PDA

View Full Version : Stereo spelen met 2 losse versterkers --> hoe afstellen



rupke
22 april 2005, 15:25
Hoi allemaal.

ik ga binnenkort weer optreden en wil voor het eerst stereo gaan spelen.

nu zat ik aan de volgende setups te denken.

1. 1 buizencombo en een losse buizentop met 4 x 12" allebei van hetzelfde merk. 1 links op het podium en 1 rechts. moet ik die nu hetzelfde afstellen qua klankleur of verschillend

2. 1 buizencombo en een transistor top met 4 x 12" twee verschillende merken en ook qua klankleur.

Wat kan ik het best doen volgens jullie.

Ik ga stereo spelen omdat ik de enige gitarist ben en het wel lekker vol wil laten klinken ook mooi voor de effecten.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Rupke

Nicci
22 april 2005, 15:34
tsja. stereo spelen is erg leuk, maar dan moet je niet 2 keer mono spelen. als je je gitaarsignaal opsplitst naar 2 versterkers zal dit voller klinken (op 2 verschillende versterkers ook anders, lijkt mij niet handig), maar niet stereo. een delay of chorus zal helpen. naar de ene versterker kan je dan een ander signaal sturen dan naar de andere. en dan wordt het pas leuk.

rupke
22 april 2005, 15:51
Oh niet onbelangrijk detail

ik prik mijn gitaar in mijn Boss ME50 die heeft twee uitgangen (stereo) en die gaan ieder naar een versterker dan is dat toch stereo?

Of moe tik het heel anders doen dan?

Groetjes Rupke

rupke
22 april 2005, 15:51
Oh niet onbelangrijk detail

ik prik mijn gitaar in mijn Boss ME50 die heeft twee uitgangen (stereo) en die gaan ieder naar een versterker dan is dat toch stereo?

Of moe tik het heel anders doen dan?

Groetjes Rupke

rupke
22 april 2005, 15:51
Oh niet onbelangrijk detail

ik prik mijn gitaar in mijn Boss ME50 die heeft twee uitgangen (stereo) en die gaan ieder naar een versterker dan is dat toch stereo?

Of moe tik het heel anders doen dan?

Groetjes Rupke

rupke
22 april 2005, 15:52
Oh niet onbelangrijk detail

ik prik mijn gitaar in mijn Boss ME50 die heeft twee uitgangen (stereo) en die gaan ieder naar een versterker dan is dat toch stereo?

Of moe tik het heel anders doen dan?

Groetjes Rupke

Nicci
22 april 2005, 22:24
dan ben je wel klaar.

pol
23 april 2005, 12:14
het zou wel kunnen dat je last krijgt van brom en ruis , (aardlussen)
maar dan kun je der nog een line isolator tussengooien.

http://www.soundland.de/catalog/product_info.php/manufacturers_id/112097108/products_id/205444?osCsid=bdda2620cf5a22fb8f3ce497f4f98748


zoiets dus, achter 1 van de 2 uitgangen van de me-50