PDA

View Full Version : nieuw element



B_FORCE
9 augustus 2002, 15:56
hallo,
ik heb een epiphone sg, en ik vind het brug element niet zo super scheuren (hij zingt ook heel snel rond). Ik wil graag een grunge/metal achtige sound, volgens mij is daar een invader het best voor, of moet ik iets andere nemen. Helpt dit btw ook tegen het rondzingen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: B_FORCE op 2002-08-09 15:56 ]</font>

B_FORCE
9 augustus 2002, 16:41
niemand..iets?

Lacrymosa
9 augustus 2002, 16:43
Wil je echt strak scheuren?
EMG's en dan de 81 voor een screaming geluid en de 85 voor een meer zingend geluid

wil je een wat dynamischer geluid?
http://www.dimarzio.com of http://www.seymourduncan.com
smaken genoeg dus.

wat voor geluid zoek je precies? dan kan ik je mischien beter helpen

CheerS!!

pimmetje
9 augustus 2002, 17:10
Heb je er ook al aan gedacht om er de elementen in te zetten die Gibson in de echte SG's zet?

B_FORCE
9 augustus 2002, 18:51
Op 2002-08-09 16:43, schreef Lacrymosa:
Wil je echt strak scheuren?
EMG's en dan de 81 voor een screaming geluid en de 85 voor een meer zingend geluid

wil je een wat dynamischer geluid?
http://www.dimarzio.com of http://www.seymourduncan.com
smaken genoeg dus.

wat voor geluid zoek je precies? dan kan ik je mischien beter helpen

CheerS!!


Wat ik zei, metal maar ook grunge (en andere rock)

B_FORCE
9 augustus 2002, 18:53
Op 2002-08-09 17:10, schreef pimmetje:
Heb je er ook al aan gedacht om er de elementen in te zetten die Gibson in de echte SG's zet?

daar zitten toch gewoonpafs in, ik wil iets stevigers, btw wat kosten die pafs?

Lacrymosa
9 augustus 2002, 19:30
Als ik je muziekstijlen zie, speel je toch altijd met dirstortion/overdrive dus dan kan je beter voor een element gaan dat echt gemaakt is om mee te scheuren.

Je zou voor een Costum Costum of een duncan costum kunnen gaan, zijn een soort PAF elementen alleen dan wat meer toegespitst op scheuren

Of een PAF pro van dimarzio

Of een 85 set van EMG

CheerS!!

B_FORCE
9 augustus 2002, 22:47
maar wat het punt is, is dat ik ook wel eens wat anders wil (reggae, of surf achtige muziek), of gewoon lekker 60/70ies

Anders Destium
9 augustus 2002, 23:09
Jaaaaahhhhhhhhhh
Het is kiezen of delen hoor!! :smile:
Je moet het zo zien: Als je nieuwe (kwaliteits) elementen koopt wordt het op elk vlak beter, dus behalve betere scheureigenschappen zal het ook als je met andere effecten speelt beter klinken, dit soort dingen worden pas (écht) problematisch als je serieus bezig wilt, dus als je nieuwe pickups monteert zal het geluid hoe dan ook verbeteren...
BTW Met de meeste elementen van Seymour Duncan kun je ook heel goed clean spelen hoor...

B_FORCE
10 augustus 2002, 01:15
maar noem es een paar elementen die toch scheuren, maar die ook goed clean kunnen (ik hoorde dus dat de invaders wat waren, maar ja, horen, das ook niet alles). Ik heb de indruk dat bv met die emgs alleen echt metal gespeelt kan worden (hoeft dus niet zo te zijn) en heel er strak klinken. Ik wil dus iets meer van beide, dat gaat dus wel tenkoste van een bepaald geluid, maar ik heb liever van beide wat dan van een een perfect geluid. (voorbeeld dus metal)

Lacrymosa
10 augustus 2002, 10:15
Dat emg's alleen voor metal zijn is niet echt waar want Steve Lukather (gitarist van Toto) heeft ook een 85 in zn brug positie

maar een invader lijkt mij clean niet echt super klinken, teveel output
Ik zou voor een PAF Pro van Dimarzio gaan
gaat clean ook goed, en heeft een lekker agressieve bite er in zitten als je gitaar volume voluitstaat en je lekker fel aanslaat, is denk ik een goede aanvulling op het SG geluid.

Verder zijn er van Seymour duncan en Dimarzio een aantal na-maken van de orirginele PAF elementen, er zijn er zon 4 van Seymour Duncan, en natuurlijk de standaard gibson elementen.

Ligt ook heel erg aan je eigen techniek, hij "jij" klinkt en wat voor sound je precies wil, probeer daar eerst goed achter te komen.
Wil je echt een zingende lead voor mooie solo's?
wil je een rauwe scheur, wil je jazzy clean, wil je een EVH sound, wil je een Angus Young sound.

Noem is een paar voorbeelden van gitaristen die een mooie sound vindt hebben.
Nie dat je ze dan moet kopieren, maar je kan het wel als basis gebruiken voor jou sound.

CheerS!!

