PDA

View Full Version : Höfner type HAS-01



hier_aad
21 april 2005, 21:47
Hallo Forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum.

Kan iemand mij vertellen of dit een goede gitaar is?
Of deze een Massief bovenblad heeft en wat spruce is.

Alvast bedankt
Groetjes, Aad

Höfner Acoustic Steel String Guitar, type HAS-01
Kwaliteitsgitaar
Body shape: Dreadnaught
Scale length: 25 1/2" (64,5 cm)
Neck width at nut: 1 3/4" (44 mm)
Top: spruce
Back & sides: Mahogany
Neck: Mahogany
Fingerboard: rosewood
Bridge: rosewood
Chrome-plated, closed tuning machines
Creme-binding around body, fingerboard and headstock
Finish: high gloss, top satin

:oops:

Harald
22 april 2005, 18:23
Heb je plaathes of een weblink?

Floris1984
23 april 2005, 11:24
Het is zeker geen kwaliteits gitaar, zoals dat erbij staat. Maar misschien is het leuk om mee te beginnen, als je echt niet meer dan 150 euro uit wilt geven ofzo. (ik gok dat ie ongeveer dat moet kosten)

Spruce is sparrenhout, maar ga er maar niet vanuit dat het een massief bovenblad is. Voor de prijs die deze gitaar mag kosten kan je dat ook absoluut niet verwachten.

Rick Blues
15 mei 2005, 19:27
Zeg Aad, vind je het niet handiger om eerst te proberen info te vinden over een gitaar i.p.v. een bedrag te bieden op Marktplaats, vervolgens te zeggen dat je langs komt en dan niets meer van je te laten horen? Ja, lezers, dit gaat over mijn gitaar. Het is een fijn spelende gitaar met een mooi geluid. Ik denk dat als iemand serieus wil weten hoe de gitaar is, hij hem moet proberen en niet alleen maar een vraag moet stellen op een forum. En alleen bieden op Marktplaats als het een serieus bod is. Anders vervalt het bestaansrecht van Marktplaats binnen de kortste keren. De top is select spruce en dat betekent meerlaags maar wel massief. Voor een solid spruce top betaal je wel wat meer dan 150 euro. Het is dan ook geen Martin maar wel een gitaar met een zeldzaam mooi geluid voor zijn prijs. Misschien hou ik hem toch maar. Hij staat niet in de weg en eigenlijk vind ik het zonde om hem weg te doen. Höfner heeft ook met deze gitaar zijn naam waar gemaakt. Of zegt deze merknaam jullie niets?
Hallo Forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum.

Kan iemand mij vertellen of dit een goede gitaar is?
Of deze een Massief bovenblad heeft en wat spruce is.

Alvast bedankt
Groetjes, Aad

Höfner Acoustic Steel String Guitar, type HAS-01
Kwaliteitsgitaar
Body shape: Dreadnaught
Scale length: 25 1/2" (64,5 cm)
Neck width at nut: 1 3/4" (44 mm)
Top: spruce
Back & sides: Mahogany
Neck: Mahogany
Fingerboard: rosewood
Bridge: rosewood
Chrome-plated, closed tuning machines
Creme-binding around body, fingerboard and headstock
Finish: high gloss, top satin

:oops:

angorawol
16 mei 2005, 11:36
Of Höfner met deze gitaar zijn gemaakt betwijfel ik, Höfner is beter bekend met zijn electro-akoestische gitaren (zijn jazz-boxen). Maar deze Duitse makers zijn toch al behoorlijk lang bezig, dat is sowieso een kwaliteitslabel.
Iedereen mag natuurlijk vragen stellen over gitaren die hij ergens wenst aan te kopen, of dat nu bij een winkel is, via ebay of bij een particulier op dit forum,. Dat Aad niets meer heeft laten horen is omdat hij hoogstwaarschijnlijk nog informatie zoekt, Rick. Zo zie ik dat.

Rick Blues
16 mei 2005, 12:23
Je mist de essentie, Angoraatje.Ik stel dat je niet eerst moet bieden,vervolgens een afspraak maken om langs te komen en dan niets meer van je laten horen. Ik vind dat op zijn zachts gezegd niet netjes. Eerst onderzoek doen en pas bieden als je dat gedaan hebt. Dat is de goede volgorde. En Höfner kan het zich niet permiteren om onder eigen naam een slechte gitaar te maken. Zoals zoveel merken wordt dan liever gebruik gemaakt van een B-naam/merk. Deze gitaren zijn relatief goedkoop omdat het ontwerp in Duitsland wordt gemaakt en de productie, onder controle van de kwaliteit, in China plaats vindt. Zo werkt Behringer bijvoorbeeld ook. Kwaliteit voor een lage prijs. In de lage lonen landen kan je alles laten maken. De kwaliteit bepaal je zelf. Denk bijvoorbeeld aan de strategieen van Fender.
Of Höfner met deze gitaar zijn gemaakt betwijfel ik, Höfner is beter bekend met zijn electro-akoestische gitaren (zijn jazz-boxen). Maar deze Duitse makers zijn toch al behoorlijk lang bezig, dat is sowieso een kwaliteitslabel.
Iedereen mag natuurlijk vragen stellen over gitaren die hij ergens wenst aan te kopen, of dat nu bij een winkel is, via ebay of bij een particulier op dit forum,. Dat Aad niets meer heeft laten horen is omdat hij hoogstwaarschijnlijk nog informatie zoekt, Rick. Zo zie ik dat.

angorawol
17 mei 2005, 10:03
Niets van je laten horen is natuurlijk nooit netjes. Hij kon natuurlijk niet weten dat jij ook van dit forum gebruik maakt.
(hij zal wel nu blozen, tenminste ik zou dat toch doen)