDER gewilt. In onze muziek spelen de toms een belangrijke ritmische rol maar die staan niet goed op de cd. De bekkens zijn te hard en dat kwam ook door de microfoonplaating. Ik heb niet goed gekeken want de opname werd door anderen gedaan en ik wil me niet met hen bemoeien... maar volgens mij namen ze het drumstel op met maar 4 microfoons. Kick, snare, overhead-links overhead-rechts. Die methode ken ik en is handig, weinig sporen makkelijk mixen maar de toms worden vaak ondergesneeuwd door de crash bekkens.

Ik heb van ons zelf wel betere concerten live opgenomen (jaja ik ben ook niet geheel toevallig moderator op het gitaarnet RECORDING forum).

Ben beniewd hoe jullie cd klinkt - ik ga onze CD vanavond posten (behalve de toegift). Op onze site staat ook een video van Tynaarlo in medium en breedband kwaliteit.

harrie-beton
4 mei 2005, 13:22
speel jij live met je podxt of met je fender versterker

Bouke
6 mei 2005, 14:37
Met de Fender als we full-power spelen, en meestal met de XT-bij semi-akoestich of low-volume locaties (restaurant oid).

Ik ga waarschijnlijk vanavond even mee afmixen :D, ik ben heel benieuwd, hij was net de tracks naar de computer aan het laden.

Ik laat binnenkort wel even wat horen.

Bouke