B_FORCE
10 augustus 2002, 13:20
mooie sound: nirvanan, metallica, dick dale,guns and roses, led zeppelin en verder wil ik nog wat andere rock spelen, wat ik zoek is eignelijk een humbucker die van alles kan, maar ook wel erg goed kan scheuren. BTw een vraagje die gelijk met dit onderwerp te maken heeft (een het is een reden waarom ik een ander element wil)
IK heb nu heel erg last van rond zingen met mijn gitaar (geen langzaam opkomende feedback, maar echt gelijk een piep (zoals je een microfoon flak voor de speaker houd)) zou een ander elemnt dit probleem verhelpen.?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: B_FORCE op 2002-08-10 13:24 ]</font>

Ic3gl0vE
10 augustus 2002, 16:01
als alleen het rondzingen een probleem is, kan je je element laten behandelen met wax en dan fluit 'ie niet meer.
maar je wil ook wat meer scheur dùs een ander element

Lacrymosa
10 augustus 2002, 16:23
Een dimarzio PAF Pro.
En het rondzingen wordt idd mooier en gelijdelijker en controleerbaarder.
Kan ook een klein beetje aan je amp liggen.
Maar ik denk dat een PAF Pro wel gaat voldoen aan je wensen
of heel mischien een super ditortion.

CheerS!!

dungekste
10 augustus 2002, 16:33
Voor het ultieme Dick Dale geluid zul je toch echt een Fender moeten hebben en dan met een setje 14-60 snaren erop.

Anders Destium
10 augustus 2002, 17:53
Er was hier laatst ook een topic over (ik denk een week of 2 terug), waarin veel elementen met hun eigenschappen stonden, misschien een idee om even "terug te bladeren"

Ic3gl0vE
10 augustus 2002, 21:13
Op 2002-08-10 16:33, schreef dungekste:
Voor het ultieme Dick Dale geluid zul je toch echt een Fender moeten hebben en dan met een setje 14-60 snaren erop.



14-60 snaren erop.


DUDE!! sick!!

maarten
11 augustus 2002, 21:34
je moet je ook bedenken dat je een gitaar geen zwitsers zakmes is dat gelijk alle stijlen of veel stijlen perfect kan spelen. Ik denk wel dat iedere gitarist zo iets heeft van, nou ik wil een perfecte dit, maar dat ie ook perfect dat kan. Je zult toch moeten kiezen vaak...

Anders Destium
11 augustus 2002, 22:00
Je kunt ook een batterij gitaren kopen, allicht zit er een gitaar bij die aan je wensen voldoet, en dan een andere weer aan andere, een andere wéér aan andere, ..., ..., enzovoort :grin:

Lacrymosa
11 augustus 2002, 22:22
Heb ik ook gedaan (in de natste van mn dromen)

CheerS!!

Sugizo
11 augustus 2002, 22:44
B_Force,

De geluid die jij wilt hebben valt precies bij mij in de smaak. Aangezien dat je een LP-tje hebt en niet een axe met single-coils kun je het beste EMG-81 nemen..het is een humbucker element die een beetje het fender geluid heeft maar alleen ruiger en zwaarder klinkt voor het steviger werk. Een ding..je hebt wel een 9v battery voor nodig :sad:

Een andere goeie alternatief is de Seymour Duncan JB of de Seymour Duncan Distortion..ze zijn allebei even goed..alleen de JB houdt meer de harmonische punten wanneer je speelt en echt meer een mid-range geluid...en de Distortion heeft echt een goede belans voor hoge en lage geluiden. Je moet maar eens navragen..

Groeten,

-Sugizo.

srv-man
11 augustus 2002, 22:53
Als je een veelzijdig element wil zou ik een Seymour Duncan JB (SH-4) nemen. Scheurt fantastisch, maar klinkt ook nog goed als het wat kalmer moet. Hij zit niet voor niets standaard in de brugpositie bij veel gitaren (Hamer, etc.)
Een EMG 85 is trouwens ook zeer veelzijdig...

B_FORCE
12 augustus 2002, 16:47
maar et is dus niet zo,dat je met die emgs geen grunge kan spelen (grunge is heel rommelig en metal heel strak geluid). En die invaders zijn dus nix?
wat kosten btw emgs

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: B_FORCE op 2002-08-12 16:48 ]</font>

B_FORCE
12 augustus 2002, 21:23
ik zag ook een paar emgs 89, die kan je splitten, is dat net zoiets als de emg81, of niet.

srv-man
12 augustus 2002, 23:19
Een EMG 89 is een 85 en SA in één. Geen 81 dus.

B_FORCE
13 augustus 2002, 01:56
maar als ik het goed begrijp valt met een emg ook best grunge en rock te spelen.

Anders Destium
13 augustus 2002, 10:49
Yep, normaliter speel ik als ik metal speelt ook met je pickup switch naar beneden voor een strak geluid, grunge/rock met deze naar boven (met dezelfde distortion) zodat dat wat minder scherp klinkt...

B_FORCE
14 augustus 2002, 16:13
nog een laatste vraag:
Klinkt het brug elemant van emg ook zo (mooi) warm als een paf humbucker, want anders vervang ik die niet.

Anders Destium
14 augustus 2002, 17:02
Volgens mij maakt dat niet zo veel verschil